Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا اعمال نرخ جدید کرایه تاکسی در همدان

اعمال نرخ جدید کرایه تاکسی در همدان

مدیر معاونت تاکسیرانی شهرداری همدان با بیان این‌که نرخ رسمی کرایه‌های تاکسی در سال جدید تا پایان هفته اعلام می‌شود، توضیح داد: قبل از عید افزایش کرایه تاکسی در کمیته نرخ‌گذاری مصوب و به شورای شهر ارسال شد که بیست روز پیش توسط شورای شهر هم مصوب شد. طبق قانون نرخ‌ جدید باید در کمیته انطباق فرمانداری و کارگروه تنظیم بازار مصوب شود که در کمیته انطباق هم تصویب شده و منتظر هستیم آقای فرماندار تصویب در کارگروه تنظیم بازار را به صورت دست‌گردان انجام دهد تا روند خیلی طولانی نشود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، میلاد کریمی ادامه داد: کرایه‌ها به صورت دو نرخی در شرایط عادی و در شرایط کرونا اعلام خواهد شد تا اگر رانندگان موظف بودند به علت شیوع کرونا سه مسافر سوار کنند، یک نرخ و اگر قرار بود چهار مسافر سوار کنند، نرخ دیگری اعمال شود. تا آخر هفته نرخ‌نامه‌ها چاپ و در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد.
وی درباره افزایش خودسرانه کرایه توسط رانندگان توضیح داد: بازرسان ما به صورت نامحسوس در خطوط حضور دارند و در صورت مشاهده چنین تخلفی حتما با اعمال جریمه با رانندگان برخورد می‌کنند.
مدیر معاونت تاکسیرانی شهرداری همدان درباره میزان افزایش کرایه‌ها گفت: اگر به پیشنهاد ما بود که کرایه‌ها بیشتر از این باید افزایش می‌یافت چون به علت شیوع کرونا تعداد مسافران کم شده و از طرفی هزینه قطعات و تعمیر خودرو هم بسیار بالاست اما از آن‌جایی که باید به شرایط شهروندان نیز توجه داشته باشیم، افزایش کرایه 30 درصد خواهد بود. در اعلام نرخ جدید سعی کرده‌ایم معضل پول خرد که باعث اختلافات زیادی بین مسافران و رانندگان می‌شود را رفع کنیم.
کریمی در خصوص استفاده رانندگان از دستگاه کارتخوان نیز توضیح داد: از 3 هزار و 500 دستگاه تاکسی فعال در سطح شهر همدان 800 تاکسی مجهز به دستگاه کارتخوان به صورت آنلاین هستند و به دنبال این بودیم که فعالیت کارتخوان به صورت آفلاین باشد اما از آن‌جایی که روزانه هزینه‌ای به رانندگان تحمیل می‌شد، فعلا دست نگه داشته‌ایم. هر راننده‌ای هم که متقاضی دریافت کارتخوان باشد به بانک معرفی می‌کنیم تا با دریافت وام قرض‌الحسنه، کارتخوان را دریافت کند. هزینه هر دستگاه کارتخوان 2 میلیون و 200 هزار تومان است./ همشهری

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن