Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم از عصبانیت استاندار تا ظهور یک مانع در مسیر راه آهن/همدان پنجمین استان کشور در ایجاد اشتغال است

آنچه در نشست استاندار همدان با خبرنگاران گذشت؛
از عصبانیت استاندار تا ظهور یک مانع در مسیر راه آهن/همدان پنجمین استان کشور در ایجاد اشتغال است

ظهر امروز نشست خبری استاندار همدان با خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در جمع خبرنگاران در ابتدا با بیان اینکه سال جاری سال بسیار مهمی برای توسعه کشور و استان به شمار می رود، اظهار داشت: امسال در  سال پسابرجام و سال پس از رفع تحریم ها قرار گرفته ایم و از طرفی سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل " است و توان بیشتری را برای امیدواری مردم به آینده می طلبد.

وی ادامه داد: باید از شرایط موجود برای بهبود شرایط زندگی مردم استفاده کرد که در این زمینه دولت از همراهی رسانه ها بی نیاز نیست.

نیکبخت با بیان اینکه رسانه ها به خوبی خدمات دولتی را انعکاس دادند، اظهار داشت: بیش از 99 درصد رسانه ها همراهی خوبی با دولت داشتند.

وی افزود: خدمات هر دولتی به مردم خدمات نظام به شمار می رود و هیچ دلیل شرعی و قانونی وجود ندارد که خدمات را کتمان کرد و یا وارونه جلوه داد هرچند نقد نیز سازنده است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار همدان تأکید کرد: همدان استان شایسته ای است اما متناسب با این شایستگی توسعه نیافته است به طوریکه زمانی که استانهایی همچون اصفهان از دلار به خوبی استفاده کردند و استان خود را توسعه بخشیدند همدان از این دلار استفاده نکرد و سرمایه گذاران نیز با همدان بیگانه بودند.

چرا پس از 37 سال حالا باید با چراغ به سراغ سرمایه گذاران برویم؟

وی با بیان اینکه باید دلایل عدم سرمایه گذاری در همدان تحلیل شود، خاطرنشان کرد: چرا باید پس از گذشت 37 سال از انقلاب با چراغ به دنبال سرمایه گذاران برویم و تعداد سرمایه گذاری ها در استان محدود باشد.

نیکبخت با اشاره به تلاش دولت برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی، اظهار داشت: برای رسیدن به این رشد به 900 هزار میلیارد تومان و 70 میلیارد دلار به صورت سالیانه مورد نیاز است.

استاندار همدان با بیان اینکه این میزان درآمد را باید از طریق بخش خصوصی تأمین کرد، یادآور شد: قانون به دولت اجازه سرمایه گذاری را نمی دهد و دولت نیز توان آن را ندارد لذا سرمایه گذاران باید وارد عرصه شوند.

وی ادامه داد: همدان تنها استانی است که در نیمی از روز به سرمایه گذاران جواز تأسیس می دهد و استعلام ها پس از صدور جواز انجام می شود اما این به تنهایی کافی نیست و همه باید همکاری کنند.

نیکبخت با اشاره به اینکه برخی واکنش ها باعث می شود که سرمایه گذاران رغبتی برای سرمایه گذاری نداشته باشند، یادآور شد: در طول مدت اخیر جلساتی را با اقشار مختلف در استان برگزار کرده ایم تا برخورد مناسبی را در خصوص حضور سرمایه گذاران در استان داشته باشند.

وی همچنین تصریح کرد: استان همدان برای گردشگران هتل به اندازه کافی نداشت اما 10 هتل در دست اجرا است که تعدادی از آنها کلنگ زنی شده و عملیات اجرایی آنها در حال انجام است.

آغاز عملیاتی سه طرح عمرانی با 350 میلیارد تومان اعتبار در همدان

استاندار همدان با بیان اینکه عملیات اجرایی سه طرح از سوی سازمان تأمین اجتماعی با 350 میلیارد تومان سرمایه گذاری تا 15 اردیبهشت آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی در تولید منیزیم از دولومیت در نهاوند، هتل هما در همدان و منطقه اقتصادی ویژه جهان آباد سرمایه گذاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هتل امیران در بلوار بعثت بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: هتل امیران 2 نیز در ابتدای شهرک فرهنگیان در ابتدای هفته آینده کلنگ زنی خواهد شد.

استاندار همدان با اشاره به ورود داوران سازمان جهانی یونسکو برای معرفی لالجین به عنوان شهر جهانی سفال، اظهار داشت: تقاضای ما بر این است که فضا در لالجین به گونه ای باشد که سفال چینی در لالجین مشاهده نشود.

اجرای طرح آبیاری مدرن در 47 درصد از اراضی کشاورزی آبی همدان

نیکبخت با بیان اینکه استان همدان در زمینه اجرای آبیاری مدرن اولین استان کشور است، یادآور شد: از کل اراضی آبی استان 47 درصد اراضی تحت آبیاری مدرن قرار دارند.

وی افزود: یک هزار و 300  چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شده است.

استاندار همدان با اشاره به بارندگی مطلوب در استان، گفت: با این وجود باید در ساماندهی امور آب استان بهترین برنامه ریزی را داشته باشیم که نیاز به همکاری دستگاه ها دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در راستای همایش سرمایه گذاری با محوریت اقتصاد مقاومتی طرح های مناسبی با مشارکت کشورهای خارجی اجرا شد، اظهار داشت: تعدادی از طرح ها در سال قبل اجرا شد و طرح هایی نیز در حال اجرا هستند.

نیکبخت گفت: دو کشور انگلیس و آلمان در راستای ایجاد نیروگاه برق خورشیدی اقدام به سرمایه گذاری کردند که هزینه ارزی دو نیروگاه مورد نظر در همدان 16 میلیون دلار است.

مدیر ارشد استان همدان با اشاره به اینکه 44 طرح در طول سال طراحی شده بود، یادآور شد: اعتبار پارسال 500 میلیارد تومان بود که 294 میلیارد تومان تأمین شد و مابقی نیز تا خرداد ماه تخصیص خواهد یافت.

وی ادامه داد: اعتبار سال جاری از محل سفر ریاست جمهوری نیز که 350 میلیارد تومان است پس از تخصیص اعتبار سال قبل تخصیص خواهد یافت.

اجرای 5 پروژه از محل سفر ریاست جمهوری به همدان

نیکبخت افزود: پنج پروژه از پروژه های سفر ریاست جمهوری به استان همدان افتتاح شد.

استاندار همدان با بیان اینکه سال 64 سخت ترین سال اقتصادی بود، یادآور شد: با این وجود توفیقات شایسته ای به دست آمد که می توان به اجرای طرح تحل نظام سلامت و برگزاری انتخابات اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان همدان 325 میلیارد تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: این میزان یارانه سلامت در بخش های مختلف از جمله هتلینگ  بیمارستانها  و خرید تجهیزات و کاهش پرداختی از جیب مردم هزینه شده است.

نیکبخت همچنین تصریح کرد: در سال قبل مذاکرات به نتیجه رسید و غنی سازی هسته ای که در گذشته مورد قبول نبود در شورای امنیت پذیرفته شد.

وی با اشاره به لغو تحریم ها نیز گفت: ایران به کشورهایی پیوست که توانست آب سنگین تولید کند و ابرقدرت ها خریدار آب سنگین کشور ما شدند.

استاندار همدان با بیان اینکه برخی افراد در کشور توفیقات دولت را کمرنگ جلوه می دهند، یادآور شد: این اقدامات به ضرر کشور خواهد بود و وقتی کشورها در صف ورود به ایران هستند و ایران برای سرمایه گذاری این کشورها شروطی را مطرح می کند نباید سخنانی در راستای کمرنگ نشان دادن این توفیقات مطرح شود.

وی همچنین تصریح کرد: در سال قبل با تمام شرایط سخت موجود و تلاش دشمنان خارجی و سلایق برخی افراد در داخل کشور، اعتقاد بر این بود که مردم به دلیل تنگناهای اقتصادی در انتخابات شرکت نکنند اما مردم استقبال خوبی از انتخابات داشتند.

نیکبخت با بیان اینکه در استان همدان انتخابات با صلابت و سلامت برگزار شد، اظهار داشت:  درانتخابات هفتم اسفندماه، حتی یک شکایت نیز از مدیریت اجرایی  در انتخابات گزارش نشد.

تمام منتخبین مردم همدان در مجلس افراد شایسته ای هستند

وی افزود:  منتخبین مردم در مجلس دهم افرادی عاقل و نگران توسعه استان هستند و منتخبین مردم منتخبین ما نیز محسوب می شوند.

مدیر ارشد استان همدان تأکید کرد: من از انتخاب این افراد در استان برای ورود به مجلس شورای اسلامی رضایت دارم و در راستای توسعه استان با منتخبین مردم همکاری خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت،  دولت کارشناس و مدبری است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" را بر عهده کشور گذاشته اند قوه قضاییه و مقننه از دولت جدا نیستند.

محمدناصر نیکبخت با بیان اینکه افق کشور در سال جاری بسیار روشن است، یادآور شد: امید می رود طرح های در نظر گرفته شده در سال جاری به نتیجه برسد که نیاز به همکاری سرمایه گذاران و دو قوه قضاییه و مقننه دارد.

وی همچنین تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید در سه مرحله کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرایی شود که برنامه کوتاه مدت در سال جاری، بلندمدت در برنامه ششم توسعه و بلندمدت نیز در طول اجرای برنامه چشم انداز توسعه عملیاتی خواهد شد.

استاندار همدان با بیان اینکه 300 واحد دارای معوقات و مشکلات با استفاده از تبصره 16 قانون بودجه در طول دو سال اخیر فعال شدند، اظهار داشت: در آبان ماه 92 که من وارد استان همدان شدم 21 هزار شغل در نیمه دوم سال بیکار شده بودند و در همان سال پنج هزار شغل ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 170 واحد تولیدی نیز تعطیل هستند که تملک تعدادی از این طرح ها از سوی بانک ها پذیرفته شده و یا سرمایه گذاران آنها تغییر یافته که مشکلات آنها به تدریج برطرف خواهد شد.

نیکبخت با بیان اینکه در هفته دولت شهریور ماه سال 93 بیش از چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان همدان آغاز شد، گفت: امید می رود که طرح های بسیاری در سال جاری به سرانجام برسد.

وی در ادامه یادآور شد: بیش از 900  تخت بیمارستانی در سال جاری به بهره برداری می رسد.

استاندار همدان با بیان اینکه پتروشیمی ابن سینا در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید،خاطرنشان کرد: پتروشیمی هگمتانه نیز در سال جاری به نتیجه خواهد رسید.

همدان یکی از پنج استان برتر کشور در ایجاد اشتغال

نیکبخت در ادامه همدان را یکی از پنج استان برتر کشور در ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: میانگین نرخ بیکاری در کشور 11 درصد است اما در استان همدان این نرخ از 7/7 درصد به 8/5 درصد افزایش یافته و نسبت به میانگین کشوری دو درصد کمتر است.

وی با بیان اینکه 270 میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست جمهوری اختصاص داده شد، خاطرنشان کرد: اعتبارات اختصاص داده شده و ریل گذاری نیز انجام داده شده اما مشکلی در این زمینه وجود دارد.

وجود یک مانع در مسیر ریل گذاری راه آهن همدان-تهران

استاندار همدان گفت: در ساوه ریل گذاری به ساختمان یک دانشگاه منتهی شده و باید روگذر نصب شود تا پس از آن بتوان مسیر را ادامه داد.

وی در ادامه یادآور شد: امید بسیاری می رود که تا پایان سال 95 بنابر قول رئیس جمهور طرح به نتیجه برسد و افتتاح شود.

نیکبخت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قرار بر این بود که مسعود اقلامی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تودیع شود که به دلیل عدم موافقت با فرد جایگزین، معارفه مدیرکل جدید به تعویق افتاد.

شرکت علیصدر از بلایی بزرگ جان سالم به در برد

وی با بیان اینکه مشکلی در خصوص مدیریت شرکت سیاحتی علیصدر وجود ندارد، اظهار داشت: خوشبختانه بلایی از سر شرکت علیصدر گذشت و واگذاری مدیریت این شرکت به شرکت پدیده لغو شد.

مدیر ارشد استان همدان تأکید کرد: حمیدرضا یاری در سمت خود فعالیتش را ادامه خواهد داد و مشکلی در فعالیت او وجود ندارد.

وی با بیان اینکه قراردادی برای سرمایه گذاری در محوطه علیصدر با سرمایه 200 میلیارد تومان منعقد شده است، یادآور شد: نخستین فاز این طرح در طول سه سال اجرایی خواهد شد.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر اساس نامگذاری سال، شعارپردازی کافی است، خاطرنشان کرد: با توجه به شعار "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نباید به برنامه و شعارپردازی اکتفا کنیم و باید طرح ها و برنامه ها را به مرحله اجرا برسانیم.

وی با بیان اینکه در همایش سرمایه گذایی قرارداد دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان همدان منعقد شد، گفت: از این میزان یک هزار میلیارد تومان از سوی سرمایه گذار همدانی اعلام شد که متأسفانه به نتیجه نرسید اما در خصوص یک هزار میلیارد تومان باقی مانده 586 میلیارد تومان اجرایی شد.

نیکبخت با اشاره به همراهی مدیران اجرایی در راستای حضور سرمایه گذاران در استان، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران در مقابله با کارشناسان دستگاه ها رغبت خود را از دست می دهند.

سرمایه گذاران، کارشناسان ناهماهنگ را به استاندار معرفی کنند

وی تأکید کرد: هر سرمایه گذاری از هر کارشناس بانک یا اداره برخورد بد و یا مانع سرمایه گذاری و سیاست های اقتصاد مقاومتی می بیند با من تماس بگیرد تا به شخصه برخورد کنم.

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه من در دوران فعالیت خود به عنوان معاون عمرانی در استان به هیچ عنوان فعالیت و مشارکت اقتصادی و سرمایه گذاری در استان نداشتم، خاطرنشان کرد: چرا رسانه ها در دوره قبل فعالیت اقتصادی و به کارگیری برخی مدیران را مورد نقد قرار ندادند و تمام انتقادات خود را به سمت من و دولت یازدهم نشانه می روند و به مدیران در دولت قبل انتقادی ندارند.

عصبانیت نیکبخت از بی مهری رسانه ها/هیچ یک از بستگانم را در ادارات همدان به کار نگرفتم

وی که از اظهار نظر برخی افراد در خصوص سرمایه گذایر و فعالیت اقتصادی خود عصبانی بود، تأکید کرد: من به هیچ عنوان نه در دوران معاونت در استان همدان و نه در حال حاضر هیچ یک از بستگان خود را در هیچ بخشی به کار نگرفتم چراکه به مردم این استان اعتماد داشتم.

نیکبخت خاطرنشان کرد: این در حالی است که در دولت قبل افراد تعدادی از بستگان خود را در پست های اجرایی به کار گرفتند؛ چرا رسانه ها این اتفاقات را نمی بینند؟

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هماهنگی با مدیر شبکه مستند سیما، اظهار داشت: تعدادی از فیلم های مستند از استان تهیه شده و سهم استانداری، شهرداری و شرکت سیاحتی علیصدر مشخص شده است.

وی در ادامه با اشاره به بررسی آسیب ها و زمینه های نشاط اجتماعی در استان همدان، یادآور شد: در خصوصص ایجاد نشاط اجتماعی در استان همدان در سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفت و جشنواره های خوبی نیز برگزار شد.

نیکبخت با اشاره به تأمین آب شرب از سد تالوار ، یادآور شد: علیرغم نیاز این پروژه به اعتبار،چندان اعتباراتی اختصاص پیدا نکرد و طرح 54 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی همچنین تصریح کرد: وزارت نیرو تمهیداتی اندیشیده که بخشی از آب استان همدان را از سد تالوار و بخشی دیگر را از منابعی دیگر در این مسیر تأمین کند.

نیاز 250 میلیارد تومانی سد تالوار

استاندار همدان ادامه داد: این طرح به 200 تا 250 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد.

وی با بیان اینکه تمام آب های جاری شهر همدان مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار داشت: تا زمانی که سد تالوار به بهره برداری برسد از این منابع استفاده خواهد شد هرچند صرفه جویی نیز مورد اهمیت است.

نیکبخت با بیان اینکه تصفیه خانه سد تالوار شرایطی را دارد که می توان آب را از منابعی دیگر تأمین کرد، گفت: با استفاده تأسیسات لوله کشی فعلی و تصفیه خانه موجود، آبرسانی به استان همدان انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نارضایتی خود از دو تن از فرمانداران شهرستان های استان همدان، اظهار داشت: اگر از فرمانداران گلایه ای می کنم به منظور سرعت بخشیدن به امور و خدمات رسانی به مردم است.

استاندار همدان تأکید کرد: در خدمات رسانی به مردم با هیچ کسی مدارا نمی کنم و تعارفی با کسی ندارم اما گلایه های من به هیچ عنوان شخصی نیست و در مسائل شخصی گذشت می کنم.

وی با بیان اینکه در طول دو سال اخیر 34 میلیارد تومان در فرودگاه همدان هزینه شده است، اظهار داشت: اختصاص این میزان اعتبار فرودگاه همدان را به فرودگاه بین المللی تبدیل کرد.

نیکبخت ادامه داد: به دنبال این هستیم که هزینه بلیت پرواز همدان-کیش کاهش یابد چراکه شرکت کیش ایر به دنبال افزایش بلیت پرواز است.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت باشگاه پاس همدان،  اظهار داشت: باید به پاس کمک کرد تا بتواند از این وضعیت خارج شود و انتخاب مدیرعامل فعلی شاید بتواند تیم را بهبود بخشد.

وی ادامه داد: امید می رود که تیم پاس به لیگ دسته دوم فوتبال کشور سقوط نکند.

نیکبخت با بیان اینکه همدان جایگاه شایسته را در زمینه گردشگری ندارد، خاطرنشان کرد: علیرغم وجود ظرفیت های فراوان در استان همدان برای توسعه گردشگری، اقدامات چندانی در خصوص توسعه آن از اول پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز در استان همدان انجام نشده است.

وی افزود: طرح گردشگری همدان، لالجین و علیصدر با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومانی تهیه شده است.

ساخت سریال سیروس مقدم در روستای ورکانه همدان

استاندار همدان از حضور تیم تلویزیونی "پایتخت" در همدان خبر داد و افزود: سریال 30 قسمتی "علی البدل" به کارگردانی سیروس مقدم برای ایام ماه مبارک رمضان در روستای ورکانه همدان تولید می شود.

من جزء استانداران در لیست تغییر نیستم

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من جزء استانداران در لیست تغییر دولت نیستم و اگر بخواهم روزی از همدان بروم پیش از اینکه خانواده ام با خبر شوند به رسانه ها اطلاع خواهم داد.

وی ادامه داد: در سال جاری خبری از تغییر من نیست و تقاضای من از رسانه ها این است که مدیران را در این خصوص دودل نکنند چراکه انتشار چنین خبری باعث می شود مدیران در کار خود کوتاهی کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن