Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا چادرخوابی در آرامگاه باباطاهر ممنوع است

چادرخوابی در آرامگاه باباطاهر ممنوع است

شهردار همدان در آستانه نوروز و فرا رسیدن سال نو به تمامی مسافران و گردشگران این استان تاکید کرد: چادرخوابی در آرامگاه باباطاهر ممنوع است.

به گزارش "همدان نیوز"، عباس صوفی شهردار همدان در آستانه نوروز با اشاره به برنامه‌های شهرداری همدان برای میزبانی مسافران نوروزی گفت: از ماه گذشته، آماده سازی شهر همدان برای ورود به سال جدید در دستورکار مجموعه شهرداری قرار گرفت. برنامه های گوناگونی را در حوزه های مختلف آغاز کردیم. پاکسازی فضای شهر، نصب المان‌های نوروزی، کاشت درخت، توسعه فضای سبز، برنامه های فرهنگی برای سال نو و راه اندازی اتوبوس گردشگری از جمله این برنامه ها است.

صوفی در ادامه گفت: راه اندازی ستاد هماهنگی سفر، ستاد اسکان نورورزی شهرداری، خط کشی معابر و موضوع ترافیک از مباحثی است که این روزها به طور جدی پیگیر هستیم. در کلیات موضوع اقدام‌های ویژه صورت گرفته که تفاوت هایی با سال گذشته داشته است به ویژه در بحث گل و گیاه متفاوت تر از سال پیش عمل کرده ایم. یکی از چالش‌های مدیریت شهری همدان نابسامانی ورودی های اصلی شهر است که در سال‌های گذشته گاهی برای گردشگران نیز مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

 عباس صوفی با اشاره به این موضوع گفت: ساماندهی ورودی های شهر را جدی‌تر پیگیری می کنیم و تلاش کرده ایم اقدام‌های اولیه را برای ساماندهی ورودی تهران همدان، کرمانشاه همدان و ملایر همدان را انجام دهیم و در ماه های پیش رو این مسیرها را به طور کامل ساماندهی خواهیم کرد.

کمبود سرویس بهداشتی نیز از مشکلات اصلی همدان در حوزه گردشگری بود شهردار همدان با اشاره به این موضوع می گوید: ما تلاش کردیم سرویس های بهداشتی را در همه نقاط شهری تجهیز کنیم و در نقاطی که کبود داشتیم ایجاد کنیم تا در سال پیش رو مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

صوفی ادامه می دهد: ما در بحث خدمات رسانی نوروزی دو موضوع را مد نظر قرار دادیم یکیخدمات دهی به شهروندان همدانی است و دیگری میزبانی از گردشگران نوروزی است که گاهی با هم هم‌پوشانی دارد. او می گوید: هرچند وضعیت آسفالت معابر ما شرایط خوبی ندارد اما برای معابر و خیابانها، ایجاد آسفالت و روکش را آغاز کرده ایم که پیش از فرا رسیدن نوروز به پایان می رسد. سیما و منظر شهری را نیز با نصب المان های جدید تغییر داده ایم.

این مدیر شهری در همدان ادامه می دهد: بدون تعامل با نهادهای دیگر امکان ندارد بتوانیم در میزبانی از میهمانان نوروزی موفق شویم به همین دلیل برای ایجاد ستاد تسهیلات سفر با استانداری، فرمانداری، نیروی انتظامی، میراث فرهنگی، هلال احمر و آموزش و پرورش همکاری داریم و همه نهادها اصل پذیرش مسافر را جزء اولویت های اصلی قرار داده اند.

او ادامه می دهد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استان همدان را پایلوت برنامه نوروزانه انتخاب شده است که گردشگری کودک و خانواده را دنبال می کند و همدان در نوروز 97 تاکید اصلی را بر این موضوع گذاشته است. عباص صوفی با تاکید بر مشکلات چادرخوابی در برخی از مناطق شهری می گوید: در سال پیش رو چادرخوابی را در محوطه آرامگاه باباطاهر ممنوع کرده ایم در مقابل فضاهایی را با همکاری اداره میراث فرهنگی، فرمانداری و نیروی انتظامی برای نصب پادر مشخص کرده‌ایم. به طور کلی چادرخوابی در مناطقی که از نظر دید و منظر مشکل ایجاد کند، ممنوع است اما محوطه هایی مانند بوستان مردم، پارک شهروند و باغ ایرانی را برای نصب چادر در نظر گرفته ایم.

وی در پایان با اشاره به وضعیت مراکز اقامتی شهر همدان می‌گوید: مراکز اقامتی برعهده میراث فرهنگی است و خوشبختانه در سال 1396 هتل هایی به مراکز اقامتی شهر اضافه شده و امیدواریم در این زمینه مشکلی نداشته باشیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن