Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم با وجود تخریب ها نباید دولت را تنها گذاشت/سهم 300 میلیارد تومانی همدان از طرح تحول نظام سلامت

استاندار همدان:
با وجود تخریب ها نباید دولت را تنها گذاشت/سهم 300 میلیارد تومانی همدان از طرح تحول نظام سلامت

استاندار همدان گفت: در زمانی که تخریب هایی علیه دولت صورت می گیرد، نباید دولت را تنها گذاشت.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمد ناصر نیکبخت در نشست معاونین هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و مدیران کل امور اداری و مالی استانداری های سراسر کشور با بیان اینکه اعتقاد من بر این است که جز مشهد مقدس و قم، همدان می تواند اولین استان گردشگری کشور باشد، اظهار داشت: این شایستگی در همدان وجود دارد.

وی ادامه داد: علمای همدان شب چراغان علوم مختلف در دنیا هستند و اگر همدان بنابر شایستگی ها، ارزیابی شود می تواند اولین استان گردشگری کشور باشد.

نیکبخت با بیان اینکه همدان در چهار فصل آماده میزبانی از گردشگران است، خاطرنشان کرد: به برکت تلاش های دولت تدبیر و امید، دو پیست اسکی در همدان در حوزه گردشگری ورزشی راه اندازی شده است.

استاندار همدان با اشاره به وجود کارگروهی در خصوص ساختار وزارت کشور در این وزارت خانه وجود دارد، یادآور شد: در این کارگروه تلاش های خوبی صورت گرفت و در جلسات این کارگروه به استانداران امید خوبی داده شد.

وی اظهار داشت: تقاضای من این است که نباید دولت را تنها گذاشت به ویژه در زمانی که تخریب هایی علیه دولت صورت می گیرد.

نیکبخت افزود: معاونین اقتصادی استانداری ها بدون اغراق، خدمات دولت را به گوش مردم برساند چراکه دولت کم کار نکرده و اگر تلاش کرد که در مذاکرات بین المللی روان سازی شود به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی بود.

وی نجات اقتصاد و احیای اخلاق را از شعارهای دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: نرخ رشد اقتصادی پس از اقدامات دولت تدبیر و امید به وضعیت بهتری رسید که نتیجه تلاش دولت برای نجات اقتصاد بوده است.

استاندار همدان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید تعامل عزتمندانه با دنیا را در پیش گرفت، گفت: صادرات نفت در دولت یازدهم نسبت به گذشته افزایش یافت و با شرایط سخت اعتباری، طرح تحول نظام سلامت اجرا شد که سهم استان همدان از این طرح 300 میلیارد تومان بوده است.

نیکبخت در ادامه یادآور شد: در بیان این مباحث نه باید غلو شود و نه از سوی دیگری تخریب صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه  استان همدان در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی 555 مصوبه در 68 جلسه داشته است، گفت: کمیته ای در استان تشکیل شده که مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را پیگیری کند که تا به حال 219 مصوبه داشته است.

استاندار همدان با اشاره به ایجاد تسهیلاتی از سوی دولت برای واحدهای تولیدی تعطیل، خاطرنشان کرد: مشکلاتی در پرداخت تسهیلات، بیمه و مالیات واحدهای تولیدی وجود داشت که امروز مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با بیان از سال 93 تا به امروز هرماهه 700 تا یک هزار شغل جدید در همدان در سایت سازمان تأمین اجتماعی به ثبت می رسد، گفت: در سال 93یک هزار و 600 کارگاه و در سال گذشته یک هزار و 700 کارگاه جدید در تأمین اجتماعی استان به ثبت رسیده است.

نیکبخت ضمن ابراز امیدواری از سر و سامان دادن به وضعیت اقتصاد استان همدان، یادآور شد: در سال 92 آماری مبنی بر از کار بیکار شدن 21 هزار نفر ارائه شد که این آمار باید به مردم گفته شود.

استاندار همدان با بیان اینکه استان یا شهری که هتل نداشته باشد کمتر گردشگر پذیر خواهد بود، گفت:  عملیات اجرایی ساخت10  هتل در همدان آغاز شده که برخی تا 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با بیان اینکه سالانه 900 هزار میلیارد تومان و 70 هزار دلار برای رسیدن به نرخ رشد هشت درصدی نیاز است، تصریح کرد: این میزان باید از سوی سرمایه گذاران و بخش خصوصی تأمین شود؛ بنابراین باید از سرمایه گذاران حمایت صورت بگیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن