Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا نظافت همدان ماهیانه سه میلیارد تومان هزینه دارد

نظافت همدان ماهیانه سه میلیارد تومان هزینه دارد

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: ماهانه 30 میلیارد ریال برای نظافت شهر هزینه می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز" وب ه نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری همدان، وحید علی‌ضمیر با بیان اینکه نظافت در مناطق مختلف شهرداری، هرروزه توسط پاک‎بانان انجام می‌شود، اظهار کرد: حدود 800 نفر از پاک‌بانان زحمتکش وظیفه نظافت مناطق چهارگانه شهر را بر عهده دارند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهر همدان تمیزی و پاکیزگی این شهر است، تصریح کرد: البته این امر اتفاقی نیست، چراکه حاصل تلاش شبانه‌روزی تعداد زیادی از نیروهای انسانی و صرف هزینه‌های قابل توجه است.معاون خدمات شهری شهرداری همدان بیان کرد: به‌منظور نظافت، رفت‌وروب معابر و حمل زباله در مناطق چهارگانه شهرداری، ماهیانه نزدیک به 30 میلیارد ریال هزینه می‌شود.

علی‌ضمیر ادامه داد: با توجه به صرف هزینه بالا و نیروی انسانی، می‌طلبد با رعایت مدیریت پسماند از سوی شهروندان، شاهد کاهش این هزینه در سطح شهر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: روزانه بیش از 11 میلیون متر مربع از معابر و گذرگاه‌های شهر همدان نظافت می‌شود که این حجم از نظافت کار ساده‌ای نیست.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه کار جمع‌آوری زباله‌های شهر درنهایت تا ساعت هفت صبح در سطح شهر به اتمام می‌رسد، اذعان کرد: گشت‌های فوریتی نیز از ساعت 11 صبح کار جمع‌آوری زباله‌ها در سطح معابر به‌ویژه در بازار را مجدداً انجام می‌دهند.

علی‌ضمیر گفت: شهروندان زباله‌ها را در ساعات اولیه شب در بیرون از منزل و محل کار خود قرار دهند؛ چراکه اگر کسبه بازار، کار نظافت واحد تجاری خود را در ساعات پایانی شب انجام دهند، بخش اعظمی از مشکلات به وجود آمده نظیر آلودگی سیما و منظر شهر حل خواهد شد.

وی آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در راستای کاهش و تفکیک پسماند را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبی در خصوص تفکیک پسماند از مبدأ ازجمله آموزش درزمینهٔ‌ کاهش تولید پسماند به بیش از 50 هزار دانش‌آموز و کودک انجام شده‌است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان به نقش مردم در حوزه مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق و جامع و با کمک شهروندان و فعالان محیط زیست، هزینه‌های نظافت شهر را کاهش دهیم، چنانکه می‌توان منابع مالی موجود را در راستای پروژه‌های شهری و خدماتی به شهروندان هزینه کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن