Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا طی یک‌سال گذشته در همدان شهرفروشی نکرده‌ایم

طی یک‌سال گذشته در همدان شهرفروشی نکرده‌ایم

رئیس برنامه و بودجه  شورای اسلامی شهر همدان اعلام کرد: طی یک سال گذشته در جلسات فنی کمیسیون ماده ۵ در ۹۵ درصد موارد شهرفروشی نکرده‌ایم.

به گزارش "همدان نیوز"، سعید حاج بابایی در نشست مطالبه‌گری دانشجویان دانشگاه های استان از شورای شهر همدان، در پاسخ به سوال نماینده دانشجویان دانشگاه آزاد در زمینه فعالیت‌هایی که در راستای جمع آوری داده‌های آماری شهری انجام شده است، توضیح داد: یکی از مهمترین فعالیت‌ها در راستای مدیریت شهری داشتن داده‌های آماری است که در این راستا باید نیازهایی از قبیل مسکن مورد نیاز شهر و سایر نیازها برآورد شود.

وی افزود: در این راستا نیاز به داده هایی همچون جمعیت شهر، فضاهای خالی و سایر داده هایی از این قبیل مورد نیاز است بنابراین با توجه به پیگیری‌های انجام شده شهرهمدان به همراه پنج شهر دیگر برای انجام سرشماری دیجیتال انتخاب شدند اما با وجود اینکه ۹ ماه از زمان سرشماری می گذرد هنوز داده‌ای از نتیجه آن ارائه نشده است.

حاج بابایی به اقداماتی که در شهرداری برای جمع آوری داده های آماری انجام شده، اشاره کرد و گفت: از آنجایی که سرشماری مربوط به فعالیت‌های شهرداری نیست، اقدامات دیگری از جمله تعیین تعداد واحدهای مسکونی موجود و اقداماتی از این قبیل انجام شده است.

حمید بادامی نجات، عضو شورای شهر اسلامی همدان نیز با اشاره به اینکه پلتفرم مناسب برای پخش زنده جلسات شورا آپارات است، گفت: با توجه به اینکه آپارات یک پلتفرم ملی بوده و اکثریت مردم توانایی دسترسی آسان را به آن دارند بهتر است از آن در راستای پخش زنده جلسات شورا استفاده کرد.

مهدی حیدری، دیگر عضو شورا در تکمیل این بحث اظهار کرد: البته این نکته قابل ذکر است که مهمتر از پخش آنلاین جلسات شورا، آرشیو کردن جلسات است تا افرادی که امکان دنبال کردن مستقیم جلسات را ندارند بتوانند در زمان مناسب به آرشیو مراجعه کرده و از آن استفاده کنند.

وی در ادامه به مشکلات پخش زنده جلسات شورا اشاره کرد و گفت: تعدادی از اعضای شورا با پخش زنده جلسات موافق نیستند و از طرفی از لحاظ زیرساختی مشکل کمبود امکانات داریم که البته با هزینه دو تا سه میلیون تومان می‌توان این کمبود را جبران کرد.

حیدری با اشاره به احداث قطار شهری در خطوط حمل و نقل شهری همدان بیان کرد: استفاده از فناوری های نوین حمل و نقل شهری یک ضرورت است و در این راستا باید به صورت مرحله‌ای گام برداشت بدین ترتیب که ابتدا باید در سطح شهر بستر لازم برای خطوط حمل و نقل بی آر تی احداث شود و در مراحل بعدی به سراغ احداث زیرساخت های حمل و نقلی مدرن تر از جمله قطار شهری برویم.

در پایان هر یک از اعضای شورای شهر سه اولویت بیان کردند که در پایان این دوره محقق شوند. صفری افلاکی محیط زیست و منابع طبیعی، محلات محوری و ورزش همگانی، علی اکبر نظری پایگاه های پارک در چهار منطقه، اتمام پروژه های نیمه کاره و هوشمندسازی، شهابی اصلاح بودجه و ایجاد درآمد پایدار، حیدری اتمام پروژه های رها شده نیمه کاره، شفاف سازی فرآیند شورای شهر و عدالت شهری و موازات را مطرح کردند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن