Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم مدیران در جذب اعتبارات متمرکز در وزارت‌خانه‌ها کوتاهی نکنند

استاندار همدان:
مدیران در جذب اعتبارات متمرکز در وزارت‌خانه‌ها کوتاهی نکنند

 

 

 

استاندار همدان گفت: مدیران در جذب اعتبارات متمرکز در وزارت‌خانه‌ها کوتاهی نکنند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمد ناصر نیکبخت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان با اشاره به اختصاص سه میلیارد تومان برای اجرای طرح فیبر نوری در استان، اظهار داشت: باید برای جذب این اعتبار تلاش شود و اگر اقدامی در این زمینه صورت نگیرد باعث سرشکستگی خواهد بود.

وی تأکید کرد: اگر مدیران برای دریافت اعتبارات اقدام نکنند و نتوانند اعتبارات در نظر گرفته شده را جذب کنند، خود نیز باید به همراه اعتباری که برمی گردد، بروند و عدم اقدام آنها خساراتی را برایشان به دنبال خواهد داشت.

نیکبخت با بیان اینکه در قانون بودجه تسهیلات از سه میلیون تومان به ده میلیون تومان افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: بانک های استان باید برای پرداخت این وام هماهنگی های لازم را انجام دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه بنیاد مسکن باید به دنبال جذب اعتبارات ملی باشد، خاطرنشان کرد: 10 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به اینکه دستگاه از محل اعتبارات عمرانی اختصاص یافته به این دستگاه، اعتباری ناچیز است و باید مدیر این دستگاه به دنبال جذب اعتبارات ملی باشد.

استاندار همدان با اشاره به تأخیر در ابلاغ لایحه بودجه،  اظهار داشت: تلاش دولت بر این بود که بودجه سریع ابلاغ شود اما به دلیل همزمانی با تدوین برنامه ششم توسعه و همچنین انجام مذاکرات هسته ای، دیرتر ابلاغ شد چراکه باید لایحه بر اساس برنامه بودجه تدوین می شد.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به نامشخص بودن قیمت نفت و عدم بازگشت هزینه های فروش نفت به کشور،مشکلاتی در زمینه ابلاغ بودجه وجود داشت.

نیکبخت با بیان اینکه باید پیگیری های جدی برای مبادله توافق نامه ها انجام شد، خاطرنشان کرد: با وجود تأخیر در ابلاغ، نباید اجازه داد که زمان از دست برود و توافق نامه ها هرچه سریعتر مبادله شود.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان ریاست جمهوری خطاب به مدیران، گفت: مدیران در طول ماه های باقی مانده از دولت یازدهم از هیچ کوشش و تلاشی برای خدمت به مردم دریغ نکنند.

وی همچنین تصریح کرد: با وجود تخریب خدمات دولت، چرا دولتمردان خدمات را به گوش مردم نمی رسانند تا مردم را امیدوار کنند.

نیکبخت با بیان اینکه در زمینه اقتصاد مقاومتی به عنوان خواست مقام معظم رهبری و همچنین ضرورت جدی برای کشور، باید تلاش جدی صورت بگیرد، اظهار داشت: امروز باید به اندازه ای کشور را مقاوم کرد که هیچ تکانه ای، کشور را با مشکل روبه رو نکند.

استاندار همدان به سیاست اقتصاد مقاومتی به عنوان اولویت خود اشاره کرد و افزود: من عاشق این هستم که در همدان اشتغال ایجاد شود، مشکلات واحدهای تولیدی برطرف شود و سرمایه گذاران به سمت استان بیایند.

وی با بیان اینکه از معاونت اول ریاست جمهوری تقاضا شده که تیمی برای بررسی اقدامات صورت گرفته در بخش اقتصاد مقاومتی به همدان سفر کنند، یادآور شد: تقاضای ما این است که ایرادات از سوی این تیم برای رفع نواقص مطرح شود.

نیکبخت با اشاره به 451 مصوبه 57 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، خاطرنشان کرد: در طول هفته سه جلسه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار می شود و مصوبات این جلسات در کمیته ای جداگانه مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: جرائم دیرکرد اقساط واحدهای تعطیل از سوی بانک ها بخشیده می شود و کارشناسی هایی مجدد برای اعطای سرمایه در گردش صورت می گیرد که تا کنون 20 مصوبه در این زمینه اجرایی شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه برخی طرح ها از اختیارات استان خارج است، اظهار داشت: برخی تصمیمات باید در مرکز گرفته شود و بر اساس این تصمیمات مشکلات واحدهای تولیدی برطرف شود.

نیکبخت در ادامه با اشاره به اینکه تمام پیشنهادات مطرح شده از سوی ستاد تسهیل استان در کشور تصویب شد، خاطرنشان کرد: مشکلات تعدادی از واحدها تا کنون برطرف شده و واحد صنایع تبدیلی الوند همدان نیز تا 20  روز آینده راه اندازی خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: قرار بر این شد که بانک ها تمام واحدهای تملک شده را به صاحبان اولیه و یا داوطلبان جدید واگذار خواهند کرد.

استاندار همدان تأکید کرد: فرمانداران شهرستانها علاوه بر پیگیری رفع مشکلات واحدهای دارای معوقات، برای جذب سرمایه گذاران جدید نیز تلاش کنند.

وی در ادامه با اشاره به اختصاص تنها 16 درصد از اعتبارات کشور به استانها، یادآور شد: مدیران برای جذب مابقی اعتبارات که در وزارت خانه ها متمرکز شده است، تلاش کنند.

نیکبخت افزود: همه مدیران باید در این زمینه گام بردارند و تقاضای من این است که به هیچ عنوان در این زمینه کوتاهی نکنند.

استاندار همدان ادامه داد: فرمانداران شهرستانها از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای پیشبرد امور استفاده کنند تا همدان بتواند سهم بیشتری از اعتبارات داشته باشد.

نیکبخت با بیان اینکه مدیران باید ضمن حفظ استقلال کاری خود، باید احترام نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را حفظ کنند، اظهار داشت:اگر فرمانداران و مدیران از نمایندگان برای کمک رسانی استفاده کنند، به نفع استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه به طور قطع یک میلیون نفر گردشگر به استان سفر خواهند کرد، اظهار داشت: تمام دستگاه ها باید آمادگی میزبانی از گردشگران را داشته باشند.

نیکبخت در پایان از مردم استان تقاضا کرد که حضوری پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس داشته باشند و در این زمینه گفت: تمام دنیا نسبت به حضور مردم در این عرصه ها حساس است.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن