Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا برخورد با رانندگان تاکسی متخلف در همدان

برخورد با رانندگان تاکسی متخلف در همدان

مدیر معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای شهرداری همدان درباره تخلف برخی رانندگان در اجرای طرح دو سرنشین در صندلی عقب تاکسی ها و گاه دریافت کرایه مازاد گفت: برخی رانندگان نسبت به این طرح اعتراض دارند اما روی اجرای این طرح سفت و سخت می ایستیم و با رانندگان متخلف برخورد می کنیم.

به گزارش "همدان نیوز"، میلاد کریمی با بیان اینکه تعداد مسافران مجاز در ون‌ها حداکثر هفت نفر و در تاکسی‌ها سه نفر است، افزود: به منظور جلوگیری از شیوع کروناویروس تعداد مسافرانی را که تاکسی‌ها و ون‌ها می‌توانند حمل کنند، کاهش داده و برای حفظ سلامت شهروندان بر روی اجرای آن نیز پافشاری می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه به محض تأیید افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه‌ها در ستاد تنظیم بازار استان، نرخ جدید اعمال خواهد شد، تصریح کرد: از دریافت پول نقد در تاکسی‌ها خودداری می‌شود به طوریکه با توجه به تجربه موفق استفاده از دستگاه پوز در خط بوعلی- مهستان در ۳۰ تاکسی طی پنج ماه رانندگان می‌توانند با مراجعه به بانک و افتتاح حساب مبلغ یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان وام با بازپرخت دوساله و بدون سود برای دریافت دستگاه کارتخوان اقدام کنند.

کریمی با اشاره به اینکه ناوگان تاکسیرانی به صورت محدود و با ظرفیت ۴۰ درصد در اول فروردین تاکنون به فعالیت مشغول بود، خاطرنشان کرد: از ۲۵ فروردین فعالیت دستگاه‌های ون نیز بلامانع اعلام شد و تمامی ناوگان حمل و نقل عمومی با تمام ظرفیت در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه به منظور پیشگیری از شیوع کروناویروس در داخل ناوگان تاکسیرانی از فردا -پنجشنبه ۲۸ فروردین- توزیع نایلون‌های محافظ را بین مسئولان خطوط تاکسیرانی همدان خواهیم داشت، یادآور شد: روزانه بیش از ۱۰۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده در خطوط تاکسیرانی شهر همدان توزیع می‌کنیم.

مدیر معاونت تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالای شهرداری همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه ۴۰۰۰ راننده تاکسی در شهر همدان مشغول فعالیت هستند، ماسک رایگان و پمپ برای ضدعفونی خودرو در اختیار تاکسی داران قرار می‌دهیم همچنین در محل کارواش سازمان شهرداری ون‌ها به صورت روزانه ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه اگر راننده‌ و خانواده او مشکوک به ابتلا به کروناویروس است با هماهنگی های صورت گرفته می تواند به بیمارستان سینا مراجعه کند تا خارج از نوبت تست کرونا را به صورت رایگان انجام دهد، گفت: اگر راننده‌ای نیاز به قرنطینه شدن داشته باشد با هماهنگی های صورت گرفته زمانی را که در قرنطینه قرار دارد، با پرداخت کمک هزینه معیشتی او را در مخارج معاش زندگی کمک می‌کنیم.

مدیر معاونت اتوبوسرانی و پایانه‌های مسافربری همدان گفت: مردم همدان در شرایط کرونایی و به علت احساس خطر از ابتلا به ویروس از ناوگان اتوبوسرانی کمتر استفاده می‌کنند.

بابک اسدی با اشاره به اینکه برای رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در تمام اتوبوس‌های سطح شهر حائل پلاستیکی میان مسافران و راننده تعبیه شده است، افزود: باتوجه به تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی از اول فروردین ماه، از روز دوشنبه ۲۵ فروردین با آغاز فعالیت در سطح شهر به تمامی مسافران رعایت نکات بهداشتی و نحوه نشستن بر روی صندلی‌های اتوبوس گوشزد می‌شود همچنین به صورت روزانه و مداوم ناوگان اتوبوسرانی ضدعفونی می‌شوند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: از دریافت کرایه به صورت نقد خودداری به عمل آمده و با نصب پوسترهایی در اتوبوس مردم را ترغیب به استفاده از کارت بلیط کرده‌ایم./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن