Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا همدانی‌ها ۸۰ هزار بار با آتش‌نشانی تماس گرفتند

همدانی‌ها ۸۰ هزار بار با آتش‌نشانی تماس گرفتند

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشانان همدان تا پایان شهریور ماه یک هزار و ۹۶۱ عملیات اطفای حریق، امداد و نجات و احتیاط حریق و حوادث انجام دادند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، وحید علی ضمیر در جمع خبرنگاران گفت: از آغاز سال تا پایان شهریور ماه تعداد ۸۰ هزار و ۵۵۳ تماس و به طور میانگین روزانه ۴۳۶ تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده که از این تعداد یک هزار و ۶۴۹ مورد منجر به عملیات شده، پنج هزار و ۳۶۶ مورد برای راهنمایی و مشاوره بوده؛ هشت هزار و ۹۸۸ تماس اشتباه و متأسفانه ۱۵ مورد اعلام حریق کذب و ۶۴ هزار و ۲۲۸ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

وی با بیان اینکه از یک هزار و ۹۶۱ عملیات انجام شده یک هزار و ۲۶۳ مورد مربوط به عملیات اطفا حریق بوده است، اظهار کرد: ۷۱۸ عملیات امداد و نجات و ۱۵ عملیات اطفای حریق حاصل تلاش آتش نشانان شهر همدان در شش ماه گذشته بوده است.

علی ضمیر با اشاره به انجام ۴۸ مورد پایش سطح ایمنی اماکن مختلف عنوان کرد: طی ۶ ماه نخست سال ۶۲۲ مورد پروانه و دستورالعمل ایمنی و ۲۴۶ مورد پایان کار و تاییدیه ایمنی برای ساختمان‌ها صادر شده است.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان ۱۰ ایستگاه عملیاتی فعال در سطح شهر دارد، افزود: ۲۰۱ نیروی عملیاتی و اداری در قالب سه شیفت کاری در تمام ساعات شبانه روز در ایستگاه‌های دهگانه مشغول خدمات رسانی به شهروندان هستند.

وحید علی ضمیر با اشاره به در پیش بودن هفتم مهرماه که برای ادای احترام به جانفشانی و خدمات فداکارانه آتش نشانان به نام روز ملی آتش نشانی و خدمات ایمنی نامگذاری شده است، گفت: به منظور تجلیل از تلاش‌های ایثارگرانه آتش نشانان برنامه‌های ویژه ای برای این روز تدارک دیده شده است.

وی کوه پیمایی و صعود گروهی آتش نشانان به قله الوند را اولین برنامه امسال عنوان کرد و افزود: در این برنامه که روز جمعه ۴ مهرماه برگزار شد تعداد زیادی از آتش نشانان شیفت استراحت حضور داشتند.

وی از برگزاری همایش گرامیداشت روز آتش نشان در محل ایستگاه شماره ۱۹ خبر داد و افزود: این برنامه صبح روز دوشنبه هفتم مهرماه با حضور آتش نشانان و تعدادی از مسئولین برگزار می‌شود.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان رژه ناوگان خودرویی در سطح شهر همدان را از دیگر برنامه‌های روز آتش نشان عنوان کرد و افزود: این مراسم بعد از طی مسیر مشخص شده در باغ بهشت همدان به پایان می‌رسد و در ادامه آتش نشانان با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ آنان ادای احترام خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه همه ساله در آستانه هفتم مهرماه از آتش نشانان و خانواده‌های شهدای آتش نشان تجلیل می‌شود؛ عنوان کرد: امسال علاوه بر برنامه‌های فوق از همسران و خانواده‌های آتش نشانان نیز به پاس تلاش‌ها و همراهی آنها با فرشتگان نجات تجلیل و قدردانی می‌شود.

علی ضمیر از نامگذاری یک ایستگاه آتش نشانی به نام چهارمین آتش نشان شهید خبر داد و افزود: در مراسم بزرگداشت روز آتش نشان امسال ایستگاه شماره ۱۶ آتش نشانی همدان به نام آتش نشان شهید حیدر گوران مزین می‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن