Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم هیچ‌‎گونه کوتاهی را نمی‌پذیرم/آرامش مدیران در دویدن آنهاست!

استاندار همدان:
هیچ‌‎گونه کوتاهی را نمی‌پذیرم/آرامش مدیران در دویدن آنهاست!

استاندار همدان گفت: تا وقتی در استان هستم آرامش مدیران را در دویدن آنها برای اقتصاد مقاومتی می‌بینم و در انجام وظایف هیچ گونه کوتاهی را نمی پذیرم.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در اولین شورای اداری استان همدان در سال جاری در ابتدا با اشاره به اهمیت شعار "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، اظهار داشت: مقام معظم رهبری هر ساله در شعارهایی که مطرح می کنند بر اقتصاد تأکید دارند اما امسال با نامگذاری سال بر این تأکید دارند که طرح های اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود.

وی افزود: ما بدون اجرای شعار "دولت و ملت ، همدلی و همزبانی" نمی توانیم شعار امسال را عملیاتی کنیم چراکه با وحدت، همدلی و همراهی هر اقدام اساسی را به نتیجه رساندیم همانطور که با همدلی در هشت سال دفاع مقدس و مذاکرات هسته ای پیروز شدیم.

استاندار همدان با بیان اینکه سیاست های اقتصاد مقامتی پیش ازمذاکرات هسته‌ای ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: اگر پایه اقتصادی ایران در برابر دیگر کشورها مقاوم نباشد، کشور آسیب پذیر خواهد بود و با تجه به اینکه استکبار در ظلم به کشورها تمام توان خود را به کار می گیرد باید "دولت و ملت همدلی و همزبانی" را مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه اقتصادمقاومتی ناجی بحران‌های آینده خواهد بود، اظهار داشت: باید به نحوی عمل کنیم که کشور دچار بحران‌های اقتصادی نشود و با داشتن برنامه کاری اقتصاد مقاوتی و بهره گیری از تکنولوژی و سرمایه اقتصادی دیگر کشورها با نیروی انسانی و تفکر ایرانی  سرمایه گذاری را در دستور کار قرار دهیم.

نیکبخت اضافه کرد: نباید همچون قبل از تکنولوژی خارجی در ایران به نحوی استفاده شود که سودی از آن به ایران نرسد.

استاندار همدان با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه باید به نرخ رشد اقتصادی ۸ برسیم، یادآور شد: باید از نرخ منفی ۷/۶ که در سال گذشته شاهد بودیم بهرشد مثبت برسیم تا جوان بیکار نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این رشد باید ۹۰۰ هزار میلیارد تومان و ۵۰ میلیارد دلار در کشور سرمایه گذاری شود، خاطرنشان کرد: دولت این میزان سرمایه را ندارد و مجاز به سرمایه گذاری نیست لذا باید بخش خصوصی وارد عرصه سرمایه گذاری شود تا کشور به این نرخ رشد برسد.

نیکبخت با بیان اینکه باید اعتماد بخش خصوصی را جلب کنیم،یادآور شد: خوشبختانه زمینه امنیت سرمایه گذاری در استان فراهم شده و همدان پیشروترین استانی است که در راستای اقتصاد مقاومتی اقداماتی را انجام داده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش سرمایه گذاری در استان همدان، گفت: پس از این همایش کره، ژاپن، عراق استرالیا پیشنهاد سرمایه گذاری به استان دادند.

محمدناصر نیکبخت  با اشاره به آغاز تولید بخاری های کم مصرف در رزن، خاطرنشان کرد:عملکرد این واحد به گونه‌ای بود که دولت حاضر به پرداخت یارانه به آن شد چرا که تولید این نوع بخاری در صرفه جویی اثر گذاری فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در هر شریطی ناجی اقتصاد کشور است، گفت: باید تمام تلاش خود را برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به کار بگیریم و انتظار من این است که اقتصاد مقاومتی را در استان همدان بارزتر از هر استانی شاهد باشیم تا همدان بتواند اولین استان در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد.

استاندار همدان تأکید کرد: تا وقتی در استان هستم آرامش مدیران را در دویدن آنها برای اقتصاد مقاومتی می‌بینم و در انجام وظایف هیچ گونه کوتاهی را نمی پذیرم.

وی با بیان اینکه همدان جز آب، ظرفیت های فراوانی دارد، یادآور شد: اگر تا به حال از ظرفیت های استان به خوبی استفاده نشده مقصر مسئولان استان بوده اند لذا باید بتوان ظرفیت را برای اعتماد سرمایه گذاران همدانی ارتقاء داد و شرایط را در استان فراهم کرد.

نیکبخت با بیان اینکه  مدیران باید در اقتصاد مقاومتی حرکتی جدی داشته باشند، خاطرنشان کرد:مدیرانی که نمی توانند در این زمینه به خوبی عمل کنند و روحیه لازم را ندارند اطلاع دهند تا آنها را در جایگاه دیگری به کار بگیریم.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سد اکباتان در فروردین ماه سال گذشته هفت میلیون متر مکعب ذخیره آب داشته است، اظهار داشت: سد اکباتان در حاضر ۱۴ میلیون متر مکعب ذخیره آب دارد.

وی ادامه داد: با انسداد چاه های غیر مجاز در استان، ۱۰ برابر ظرفیت سد اکباتان در مصرف آب صرفه جویی شد.

استاندار همدان تصریح کرد: از ابتدای دوره قاجار تا امروز هیچ سالی از لحاظ اقتصادی بدتر از سال ۹۴ نبود اما در این شرایط طرح تحول نظام سلامت اجرا شد.

نیکبخت با بیان اینکه هنوز خانواده‌های ایرانی و همدانی بیکار دارند، یادآور شد: ما باید با تبادلات بین المللی و تلاش در داخل کشور ، بیکاری را کاهش و وضعیت معیشت مردم را تغییر دهیم.

استاندار همدان اظهار داشت: پیش بینی می شود که مجلس دهم هماهنگی های بیشتری با دولت داشته باشد.

وی  ضمن تقدیر از تلاش ستاد خدمات سفر استان همدان اظهار داشت: یک میلیون و 70 هزار خودرو وارد استان شدند و 191 هزار مسافر نیز در همدان اسکان یافتنند؛ علاوه بر این شاهد رشد چشمگیر گردشگران خارجی در استان بودیم به طوریکه در نوروز امسال 400 گردشگر خارجی میهمان همدان شدند.

محمدناصر نیکبخت تأکید کرد: مدیران باید توجه داشته باشند که در تعطیلات عید فطر غافلگیر نشوند و برنامه ریزی لازم را برای آن ایام داشته باشند.

وی با اشاره به فروش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان صنایع دستی در ایام نوروز، گفت: اگر ورود گردشگر در استان در چهار فصل انجام می‌شد فروش بسیار افزایش پیدا می کرد.

استاندار همدان با اشاره به عرضه یک هزار و ۴۰۰ تن میوه در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: همدان در قیمت و کیفیت میوه عید اولین استان در کشور بود.

وی با اشاره به انتقال آب از سد تالوار به همدان، یادآور شد: انتقال آب از این سد از برکات سفر مقام معظم رهبری به همدان است.

نیکبخت ادامه داد: به طور قطع آب این سد پاسخگوی نیاز استان نیست اما با ایجاد خط لوله و جایگزین، مشکلات تأمین آب و انتقال آن به استان برطرف می شود.

وی با اشاره به اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان از سوی بانک کشاورزی برای اجرای سد گرین نهاوند، خاطرنشان کرد: آب این سد نیاز شهرهای نهاوند، فیروزان، سامن و ملایر تأمین خواهد کرد.

استاندار همدان از رسانه های استان درخواست کرد که بیش از پیش در عرصه اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاوتی وارد عمل شوند.

وی در پایان از منتخبین مجلس خبرگان رهبری استان همدان نیز خواست که همدلی و همزبانی کافی را داشته باشند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن