Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا هرس درختان در پارک‌ها و خیابان‌های همدان

هرس درختان در پارک‌ها و خیابان‌های همدان

معاون خدمات شهری شهرداری همدان بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل  هرس زمستانه، برنامه هرس درختان در نقاط مختلف شهر از جمله پارک ها، معابر اصلی و فرعی ، رفیوژها از اوایل آذر ماه آغاز شده و تا اواخر دی ماه نیز برابر آموزش های ارائه شده به کارگران و با نظارت کارشناسان فضای سبز انجام خواهد شد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، وحید علی ضمیر هدف از اجرای این عملیات را حذف شاخه های خشک، آفت زده و بیمار، کاهش تاج پوشش درختان و فرم دهی آنها، کاهش مصرف آب، جوان سازی و تحریک رشد در درختان مسن، افزایش نفوذ نور و جلوگیری از رشد آفات و بیماریهای گیاهی، کاهش استفاده از سموم شیمیایی در بحث سمپاشی و همچنین ایجاد دید کافی برای رانندگان در تقاطع های اصلی و فرعی برشمرد.
ولی همچنین به کاهش ریسک خطر و مزاحمت برای شهروندان گرامی که  ناشی از شکستن و سقوط درختان بر اثر تند بادها، بارش برف سنگین و ایجاد خسارت مالی و جانی برای شهروندان، خودروها و  مسیرهای خطوط انتقال برق اشاره نمود.
وی با اشاره به اینکه با رعایت تعهدات ترافیکی و جمع آوری ضایعات در زمان هرس مشکلی برای تردد شهروندان ایجاد نخواهد شد خاطر نشان کرد: عملیات هرس درختان تا پاکسازی کامل تمام موقعیت های شهر به صورت روزانه و مستمر ادامه دارد و برای انجام این عملیات  نیروی متخصص به کار گرفته شده است.
علی ضمیر در خصوص میزان و شدت هرس درختان در فضای سبز شهری به عواملی نظیر نوع گونه گیاهی، سن درخت، موقعیت مکانی درخت، درجه سلامت درخت، زمان هرس، فرم دهی اولیه و تربیت درخت در سالهای اولیه کاشت اشاره نمود و خاطر نشان کرد: رسیدگی و نگهداری از فضای سبز و درخت های کاشته شده یکی از اولویتهای کاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری برای مناسبت سازی چهره شهر است و از این رو در طی سال نسبت به آبیاری، کود دهی، هرس درختان و ... اقدام می کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن