Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا طرح تفضیلی ترافیک همدان را کاهش می‌دهد

طرح تفضیلی ترافیک همدان را کاهش می‌دهد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: بخش قابل توجهی از معضل ترافیکی شهر همدان با اجرای طرح تفصیلی و بازگشایی برخی از معابر کم عرض رفع می شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ فرخ جمالی افزود: افزایش خودروها، حجم بالای تردد و کم بودن گنجایش و ظرفیت معابر سبب سرریز ترافیک به کوه و پس کوچه های شهر همدان شده است.
وی با بیان اینکه معابر همدان متناسب با تعداد خودروها توسعه نیافته است افزود: رانندگان برای فرار از ترافیک به کوچه ها و معابر فرعی پناه آورده اند و از هر گذرگاه و معبر کم عرض برای تردد استفاده می کنند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: هر چند اجرای طرح تفصیلی شهر همدان زمان بر است اما با طرح های مقطعی و کوتاه مدت نظیر اجرای محدودیت ها و یکطرفه کردن برخی معابر و خیابان ها نیز نمی توان از حجم ترافیک کاست.
سرهنگ جمالی در ادامه از اجرای طرح برخورد با خودروهای دارای نقص فنی در سیستم روشنایی خبر داد و گفت: نقص در سیستم روشنایی یکی از مهمترین عامل بروز سانحه در زمان تاریکی هوا است.
وی افزود: در صورت فعال نبودن چراغ های عقب خودرو، هنگام رسیدن به مانع و استفاده از سیستم ترمز، خودروهایی که از پشت سر در حال تردد هستند متوجه کاهش سرعت خودروی جلویی نشده و با آن برخورد می کنند.
سرهنگ جمالی اضافه کرد: همچنین روشن بودن تنها یکی از چراغ های عقب یا جلوی وسیله نقلیه  موجب اشتباه رانندگان و حتی عابران پیاده و بروز سوانح جرحی و خسارتی می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن