Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا ثبت ۱۹ هزار و ۷۶۶ تماس مزاحم با آتش‌نشانی همدان

ثبت ۱۹ هزار و ۷۶۶ تماس مزاحم با آتش‌نشانی همدان

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشانان همدان با انجام ۱۹۶۴ عملیات اطفاء حریق ، امداد ونجات و احتیاط حریق و حوادث طی ۶ ماه گذشته ،۸۶۵نفر را نجات دادند.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان، سید صادق پورسینا با اعلام این خبر گفت: از آغاز سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریور تعداد ۲۶۰۹۸ تماس با سامانه 125 همدان برقرار شده است ڪه از این تعداد ۱۹۶۴ مورد منجر به عملیات گردیده، ۷۶۶مورد جهت راهنمایی و مشاوره، ۳۵۹۸ تماس اشتباه و متاسفانه ۴ مورد اعلام حریق ڪذب و ۱۹۷۶۶ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.
وی با اشاره به انجام ۱۰۰۲ عملیات امداد و نجات طی ۶ ماه گذشته گفت :بیشترین میزان این عملیات ها شامل ۳۷۰ مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور، ۱۶۹ مورد نجات حیوانات، ۱۵۱ مورد مهار حیوانات ،۱۳۰ مورد رهاسازی افراد محبوس در اماڪن مختلف،۵۸ مورد رهاسازی اندام بدن از داخل زیورآلات و اجسام و ۴۲ مورد امداد و نجات در سوانح رانندگی و سقوط خودروها بوده است.
پورسینا با بیان اینڪه از مجموع عملیات انجام شده ۸۰۴ مورد مربوط به عملیات های اطفاء حریق بوده است، گفت : پوشش گیاهان خودرو ۲۷۶ مورد، اماڪن مسڪونی با ۱۱۱ مورد ، وسایط نقلیه با ۱۰۵مورد، باغات و فضای سبز ۷۹ مورد و مراڪز تجاری با ۲۴ مورد بیشترین ڪاربری عملیات های اطفاء حریق را شامل گردیده است.
پورسینا با بیان اینڪه موقعیت ۸۰۰مورد از عملیات های اطفاء حریق و ۹۹۶ مورد از عملیات های امداد نجات در محدوده خدماتی شهر همدان و ۱۰ عملیات خارج از آن بوده است تصریح ڪرد:نحوه بروز ۱۸۱ حادثه آتش سوزی عمدی، ۵۹۴ مورد غیر عمدی و ۲۶ مورد نیازمند ڪارشناسی است.
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به اینڪه ۹۲ نفر ازجمله ۱ آتش نشان در حوادث آتش سوزی و امداد و نجات مصدوم و۱۰ نفراز شهروندان نیز فوت شده اند تصریح ڪرد: آتش نشانان در ۶ماه گذشته با سرعت عمل واز خودگذشتگی ۸۶۵ نفر را در عملیات های مختلف نجات داده اند.
سید صادق پورسینا با اشاره به انجام ۱۹۸ مورد آموزش اصول ایمنی و ۱۲۶ مورد پایش سطح ایمنی اماڪن مختلف خاطرنشان ڪرد: طی ۶ماه نخست سال۵۷۶ مورد پروانه ودستورالعمل ایمنی و۲۲۸ موردپایانڪار وتائیدیه ایمنی برای ساختمانها صادر شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن