Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا پارک‌های همدان بهسازی می‌شوند

پارک‌های همدان بهسازی می‌شوند

معاون خدمات شهري شهرداري همدان با بیان اینکه در برنامه ریزی های مدیریت شهری توسعه بوستان ها، امکانات ورزشی و تفریحی همواره در اولویت قرار داشته است، گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی زمین های بازی بوستان‌ ها و افزایش سطح  ایمنی و سلامت کودکان کفپوش و وسایل بازی بوستان ها به تدریج تجهیز و نوسازی می شوند.

به گزارش "همدان نیوز"، وحید علی ضمیر درباره استقبال شهروندان همدانی و مسافران تابستانی از پارکها و بوستان‌های سطح شهر بیان کرد: زیباسازی و بهسازی فضاهای شهری برای افزایش نشاط، شادابی و بهداشت روانی شهروندان به منظور ایجاد شهر سالم و نیز ایجاد زمینه های استفاده مطلوب و بهینه از تجهیزات پارك ها برای افزایش رفاه عمومی، از مهم ترین برنامه‌های این حوزه است.

وی افزود: تعمیر و بازسازی سرویس های بهداشتی، گلکاری داخل پارکها، رسیدگی و رفع نواقص سیستم روشنایی پارک ها و نصب پایه چراغ های جدید، تعمیرآبخوری ها، رنگ آمیزی آب‌نماها و  مبلمان پارک ها، آماده کردن جایگاه‌های نماز در برخی پارک‌ها، نصب بنر برای اطلاع‌رسانی مسافران، شستشوی جداول معابر پارکها و سکوهای قابل نشیمن و  بررسی وضعیت سطل ها و باکس های زباله داخل پارک ها و ... از مهمترین اقدامات آماده سازی و تجهیز پارک‌ها محسوب می‌شود.

معاون خدمات شهری نقش مدیریت شهری در توسعه فضاهای ورزشی در شهر را نیز مهم دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری همدان همواره در تلاش است تا با تأمین فضاهای ورزشی برای گذران اوقات فراغت شهروندان، برنامه های مؤثری ارائه کند چرا که استفاده از این تجهیزات ورزشی در بوستان‌ها تأثیر مستقیمی بر سلامت شهروندان دارد.

وی تصریح کرد: تعداد 52 ست ورزشی با بیش از 1000 نوع دستگاه ورزشی همچنین 71 زمین بازی برای کودکان در مجموع با 250 وسیله بازی در پارک های سطح شهر وجود دارد.

وی اظهارکرد: به منظور ارتقای سطح کیفی زمین های بازی بوستان‌ ها و افزایش سطح  ایمنی و سلامت کودکان کفپوش و وسایل بازی بوستان ها به تدریج تجهیز و نوسازی می شوند و ایمنی وسایل بازی به طور دوره ای بررسی و ایرادات برطرف می‌شود.

علی‌ضمیر خاطرنشان کرد: جمع آوری وسایل بازی آهنی و غیرایمن و جایگزینی آن با وسایل پلی اتیلن و استاندارد، تعویض بخش های تخریب شده وسایل بازی پلی اتیلن و رفع خطر از آنها، تعویض و نصب کفپوش از جمله برنامه های در دست اقدام برای نوسازی و تجهیز زمین های بازی بوستان ها است.

وی با بیان اینکه همه این اقدامات در راستای حفظ سلامتی شهروندان به عنوان یک موضوع حایز اهمیت صورت می گیرد، گفت: شهروندان باتوجه به اینکه مبلمان پارک ها اعم از ست‌های ورزشی و وسایل بازی متعلق به آنان است در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن