Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا معلمان جبهه مقدم آموزش و فرهنگ سازی در جامعه هستند

رییس شورای اسلامی شهر همدان:
معلمان جبهه مقدم آموزش و فرهنگ سازی در جامعه هستند

عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان همدان و جمعی از نمایندگان آموزش و پرورش ناحیه دو همدان در دفتر رییس شورای اسلامی شهر همدان حضور یافته و  تبادل نظر و گفتگو با  ابراهیم مولوی  رییس شورا پیرامون مسایل مشترک بین آموزش و پرورش با مدیریت شهری پرداختند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، در این دیدار رییس شورای اسلامی  شهر همدان به جایگاه ویژه آموزش و پرورش در حوزه تربیت فرزندان جامعه اشاره کرد و گفت: توجه به آموزش و پرورش از ضروریات است که شورا و شهرداری در حوزه فعالیت خود و تا حد امکان سعی در تعامل و همکاری با این نهاد ارزشمند را دارد.

ابراهیم مولوی با شاره  به نقش معلمان در فرهنگ سازی و تربیت دانش آموزان افزود: معلمان جبهه مقدم آموزش و فرهنگ سازی در جامعه هستند که جامعه قدر دان این قشر زحمتکشان است

مولوی به انعقاد تفاهم نامه شورا با آموزش و پرورش استان در خصوص تعاملات فی مابین اشاره کرد و یادآور شد: در قالب این تفاهم نامه برنامه هایی از جمله استفاده از فرهنگسراهای سطح شهر ، آسفالت مدارس و ... صورت خواهد گرفت.

وی همچنین از ارائه  تخفیف ویژه عوارض ساخت و ساز برای قشر فرهنگی توسط شورا در دفترچه عوارض سال 97 خبر داد.

مولوی به برگزاری جشنواره شهروندان برگزیده توسط مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای این جشنواره اتفاق خوبی در شهر رخ خواهد داد و شهروندان برگزیده می توانند به عنوان الگویی برای دانش آموزان مطرح باشند.

وی با بیان اینکه جشنواره شهروندان برگزیده همدان 11 سال پیش تعطیل شده بود که در سال جاری دبیرخانه آن راه اندازی شد و اردیبهشت ماه سال 97 شهروندان برگزیده معرفی خواهند شد.

رییس شورای اسلامی شهر همدان همچنین به تشکیل مرکز مطالعات و پژوهش های شورا در دوره چهارم اشاره و اضافه کرد: در این مرکز اتاق فکری متشکل از کمیته های مختلف تشکیل شده که در این کمیته ها از افراد و اقشار مختلف از جمله اساتید دانشگاهی، نخبگان، پژوهشگران، متخصصین در حوزه های مختلف از سراسر استان دعوت می شود و از نظرات و ایده های آنها برای طرح و پروژه های شهری استفاده می شود.

مولوی اظهار کرد: تا کنون نیز چارت تشکیلاتی و اساسنامه مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان تهیه، تدوین و مصوب شده و به عنوان پایلوت در سراسر کشور معرفی شده است.

مولوی در ادامه به بیان بخشی از اقدامات شورا و شهرداری در طی چهار سال اخیر پرداخت و گفت : شهرداری یک نهاد مردمی است و دارای وظایف گسترده ای بوده و ارائه  خدمات مطلوب به شهروندان از اهداف شورا و شهرداری است اما متاسفانه بعضی از نهادها و ادارات مسولیت و وظایف خود را نیز به شهرداری محول می کنند در صورتی که مدیریت شهری به تنهایی پاسخگوی تمامی مطالبات مردم نیست و نیازمند همکاری و تعامل دیگر نهادهاست.

رییس کمیسیون برنامه ، بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر همدان هم در این دیدار با انتقاد از اینکه قوانین در بعضی از موارد به درستی اجرا نمی شوند گفت: نظارت بر حسن اجرای قانون در جامعه ضعیف است .

حسین قراباغی اظهار کرد : در صورتی که قانون به درستی در جامعه اجرایی شود مطالبات مردم هم به خوبی پاسخ داده شده و کارها به درستی و با نظم انجام می شوند.

عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان همدان هم ضمن تشکر از زحمات شورای شهر همدان در خصوص تعامل و همکاری با آموزش و پرورش و نیز خدمات رسانی به شهروندان گفت: با ریاست جدید شورا پیگیری های مسایل آموزش و پرورش هدفمند پیش رفته و این عمل در رفتار را نشان می دهد که تاکید نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

نادر قدیمی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف یک جامعه پرورش انسان و شهروندان مسؤل است ، اضافه کرد: امروزه تنها خانواده و آموزش و پرورش نیست که در تربیت فرزندان جامعه نقش ایفاء می کنند بلکه دیگر نهادها و رسانه ها نیز در این زمینه نقش موثری را دارند.

وی افزود : مدیریت شهری از جمله نهادهایی است که در روح و روان و تربیت فرزندان ما تاثیر دارد که بر این اساس ارتباط و تعامل بین شورا و شهرداری با آموزش و پرورش  ضروری است.

وی به موقعیت شهر همدان در غرب کشور و داشتن پتانسیل های فراوان در حوزه های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: همدان در امر مدیریت شهری می تواند در سطح کشور مطرح باشد و این امر مستلزم مشارکت تمامی شهروندان با شورا و شهر اری است.

قدیمی همچنین به زحمات شورا و شهرداری در ایجاد بسترهای ورزش محلات اشاره کرد و گفت: انتظار می رود بستر استفاده از این ظرفیت در تمامی محلات برای فرزندان این شهر فراهم شود تا نونهالان و نوجوانان و جوانان به راحتی به اماکن ورزشی دسترسی داشته باشند

گفتنی است؛ در ادامه دیگر نمایندگان آموزش و پرورش خواستار تعامل و همکاری بیشتر شورا و شهرداری با این نهاد شدند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن