Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم مدیرکل آموزش و پرورش همدان به استان بی‌لطفی کرد/وزارت آموزش و پرورش خرده‌فرمایشات را کاهش دهد

استاندار همدان:
مدیرکل آموزش و پرورش همدان به استان بی‌لطفی کرد/وزارت آموزش و پرورش خرده‌فرمایشات را کاهش دهد

استاندار همدان گفت: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با رفتن خود از استان به همدان بی لطفی کرد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه دلیل رفتن مدیرکل سابق از استان این بود که همه مرا تنها گذاشتند، اظهار داشت: قرار بود عبدالرضا فولادوند به عنوان معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر انتخاب شود اما مجموعه آموزش و پرورش مخالفت کرد؛ اگر این موافقت انجام می شد وزیر مگر می‌توانست مدیرکل آموزش و پرورش را از استان به تهران منتقل کند.

وی ادامه داد: علاوه بر خانواده آموزش و پرورش، با توجه به درخواست خانواده مدیرکل و همچنین بی لطفی خود او، این تغییر انجام شد.

نیکبخت افزود:من خطاب به وزیر آموزش و پرورش نامه ای ارسال کردم که چرا نباید به سخنان استاندار گوش فرا دهد اما وزیر آموزش و پرورش به من گفت "مدیرکل به او اعلام کرده که استاندار را قانع خواهد کرد".

نیکبخت با بیان اینکه وزیر می توانست با من تماس بگیرد و در خصوص تغییر مدیرکل آموزش و پرورش نظر مرا نیز جویا شود، خاطر نشان کرد: انتخاب عبدالرضا فولادوند به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش شهرستانهای تهران، اتفاق مهمی است و ارتقاء نیز خواهد یافت اما آقای فولادوند بداند که به استان بی لطفی کرده است.

وی با بیان اینکه مهمترین سازمان از لحاظ رسالت و جمعیت، آموزش و پرورش است، یادآور شد: این سازمان یک میلیون جمعیت فرهنگی و ۱۳ میلیون جمعیت دانش آموزی دارد و قرار است که آینده کشور توسط این جامعه ساخته شود.

نیکبخت تأکید کرد: فرهنگیان به اندازه تلاش خود حقوق و دستمزد نمی گیرند اما با عشق و علاقه کار می کنند.

استاندار همدان با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به فرهنگیان، اظهار داشت: امید می رود که با ارتقاء وضعیت بودجه، بتوان پاسخگوی تلاش مجموعه آموزش و پرورش بود.

وی با اشاره به اینکه مدیرکل سابق آموزش و پرورش دلسوز کار خود بود، گفت: مجموعه استان هیچ گاه خواسته او را نادیده نگرفت و وعده ها را عملی کرد و از این پس نیز با اختصاص بودجه، وعده های دیگر نیز عملیاتی خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: آموزش و پرورش استان همدان ۴۰ هزار نیروی فرهنگی شاغل و بازنشسته دارد و یکی از مهمترین سازمان های استان به شمار می رود.

استاندار همدان با بیان اینکه با این جمعیت از سوی مدیرکل آموزش و پرورش به استان کم لطفی شد، یادآور شد: مدیرکل سابق در خصوص دستوراتی که از وزارت خانه داده می شد، مقاومت می کرد و تقاضای ما این است که خرده فرمایشات کاهش یابد و مدیرکل جدید نیز مقاومت داشته باشد.

وی با بیان اینکه مدیران استان همراه و همگام با توسعه همدان هستند، اظهار داشت: شرایط و خرده فرمایشات آموزش و پرورش به مجموعه استان واگذار شود.

وی تأکید کرد: مدیر کل جدید باید در عزل و نصب مدیران در آموزش و پرورش، خدا و حقانیت را در نظر بگیرد.

استاندار همدان با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل جدید را آزار ندهد، خاطرنشان کرد: با وجود اظهاراتی که مبنی بر اقدامات جناحی مدیرکل سابق مطرح شد اما هیچگاه از سوی او شمشیری از رو بسته نشد.

محمدناصر نیکبخت با اشاره به اینکه اگر وزیر شب گذشته با من تماس نمی گرفت، اجازه برگزاری مراسم تودیع و معارفه را نمی دادم، خاطرنشان کرد: بدون شک اگر تماسی حاصل نمی شد، منتظر پاسخ نامه ارسالی به رییس جمهور می ماندم.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ برای ما ارزشمند است، گفت: همدان شایسته ترین استان فرهنگی کشور محسوب می شود.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن