Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم هشدار استاندار همدان به کارشناسان کارشکن استان

هشدار استاندار همدان به کارشناسان کارشکن استان

استاندار همدان گفت: در صورت مشاهده کارشکنی کارشناسان دستگاه ها و بانک ها و برخورد بد و ایجاد مانع از سوی آنها برای سرمایه گذاران، از هیچ تلاشی برای برخورد با این کارشناسان دریغ نخواهم کرد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمد ناصر نیکبخت در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان در ابتدای سخنان خود با تأکید بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی با همکاری دولت، مردم و قوه قضاییه و مقننه، اظهار داشت: خوشبختانه استان همدان یکی از استانهای پیشرو در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذارانی از کشورهای روسیه، آلمان، انگلیس، ایتالیا، عراق و کره جنوبی در استان همدان حضور یافته اند، یادآور شد: آلمان و انگلیس با اعتبار ارزی و سرمایه گذاری 16 میلیون دلار دو نیروگاه خورشیدی را در همدان راه اندازی خواهند کرد.

نیکبخت با اشاره به تولید بخاری های گازی مدرن با مشارکت ایتالیا، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران عراقی نیز در شهرستان ملایر در حال تولید محصولات خودرو برای صادرات به کشور خود هستند.

وی به اجرایی سالیانه آبیاری مدرن در 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان، خاطرنشان کرد: با انسداد یک هزار و 300 چاه غیر مجاز، سه برابر سد اکباتان صرفه جویی در مصرف آب انجام شد.

سد اکباتان سرریز شد

استاندار همدان گفت: خوشبختانه با وجود بارندگی های خوب در ایام فصل بهار، امروز این سد سرریز کرد اما تقاضای ما این است که جهاد کشاورزی در صرفه جویی در مصرف آب همت جدی داشته باشد.

نیکبخت به برگزاری مرحله دوم انتخابات در ملایر و رزن اشاره کرد و افزود: امید می رود انتخابات در مرحله دوم همچون مرحله اول با استقبال پرشور مردم روبه رو شود.

وی تأکید کرد: رأی مردم در انتخابات برای ما محترم است همانطور که منتخبین مردم در دور اول انتخابات برای ما مهم و محترم هستند.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" باید تلاش خود را در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان به کار بگیریم چراکه از دیدگاه من ایجاد اشتغال نوعی عبادت است.

وی همچنین تصریح کرد: دولت یازدهم و رئیس این دولت سعی کرد در حد توان وعده ها را عملیاتی کند.

نیکبخت با بیان اینکه شعار امسال بسیار برای استان ارزشمند است، خاطرنشان کرد: مدیران استان عملکرد خوبی در این زمینه داشته اند و در راستای توسعه استان همکاری خوبی دارند.

برخورد با کارشناسان کارشکن در دستگاه‌ها و بانک‌ها

وی در  ادامه از رسانه ها در خواست کرد که در صورت مشاهده برخورد نامناسب و بدون ضابطه کارشناسان دستگاه ها و بانک ها با سرمایه گذاران اطلاع رسانی کنند.

استاندار همدان افزود: اگر گزارشی در خصوص کارشکنی ارائه شود بدون هماهنگی با مدیر دستگاه یا بانک، شخصا وارد کار خواهم شد و از هیچ تلاشی برای برخورد با آن کارشناس دریغ نخواهم کرد.

وی با بیان اینکه مدیران باید با نهاد خود در مرکز در ارتباط باشند، خاطرنشان کرد: در صورتی که مدیران برای پیشبرد امور تلاش کافی را نداشته باشند، برخورد خواهیم کرد.

محمدناصر نیکبخت با بیان اینکه جوانان باید مهارت داشته باشند، اظهار داشت: برخی جوانان به دنبال کار هستند اما به دلیل نداشتن مهارت به کار گرفته نمی شوند.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به گشایش های ایجاد شده در کشور امید می رود که استان همدان به کارگاهی برای اشتغال جوانان با مهارت تبدیل شود.

آموزش های فنی و حرفه‌ای در همدان گسترش یابد

نیکبخت با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه ای در استان همدان باید گسترش یابد، گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای از فرصتی که در کشور ایجاد شده استفاده کند و اعتبارات و تجهیزات را افزایش دهد.

وی با تأکید بر اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه به مهارت آموزی نیاز دارند، یادآور شد: دانشگاه ها نیز در آینده باید فرصتی را فراهم کنند تا دانشجویان مهارت کسب کنند.

کشف یک  میلیون دلار ارز در مخزن CNG خودرو در همدان

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کشف یک میلیون و 900 هزار دلار معادل 6 میلیارد و 612 میلیون تومان در مخزن CNG یک دستگاه پژو روآ، اظهار داشت: مبلغ کشف شده به بانک ملی تحویل داده شد.

محمدناصر نیکبخت به نیاز روسیه برای واردات اشاره کرد و افزود: همدان می تواند در صادرات مواد دامی و لبنیات با روسیه در ارتباط باشد.

وی با بیان اینکه قرار بر این است که از طریق استان "اورال" روسیه چند شرکت و کمپانی برای بسته بندی مواد غذایی وارد استان همدان شوند، خاطرنشان کرد: روسیه به دنبال این است که طرحی را برای بسته بندی مواد غذایی در همدان به صورت مشارکتی اجرایی و محصولات تولیدی را با بسته بندی بین المللی به دنیا صادر کند.

نیکبخت همچنین تصریح کرد: با توجه به تحریم روسیه، این کشور به محصولات ما نیاز دارد و از طرفی از دوستان ایران نیز به شمار می رود، باید از این فرصت استفاده کرد.

همدان از فرصت ارتباط با روسیه استفاده کند

وی ادامه داد: متأسفانه از فرصت ها چندان استفاده نمی شود و یا استان فرصت ها را زود از دست می دهد.

استاندار همدان با بیان اینکه اشتغال ایجاد شده در استان پایدار است، اظهار داشت: میزان اشتغال ایجاد شده در استان از طریق بیمه افراد مشخص می شود و کسانی که مشغول به کار شده کارگران فصلی نیستند و به صورت پایدار مشغول به فعالیت هستند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن