Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا کاهش ۸۰ درصدی مراجعه ارباب رجوع به شهرداری همدان

کاهش ۸۰ درصدی مراجعه ارباب رجوع به شهرداری همدان

شهردار همدان با اشاره به الکترونیکی شدن استعلام دفاتر پیشخوان و اسنادرسمی افزود: مراجعات ارباب رجوع به شهرداری همدان ۸۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، شهردار همدان با نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه شهر همدان دیدار کرد و گزارشی از عملکرد یکساله مدیریت شهری ارائه داد.

شهردار همدان در این نشست با اشاره به تلاش های مدیریت شهری در یکسال گذشته عنوان داشت: قرارداد سیستم یکپارچه شهرسازی در اسفندماه سال گذشته امضا و در سال ۱۴۰۱ بومی سازی و اجرایی شد.

سیدمسعود حسینی با اشاره به مزایای سامانه یکپارچه شهرسازی عنوان کرد: شفافیت، حذف سلایق، عدالت در انجام امور و کاهش مراجعات از دستاوردهای این سیستم است.

وی در ادامه اجرای این پروژه را حاصل کار شبانه روزی چهل کارشناس و پنج کارگروه تخصصی دانست و افزود: تمام اطلاعات و مستندات مورد نیاز سامانه بارگذاری شده وموجب تحول در کاهش مراجعات حضوری و ارایه خدمات مطلوب خواهد شد.

حسینی با اشاره به الکترونیکی شدن استعلام دفاتر پیشخوان و اسنادرسمی افزود: با الکترونیکی شدن استعلامات دفاتر اسناد رسمی و دفاتر پیشخوان دولت ۸۰ درصد مراجعات ارباب رجوع به شهرداری کاهش یافته است.

وی در ادامه بارگذاری ضوابط ساخت و سازها و اصالت سنجی اسناد را از مهم ترین دستاوردهای این پروژه دانست.

شهردار همدان با اشاره به تغییر رویکرد سازمان فرهنگی گفت: تولید محتوا، مشارکت در بحث مراسم مهم کشور و ورود به موضوع حوزه گردشگری در دستور کار این سازمان است.

سید مسعود حسینی عنوان کرد: علیرغم کاهش شش درصدی صدور پروانه ساختمانی نسبت به سال گذشته مدیریت شهری تمام تلاش خود را برای پیشبرد برنامه ها و سیاست ها به کار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز در این دیدار گفت: جامعه به خبرهای خوب نیاز دارد و باید فعالیت ها و موفقیت ها توسط روابط عمومی شهرداری به اطلاع جامعه برسند.

آیت الله حبیب الله شعبانی عنوان کرد: اجرای سیستم یکپارچه شهرسازی و کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی به عنوان یک کار ماندگار و بسیار مهم بر کاهش فساد تاثیرگذار خواهد بود.

آیت الله شعبانی با تاکید بر سرعت عمل در اجرای پروژه ها اظهار داشت: سرعت عمل در فعالیت های مدیریت شهری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه خواهد داشت و موجب بهره مندی و لذت شهروندان خواهد شد.

وی با تاکید بر توجه به کیفیت در اجرای پروژه ها اضافه کرد: متاسفانه اجرای برخی از پروژه ها سال ها طول می کشد به همین دلیل اجرای دو پروژه مهم و با کیفیت بهتر از ۱۰ پروژه است.

وی ضمن اشاره به حل موضوع املاک ۴۸ هکتاری توسط مسئولان عنوان داشت: متاسفانه علیرغم گذشت ۲۰ سال این مشکل حل نشده و شهروندان قادر به ساخت و تعیین تکلیف این املاک نشده اند که باید این مشکل حل شود تا خدایی نکرده به مردم ظلم نشود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به مطالبات بانوان در حوزه نیازهای شهری عنوان کرد: توجه به خواسته های بانوان برای برخورداری از امکانات لازم نظیر فضای ویژه تفریحی، پارک و ورزش در اولویت قرار گیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن