Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم تخریب دولت خودزنی است

استاندار همدان:
تخریب دولت خودزنی است

استاندار همدان گفت: تخریب دولت خودزنی، نا امیدی مردم و امیدواری دشمن است.


به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در شورای اداری استان همدان که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، در ابتدای سخنان خود با اشاره به سابقه تاریخی یک هزار ساله شهر لالجین به عنوان شهر جهانی سفال اظهار داشت: مردمان این شهر از خاک کیمیا ساختند و در این شهر با 17 هزار نفر جمعیت یک هزار کارگاه وجود دارد که خوشبختانه از سوی داوران یونسکو به عنوان شهر جهانی سفال معرفی شد.
وی ادامه داد: خواسته و تقاضای به حق لالجین برای جهانی شدن در طول سالها محقق نشد مگر در دولت یازدهم؛ امروز هم در هفته دولت جشن جهانی شدن این شهر برگزار شد.
نیکبخت با بیان اینکه هفته دولت مجالی برای بیان بیشتر خدمات دولت است، خاطرنشان کرد: صدها هزار میلیارد تومان برای تخریب دولت هزینه می کنند و انتقاداتی مطرح می شود که چرا رسانه های دولت تدافعی عمل نمی کنند؟؛ این در حالی است که دولت نباید برای اثبات خود تبلیغات کند.
استاندار همدان با اشاره به نرخ رشد شش درصدی و تورم 13 درصدی در زمان انتقال دولت هشتم به نهم، یادآور شد: وقتی دولت تدبیر و امید روی کار آمد رشد اقتصادی 6.8 درصد منفی و تورم 43 درصد بود.
وی همچنین تصریح کرد: وقتی بدهکاری دولت 38 هزار میلیارد تومان است،400 هزار پروژه نیمه کار در کشور وجود دارد، بیش از 800 هزار بشکه نفت نمی توان به فروش رساند و از طرفی دیگر وضعیت خزانه نیز مطلوب نیست و توقعات بالاست،  دولت بی توجه به تمامی مشکلات و تحریم های فشرده و ظالمانه، به جای برخورد انفعالی طرح تحول نظام سلامت را اجرا کرد.
نیکبخت با بیان اینکه عایدی مردم استان همدان از اجرای طرح تحول نظام سلامت 300 میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: دولت اگر اعتباری داشت در بخش سلامت هزینه کرد.
استاندار همدان با اشاره به اینکه قرار بر این بود که شرکت های نفتی هر بار با 20 درصد کاهش خرید نفت، خرید را به حداقل برسانند، خاطرنشان کرد: برجام باعث شد که فروش نفت به دو میلیون و 800 هزار بشکه برسد، شش هزار گشایش ال سی ایجاد شود و از طرفی صادرات از واردات پیشی بگیرد.
وی اضافه کرد: تخریب ها خودزنی، نا امیدی مردم و امیدواری دشمن است و نباید آورده های برجام را نادیده گرفت.
نیکبخت با بیان اینکه ایران هرآنچه در برجام بود به دست آورد و کسی امتیازی به ایران نداد، اظهار داشت: تعامل سازنده دولت به گونه ای است که رئیس جمهور اعلام می کند ایران به دنبال دنیایی عاری از خشونت است.
مدیر ارشد استان همدان با اشاره به تخریب آثار باستانی کشورهای منطقه به دلیل نا امنی، یادآور شد: در این شرایط شهر لالجین در استان همدان به شهر جهانی سفال تبدیل شده که نتیجه تلاش سربازان گمنام بوده است.
نیکبخت افزود: تمام این موارد وجود داشت یا دولت هم در آن اثرگذار بود؟؛ دولت مظلوم هست اما اجازه نمی دهد خدماتش از چشم دولت به دور باشد.
وی با بیان اینکه مردم از همه عاقل ترند، یادآور شد: مردم بدانند که وقتی دولت قدم های بلندتری برداشت هجمه ها گسترده تر شد.
استاندار همدان با اشاره به وجود قوت دیپلماسی، حمایت مقام معظم رهبری و تدبیر دولت و نقش این موارد در به نتیجه رساندن برجام، خاطرنشان کرد: حتی اگر برجام نیز به نتیجه نرسد کشور با اقتصاد مقاومتی، مشکلات را برطرف خواهد کرد.
وی با بیان اینکه استان همدان در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی موفق بوده است، گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان 604 مصوبه دارد که 166 مصوبه آن اجرایی شده و از طرفی دیگر 300 واحد تولیدی تعطیل، احیا شده است.
نیکبخت با اشاره به انسداد یک هزار و 700 حلقه چاه غیر مجاز در استان، اظهار داشت: از این محل 160 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شد و از سوی دیگر اجرای سالیانه 12 هزار هکتار از اراضی آبی در استان به میزان 48  درصد از اراضی، صرفه جویی در مصرف آب را به دنبال داشت.
وی با بیان اینکه سه شهرستان استان جشن برخورداری از نعمت گاز برگزار خواهند کرد، گفت: میانگین برخورداری روستاهای کشور از نعمت گاز 68 درصد اما در استان همدان 98.5  درصد است.
استاندار همدان با اشاره به اضافه شدن ماهیانه 800 تا یک هزار شغل به آمار بیمه شدگان جدید سازمان تأمین اجتماعی در استان از اردیبهشت سال گذشته، خاطرنشان کرد: تقاضای استان این است که مطالبات گندمکاران همدان پرداخت شود.
وی ادامه داد: پیش بینی خرید استان در سال گذشته 350 هزارتن بود که در سال جاری 600 هزار تن پیش بینی می شود اما چون همدان و دیگر استانهای غربی از استانهای سردسیر هستند، مطالبات دیرتر پرداخت می شود و درخواست گندمکاران این است که مطالبات هرچه زودتر پرداخت شود.
نیکبخت با بیان اینکه مردم همدان منتظر افتتاح راه آهن همدان- تهران است، یادآور شد: امید می رود که این طرح تا پایان دولت یازدهم به پایان برسد و افتتاح شود.
استاندار همدان با اشاره به سهم 850 میلیارد تومانی استان همدان از اعتبارات عمرانی در سفر ریاست جمهوری در سال گذشته دانست و افزود: از این میزان 600 میلیارد تومان از اعتبارات اعلام و ابلاغ شد؛ از طرفی دیگر میزان مشارکت شرکت های سرمایه گذاری در این سفر نیز بیش از 800 میلیارد تومان است.
وی همچنین تصریح کرد: ساخت 9 بیمارستان جدید و اضافه شدن 900 تخت بیمارستانی به استان از جمله مصوبات سفر ریاست جمهوری است که تا پایان کار دولت تدبیر و امید تکمیل خواهد شد.
نیکبخت با بیان اینکه 250 میلیارد تومان از اعتبارات سفر به راه آهن همدان- تهران اختصاص دارد، گفت: با وجود مشکلات مالی، دولت این اعتبارات را برای تکمیل طرح های عمرانی اختصاص داد.
استاندار همدان با تأکید بر اینکه از حاشیه متنفرم چون به مردم آسیب می رساند، اظهار داشت: مادامی که دولت تخریب شود، به آن اهانتی نشود، ورود نخواهم کرد و تا به امروز نیز در این خصوص از سوی نماینگان در مجلس شورای اسلامی شاکی نیستم.
وی با اشاره به اینکه در خصوص مسائل مردم نباید لجبازی کرد، یادآور شد: همه ما خدمتگذار مردم هستیم و با این وجود چرا باید مشکلی وجود داشته باشد.
نیکبخت تأکید کرد: تا زمانی که به دولت توهین نشود همکاری، تعامل و همراهی با نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه خواهد یافت.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن