Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم دیدن پروژه‌های نیمه از سوی مردم برای دولت خوشایند نیست/همدان از رونق گردشگری جا نماند

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور:
دیدن پروژه‌های نیمه از سوی مردم برای دولت خوشایند نیست/همدان از رونق گردشگری جا نماند

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دیدن پروژه‌های نیمه از سوی مردم برای دولت خوشایند نیست.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، زهرا احمدی پور در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه اهداف کمیته های چهارگانه قرارگاه اقتصادی مقاومتی تا پایان سال باید به نتیجه برسد، اظهار داشت: جلسات قرارگاه باید به صورت هفتگی تا پایان امسال برگزار شود تا اهداف در نظرگرفته شده در کمیته ها ثمربخش باشد.

احمدی پور عزم دولت را تشکیل شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: ورود این شرکت ها برای رونق تولید و نقش آن در توسعه اقتصادی باید مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی اتفاق جدیدی نیست، اظهار داشت: در قرارگاه اقتصاد مقاومتی قرار است برنامه‌ریزی شود تا اهداف محقق شده، تولید رونق یابد، موانع آن برداشته شود و چرخه فعالیت در این راستا باید کشور را به اشتغال پایدار برساند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه اساس سیاست‌گذاری ها در کشور و ابلاغ آن به استانها، شناسایی ظرفیت های منطقه ای است، خاطرنشان کرد: طرح‌های کوچک و زودبازده باید مورد توجه قرار گرفته و زنجیره کسب و کار کوچک شکل بگیرد و با اتصال زنجیره‌ها، الگویی به عنوان نقشه راه استان در نظر گرفته شود.

وی افزود: خلاقیت و ریسک پذیری دو اصل اساسی در ستاد اقتصاد مقاومتی است و باید ریسک پذیری به سیستم تزریق شود تا بتوان طرح ها را خلاقانه پیش برد.

احمدی پور با اشاره به هماهنگی بانک ها در استان همدان، خاطرنشان کرد: عدم هماهنگی بانک‌ها در استانها از مشکلات اصلی به شمار می‌رود و اگر به دنبال این هستیم که توسعه پایدار بر اساس اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد باید مشارکت وجود داشته باشد تا اهداف محقق شود.

معاون رئیس جمهور گفت: چالش‌ها باید شناسایی و بیان شود و سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای برون رفت از مشکلات مرور شود تا بتوان موانع را برطرف و زنجیره برنامه ریزی‌ها را به چرخه اقتصاد مقاومتی متصل کرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید مشارکت جو و درون زا باشد، اظهار داشت: توانمندسازی و تقویت زیربناها باید مورد توجه قرار بگیرد تا اقتصاد مقاومتی به نتیجه برسد.

احمدی پور تأکید کرد: وقتی 150 پروژه در همدان آماده واگذاری است و تنها 22 پروژه واگذار شده اتفاق خوبی نیست و یعنی تنها یک سوم طرح ها واگذار شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه تسهیل گری برای جذب کمک بخش خصوصی یک اصل است، خاطرنشان کرد: محدودیت ها باید در این بخش شناسایی و اعلام شود.

وی افزود: کلنگ زنی طرح ها مدنظر دولت نیست بلکه تمرکز روی کسب و کار کوچک و پربازده مدنظر دولت قرار دارد و نوع سرمایه گذاری ها باید بتواند حلقه کسب و کار کوچک را ایجاد کند و بازده داشته باشد که این موضوع نیاز به نظارت مستمر دارد.

احمدی پور با بیان اینکه مدیریت تورم باید به گونه ای باشد که هزینه ها مدیریت شود، گفت: استانها باید مراقبت لازم را داشته باشند که اعتبارات خارج از میزان در نظر گرفته شده در دولت نباشد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه برای دولت خوشایند نیست که مردم طرح‌های نیمه تمام را ببینند، اظهار داشت: این موضوع خوشایند نیست که طرح‌هایی که هزینه‌های ملی به دنبال داشته، به نتیجه نرسد و هر دولتی اعلام کند که طرح مرتبط با قبل است بنابراین دولت یازدهم در تلاش است طرح های نیمه تمام را به پایان برساند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت های گردشگری و توسعه صنایع دستی در کشور، یادآور شد: ظرفیت بخش گردشگری باید برای رونق و توسعه اقتصادی مورد توجه قرار بگیرد و حیف است که استان همدان در این زمینه عقب بماند.

احمدی پور با اشاره به تعادل بخشی در شهرستان های استان همدان، گفت: تلاش می شود که گزارش خوبی از استان همدان در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی کشور بیان شود اما منوط بر این است که همدان به جزییات بپردازد تا تحرکی در استان در اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه در ثبت جهانی آثار تاریخی دنیا محدودیت هایی ایجاد شده است، یادآور شد: با این وجود در این زمینه پیگیری‌ها برای ثبت جهانی یکی از آثار معرفی شده از همدان صورت می‌گیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن