Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا شهرداری منطقه پنج در همدان احداث می‌شود

شهرداری منطقه پنج در همدان احداث می‌شود

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان از راه‌اندازی شهرداری منطقه پنج در مرکز شهر همدان خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر ابراهیم مولوی با اعلام این خبر، اظهار کرد: وزارت کشور مصوبه‌ای دارد که در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها و کلانشهرها به ازای هر 110 هزار نفر شهروند برای ارائه خدمات بهتر و انجام وظایف در خدمات شهری نیازمند منطقه شهری است.
وی ادامه داد: جمعیت شهر همدان نیز که حدود 530 هزار نفر است بنابراین می‌طلبد منطقه دیگری اختیار کرد تا خدمات بهتری به مردم ارئه دهیم و بررسی‌های کاملتری داشته باشیم.
مولوی تصریح کرد: با پیشنهاد شهرداری و با کار مطالعاتی در کمیسیون معماری شورای شهر مقرر شد شهرداری منطقه پنج به عنوان شهرداری منطقه بافت فرسوده و بازار مطرح شود تا با جدا کردن مناطق بافت فرسوده در رینگ مرکزی و تجمیع کردن آنها و با درنظر گرفتن بازار شهرداری منطقه پنج راه‌اندازی شود و در خود بازار استقرار یابد.
وی افزود: یک سیاست‌گذاری واحد و دقیق برای احیاء باززنده سازی بافت فرسوده انجام خواهد شد تا مراکزی که از نظر تاریخی دارای ارزش تاریخی هستند شناسایی و احیا شوند و برای الباقی موارد سیاست نوین درنظر بگیریم به طوری‌که مرمت یا تخریب شوند.
این عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه شعار 74 محله سرلوحه شورای چهارم است، اظهار کرد: امروز از سوی وزارت راه و شهرسازی و معاونت شهرسازی و معماری و بهسازی و نوسازی بافت فرسوده مراکز محله‌ها در حال شناسایی است به طوریک‌ه ریز کردن در مجموعه شهرداری‌ها و کلانشهرها نه تنها مشکلاتی ایجاد نمی‌کند بلکه موجبات ارائه خدمات بهتر را برای مردم فراهم می‌آورد.
وی ادامه داد: طرح این شهرداری برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان مطرح و مورد تصویب قرار گرفته است تا هم از حجم مراجعیان و اتلاف وقت آنان به مناطق چهارگانه جلوگیری شود و هم به کسبه بازار و متولیان بافت فرسوده خدمات بیشتر و بهتری ارائه شود.
وی با بیان اینکه ریزکردن در مبنای یک پادگان یا مدرسه امکان دارد مشکلاتی ایجاد کند، خاطرنشان کرد: شاید نگرانی‌ها در این زمینه تزریق نیروهای جدید باشد اما قرار نیست نیروی جدید به مجموعه شهرداری اضافه شود چراکه سال گذشته با جذب نیروها مازاد داریم و از سرریز آنها شهرداری منطقه پنج ایجاد می‌شود و نیروهای مازاد ساماندهی خواهند شد./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن