Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا دست‌های پشت پرده نمی‌گذارند پروژه‌های سرمایه‌گذاری در همدان اجرا شود

دست‌های پشت پرده نمی‌گذارند پروژه‌های سرمایه‌گذاری در همدان اجرا شود

رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: شورای شهر براساس نامه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری همدان مصوبه تخفیف و تقسیط عوارض پروژه اسکای مال را ملغی کرده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حسین قراباغی اظهار کرد: بحث تغییر کاربری این پروژه در حوزه شورای شهر نبوده و فقط بحث عوارض و تقسیط آن، مشمول مصوبه شورای شهر برای پروژه‌های بالای ۵۰ هزار مترمربع شده بود.
عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه این پروژه هنوز پروانه اخذ نکرده است، مطرح کرد: پروژه اسکای مال در حال اخذ پروانه ساختمانی بود که مباحثی مانند خاکبرداری مشکل ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه «اسکای مال» یک پروژه چند فرآیندی بود، گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری مصوبه‌ای درباره پروژه اسکای مال داشت مبنی بر اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های اثرگذار در شهر همدان است و اجازه داده بود با شرایط خاصی تقسیط و مساعدت برای این پروژه صورت بگیرد.
قراباغی ادامه داد: بعد از اینکه روال اخذ پروانه ساختمانی این پروژه طولانی شد، ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری مجدداً نامه‌ای به شهرداری و شورای شهر همدان مبنی بر لغو مصوبه قبل ارسال کرد و این مصوبه کان لم یکن اعلام شد.
وی با اشاره به اینکه مصوبه تخفیف و تقسیط عوارض پروژه‌های بالای ۵۰ هزار مترمربع از سال ۱۴۰۰ لغو شده است، خاطرنشان کرد: پروژه عصر طلایی هم که از این تخفیف بهره‌مند شده بود کل عوارض را تا پایان سال ۹۹ تسویه کرده اما اسکای مال هنوز مبلغی نداده و یا اگر پرداخت کرده بسیار ناچیز بوده است.
رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه‌گذاری شورای شهر همدان در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه تکلیف پروژه اسکای مال چیست؟، گفت: متأسفانه در همدان دست‌های پشت پرده وجود دارد که نمی‌گذارد پروژه‌های سرمایه‎‌گذاری جان بگیرد. برخی در شعارهای انتخاباتی دم ازحمایت از سرمایه‌گذاری و اشتغال می‌زنند اما در عمل ریشه سرمایه‌گذار را می‌خشکانند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن