Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا شهرداری همدان عضو اجلاس جهانی گردشگری شد

شهرداری همدان عضو اجلاس جهانی گردشگری شد

شهردار همدان گفت: این شهر به عنوان نخستین شهر جهان به عضویت اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) در آمد.

به گزارش "همدان نیوز"، عباس صوفی افزود: روز گذشته در یکصدو نهمین نشست شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری که در کشور بحرین برگزار شد، شهرداری همدان به عنوان نخستین شهرداری در دنیا در این اجلاس عضو شد.

وی گفت: ریاست این نشست را «زوراب پولولیکاسویل» دبیرکل سازمان جهانی گردشگری به عهده داشت و با موافقت شورای اجرایی این سازمان، عضویت شهرداری همدان پذیرفته شد.

صوفی اظهار داشت: پیش از این «شرکت سیاحتی علیصدر» و «دهکده تفریحی، گردشگری گنجنامه» نیز از همدان در این اجلاس عضو بودند که با عضویت شهرداری، تعداد نمایندگان این شهر در اجلاس جهانی گردشگری به عدد سه رسید.

وی عنوان کرد: در این نشست دبیر کل سازمان جهانی گردشگری اعضای وابسته به این سازمان را برای شرکت در چهلمین نشست اعضای سازمان جهانی گردشگری در شهر تاریخی و زیبای همدان دعوت کرد.

شهردار همدان تاکید کرد: صحبت های دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در خصوص حضور در چهلمین نشست این سازمان در همدان نشان از اهمیت حوزه گردشگری در این شهر دارد.

وی ادامه داد: باید بتوانیم با استفاده از این فرصت، ظرفیت های حوزه گردشگری همدان را به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران به دنیا معرفی کنیم.

صوفی اضافه کرد: توسعه صنعت گردشگری موجب توسعه دیگر صنایع و همچنین رونق اقتصادی در همدان می شود.

وی توسعه صنعت گردشگری را یکی از مهمترین اهداف شهرداری همدان دانست و افزود: شهرداری همدان به صورت تخصصی در حوزه گردشگری برنامه دارد و تلاش داریم این حوزه را در همدان فعال تر کنیم.

شهردار همدان گفت: اجلاس جهانی گردشگری به عنوان دوازه بین المللی می تواند ظرفیت های ناشناخته گردشگری همدان را برای جهانیان معرفی کند./ ایرنا همدان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن