Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا همدان آماده مقابله با سیل

همدان آماده مقابله با سیل

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران از روز شنبه هفته جاری، تمامی نیروهای خدمات شهری و آتش نشانی شهرداری در حالت آماده باش به سر می برند تا در صورت بروز مشکل، اقدام کنند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، وحید علی ضمیر گفت: برای مقابله با آبگرفتگی در سطح شهر 550 نفر از نیروهای خدمات شهری شهرداری در حالت آماده باش هستند و تجهیزاتی همچون ماشین آلات مکانیزه سنگین، سبک و پمپ های خودمکش در نقاط مختلف شهر برای مواقع مورد نیاز استقرار دارند و به شهروندان این اطمینان را می دهیم که تمام مسیل ها، انهار، رودخانه ها و کانال های آب به طور مداوم رصد می شوند تا هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.
علی ضمیر ادامه داد: جهت مدیریت سیلاب و پیشگیری از وقوع مخاطرات احتمالی به ویژه با توجه به تغییرات اقلیمی به وجود آمده که سبب افزایش بارندگی های رگباری در مدت زمان کوتاه و با شدت زیاد شده است و در راستای تاب آوری، اقدامات پیشگیری و آمادگی شهرداری همدان شامل: لایروبی و پاکسازی حدود 14 کیلومتر از رودخانه ها ومسیل ها چندین نوبت در طول سال هم به صورت دستی و هم با استفاده از ماشین آلات هم چنین پاکسازی نهری ها و کلکتورهای هدایت آب های سطحی به صورت مستمر در طی سال توسط واحدهای خدمات شهری مناطق ، اجرای طرح های جمع آوری و هدایت آب های سطحی با توجه به اولویت های موجود در سطح مناطق شهرداری همدان و بر اساس مطالعات بازنگری طرح جامع جمع آوری و هدایت آب های سطحی شهر همدان توسط واحدهای فنی مناطق صورت می گیرد.
وی یادآوری کرد: جمع آوری برگ های پاییزی نیز به صورت روزانه جهت جلوگیری از آب گرفتگی کانال ها و جویها انجام می شود. همچنین محله هایی که در سال های گذشته به واسطه بارش باران دچار آب گرفتگی شده اند، مورد بررسی قرار گرفتند تا اگر بارندگی شدیدی صورت گیرد شهر دچار مشکل نشود.
این مقام مسئول با بیان این‌که رفع کامل مشکل آبگرفتگی معابر امری بسیار پرهزینه و زمانبر است، افزود: شهروندان عزیز می‌توانند با رعایت مواردی چون پرهیز از رهاسازی زباله در معابر،جوی ها و کانال های سطح شهر، مانع از انباشت و انسداد کانال های دفع آب‌های سطحی و مسیل ها شوند، چراکه این موضوع نه تنها زحمت نیروهای خدماتی شهرداری را چندین برابر می کند، بلکه مشکلات بسیاری را نیز برای آنها فراهم می‌کند که آب‌گرفتگی معابر در زمان بارندگی‌های شدید از آن جمله است.
وی در پایان اعلام کرد: شهروندان می توانند در صورت بروز مشکل یا آب گرفتگی منازل با مرکز ارتباط مردمی 137 یا شماره 125 مرکز فرماندهی آتش نشانی شهرداری همدان تماس گرفته تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن