Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا احداث پارک ۲۵۰ هکتاری در همدان

احداث پارک ۲۵۰ هکتاری در همدان

معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان گفت: پروژه احداث پارک ۲۵۰ هکتاری با پوشش جنگلی منطقه سد اکباتان در حال اجرا است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، امیر فتحیان نسب اظهار داشت: باتوجه به اینکه طرح احداث این پارک فرامنطقه‌ای جزو برنامه‌های اصلی و مورد تاکید شهردار همدان است، با همکاری و همت شهرداری منطقه ۲ کار ساخت آن اجرایی شد.
وی با بیان اینکه ساخت این پارک جنگلی ظرفیت بزرگ گردشگری را برای شهر همدان ایجاد می‌کند، افزود: همدان به دلیل برخورداری از ظرفیت گردشگری در ایام تعطیلات نیاز به فضایی برای اقامت و تفریح مسافران در خارج از شهر داشت که بتواند این حجم گردشگر را پوشش دهد.
فتحیان نسب خاطرنشان کرد: مطالعات این طرح با حمایت‌های همه جانبه شهردار همدان، توسط کارشناسان شهرداری و با همکاری معاونت شهرسازی و معماری انجام شد و به طور قطع یکی از بهترین طرح‌های شهری همدان خواهد شد.
وی یادآور شد: پیوست‌های مختلفی در طراحی‌های این طرح از جمله پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی در حال انجام است و بهترین کیفیت از برخورداری یک مجموعه پارک جنگلی اعم از اقامتی و تفریحی، دید و منظر و همچنین درختکاری به میزان بسیار زیاد را شامل می‌شود.
معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان افزود: ایجاد پارک جنگلی اکباتان نه تنها بار ترافیک سایر نقاط گردشگری از جمله عباس آباد و گنج نامه را کاهش می‌دهد و با تنوع در خدمات دهی به شهروندان و مسافران، به طور قطع شاهد تردد چشمگیر نیز خواهد شد.
وی یکی از کمبودهای فضای شهری در شرایط کرونا را کمبود فضای سبز با تراکم بالا دانست و افزود: یکی از کمبودهای فضای شهری در شرایط کرونا پارک‌های پرتراکم شهری بودند که به علت فراهم نشدن شرایط رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ایام کرونا مجبور به تعطیلی پارک‌ها بودیم.
فتحیان نسب اظهار داشت: پارک ۲۵۰ هکتاری جنگلی اکباتان این ظرفیت را ایجاد می‌کند که مردم فارغ از ترافیک شهری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حتی در ایام کرونا در آن حضور پیدا کرده و بتوانند از فضای سبز و مفرح استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: با انجام زیرساخت‌های لازم از سوی مدیریت شهری و شهرداری منطقه ۲ همدان، شهرداری آماده پذیرش و جذب سرمایه‌گذار جهت پیشبرد بهتر و سریعتر این طرح بزرگ است./ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن