Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم سرمایه مردم در بانک‌های خصوصی به تهران منتقل می‌شود

استاندار همدان:
سرمایه مردم در بانک‌های خصوصی به تهران منتقل می‌شود

استاندار همدان گفت: بیشترین سپرده گذاری مردم در بانک های خصوصی است و این بانک‌ها به جای استفاده از این سرمایه برای استان، آن را به تهران منتقل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با اشاره به انتخاب رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به عنوان معین هیئت دولت در استان همدان در قرارگاه اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: انتظار می رود ریاست سازمان با حساسیت‌ها و تعلق خاطر خود به استان نسبت به حل مشکلات همدان کمک کند.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی در همدان وضعیت خوبی داشت این در حالی است که سازمان برنامه و بودجه گزارش استان را به خوبی ندید به طوریکه تعداد نامه های واصله را به عنوان عملکرد به حساب آورد و در حق همدان جفا شد که استان اعتراض خود را در این زمینه اعلام کرد.

نیکبخت با بیان اینکه تیم دیپلماسی نفتی ایران توفیقاتی را در اوپک به دست آورد، خاطرنشان کرد: در این نشست از حق ایران دفاع شد و سهم نفت ایران نزدیک به 100 هزار بشکه افزایش یافت و به سهمیه پیش از تحریم ها رسید.

استاندار همدان در ادامه یادآور شد: بر اساس گزارشات ارائه شده، استان 75 درصد از شاخص های ملی را به تحقق رساند.

وی با بیان اینکه پیش از ابلاغ اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی، استان در بهمن ماه سال 92 در این راستا اقدام کرد، اظهار داشت: برنامه ریزی از فروردین ماه سال 93 آغاز و به دنبال آن همایش سرمایه گذاری با مشارکت 10 کشور برگزار شد که 964 میلیارد تومان توافق نامه را به دنبال داشت.

نیکبخت با اشاره به اجرایی شدن 520 میلیارد تومان از توافق نامه ها، یادآور شد: طرح هایی در ملایر و رزن در پی توافق نامه ها در همایش سرمایه گذاری اجرا شد.

وی با بیان اینکه قرار بود شرکت بهینه سازی سوخت امتیازی را برای فروش بخاری‌های کم مصرف هوشمند تولید شده در واحد گروه صنعتی پیروی رزن در نظر بگیرد، گفت: تقاضا می شود که هماهنگی هایی برای اعطای این امتیازات به واحد تولیدی مورد نظر صورت بگیرد.

استاندار همدان با بیان اینکه از اردیبهشت ماه سال 93 تا به امروز، ماهیانه 700 تا یک هزار شغل جدید در استان اجرا شد، خاطرنشان کرد: 300 واحد تولیدی بلاتکلیف در استان تا پایان سال 92 تعیین تکلیف شدند و فعالیت خود را آغاز کردند.

محمدناصر نیکبخت همچنین تصریح کرد: از محل اجرای بندهای مختلف اقتصاد مقاومتی، استان وضعیت خوبی دارد و از لحاظ کاهش نرخ بیکاری سومین استان کشور است.

وی با اشاره به برنامه ریزی راه اندازی بندر خشک، اظهار داشت: همدان سابقه بارانداز مرکز و غرب کشور را دارد و در نظر دارد که با اجرای طرح بندر خشک، وارادات از همدان به سایر استانها منتقل شود.

استاندار همدان با بیان اینکه استان در خصوص مسائل اجرایی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل شرایط خوبی دارد، تصریح کرد: سایر استانها از عملکرد بانک ها نگران هستند اما در همدان مشکلی در خصوص همکاری بانک ها وجود ندارد با این وجود ضروری است که همکاری بانک های خصوصی در کشور پیگیری شود.

وی افزود: بیشترین سپرده مردم در بانک های خصوصی است اما این بانک‌ها در مشارکت با مردم و سرمایه گذاری‌ها هیچ ورودی را در هیچ یک از استان‌ها ندارند.

نیکبخت تأکید کرد: اگر قرار است کشور به رشد اقتصادی هشت درصدی برسد سالانه به 70 میلیارد دلار و 900 هزار میلیارد تومان  سرمایه گذاری نیاز دارد که دولت اجازه سرمایه گذاری ندارد و بخش خصوصی باید وارد عمل شود.

استاندار همدان با بیان اینکه بانک‌های خصوصی پول مردم را به مرکز منتقل می کنند، یادآور شد: این سرمایه‌ها در تهران هزینه می‌شود در حالیکه می‌‎تواند در توسعه استان‌ها اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه یک هزار و 700 کارگاه تولیدی جدید در سال قبل در استان ایجاد شد، گفت: استان طرح‌های کسب و کار کوچک را نادیده نگرفته و به این بخش توجه دارد.

نیکبخت افزود: دولت در هیچ یک از طرح‌های بزرگ تولیدی نقش و یا سرمایه گذاری ندارد و تمام طرح ها از سوی بخش خصوصی اجرا می شود.

استاندار همدان با بیان اینکه 22 طرح واگذار شده به بخش خصوصی طرح های نیمه تمام هستند، یادآور شد: این طرح ها پروژه های مربوط به دولت هستند که نمی‌خواهیم پیش چشم مردم باشد و باید تکمیل شود.

وی ادامه داد: استان به دنبال تسهیل و روان سازی شرایط برای واگذاری طرح ها به بخش خصوصی است و همدان در این زمینه پنجمین استان کشور به شمار می رود.

محمدناصر نیکبخت با بیان اینکه برخی استانها حتی یک طرح واگذار شده ندارد، گفت: سرمایه گذاری های خوبی از سوی بخش خصوصی انجام شده است که می‌توان به یک طرح 700 میلیارد تومانی گردشگری اشاره کرد.

وی در ادامه یادآور شد: ساختمان نمایشگاه بین‌المللی همدان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار همدان به طرح‌های سرمایه گذاری استان اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری‌ها به شکلی است که می تواند تکانی به وضعیت اقتصادی استان دهد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن