Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم واگذاری پروژه‌های همدان به بخش خصوصی رضایت‌بخش نیست/نوید هزار شغل برای ملایری‌ها

واگذاری پروژه‌های همدان به بخش خصوصی رضایت‌بخش نیست/نوید هزار شغل برای ملایری‌ها

استاندار همدان با بیان اینکه از 166پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی، 27 طرح واگذار شده است، گفت: عملکرد استان در این زمینه رضایت بخش نیست و چرا باید در این زمینه اهمال و کوتاهی شود.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه تعداد محدود جلسات کمیته فرهنگی ستاد اقتصاد مقاومتی قابل تأمل است، اظهار داشت: کمیته های عمرانی و اقتصادی تعداد جلسات قابل توجه به تصمیمات بزرگ و اثرگذار داشته اند اما فعالیت کمیته فرهنگی قابل تأمل است.

نیکبخت در ادامه یادآور شد: تمام شهرستانها باید سند کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی را تهیه و تصمیماتی اتخاذ کنند تا بتوان مصرف 93 درصدی آب در این بخش را کاهش داد.

وی با بیان اینکه انتقال پساب فاضلاب شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح اقدام بسیار مهمی است، اظهار داشت: انتقال این آب به نیروگاه، 25 چاه را از مدار خارج کرد و در جلوگیری از افت آب های زیر زمینی اثرگذار بود.

استاندار همدان با اشاره به وضعیت طرح فولاد آلیاژی ملایر، خاطرنشان کرد: سه طرح این فولاد تعطیل و یک هزار کارگر بیکار شدند و طلبکاران تجهیزات کارخانه را به جای طلب خود می بردند.

وی افزود: برق منطقه ای باختر دستور داد که ترانس و قطعات برق کارخانه را ببرند چون بدهی دارد و این موضوع جای تأسف دارد.

نیکبخت با بیان اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان باعث می شود که چنین پرونده هایی در جریان باید، اظهار داشت: با هر بانکی که در کشور وجود دارد، برای پیگیری مشکلات این طرح جلسه برگزار کردیم که بانک تجارت و صنعت و معدن همکاری خوبی در این زمینه دارند.

وی همچنین تصریح کرد: قرار شد هر سه طرح دوباره اجرا شود و یک هزار کارگر بیکار شده به اشتغال برگردند و فراخوان جذب نیرو نیز صورت بگیرد.

استاندار همدان با بیان اینکه 10 هتل در استان در حال ساخت است، اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی این هتل ها از 60 تا 80 درصد بوده که تعدادی از سرمایه گذاران برای ادامه اجرای طرح به تسهیلات نیاز دارند.

وی در ادامه یادآور شد: تعداد هتل های همدان در شأن نام آن نبود و خوشبختانه ساخت 10 هتل در دستور کار قرار گرفت.

نیکبخت با اشاره به اینکه سازمان های استانی باید بیش از پیش وارد اقدام و عمل شوند، خاطرنشان کرد: اقدامات ابتکاری و عملیاتی باید از سوی دستگاه ها انجام شود اما وظایف روزمره خود را در لیست کارهای اقتصاد مقاومتی قرار ندهند.

استاندار همدان گفت: فرمانداری ها از یک یا دو هفته آینده وارد مقوله انتخابات خواهند شد و نباید اجازه داد که اقتصاد مقاومتی آسیب ببیند.

وی با بیان اینکه از 166پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی، 27 طرح واگذار شده است، اظهار داشت: عملکرد استان در این زمینه رضایت بخش نیست و چرا باید در این زمینه اهمال و کوتاهی شود.

نیکبخت همچنین تصریح کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه هفته پیش اعلام کرده بود که جلساتی را با دستگاه ها برگزار می کند که چرا فراخوان پروژه های قابل واگذاری را انجام نداده اند اما این جلسه برگزار نشد.

استاندار همدان با بیان اینکه رفع مشکلات ناشی از بارندگی برف به خوبی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: 250 تیر برق شکسته شد و 90 اکیپ تعمیر و ترمیم به ملایر اعزام شدند؛ تویسرکان و نهاوند نیز همزمان با مشکلات ناشی از برف درگیر بودند که مشکلات به خوبی مدیریت شد.

وی افزود: در استان های همجوار راه ها بسته بود اما در همدان راه ها برف روبی و باز شد.

نیکبخت در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه نباید آمار نادرست باشد، اظهار داشت: آمار اشتباه به اعتماد مردم و همچنین دلگیری مدیران و کارکنان دستگاه ها اثرگذار است و باعث می شود که افراد احساس کنند ظاهر سازی صورت گرفته است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه آمار باید قابل دفاع باشد،  گفت: آمار دستگاه های اجرایی صحیح بود و امید است تلاش ها در قالب آمار بیش از پیش اطلاع رسانی شود.

وی در ادامه یادآور شد: دستگاه های برتر استان باید در ارزیابی ها مشخص شود و تنها یک دستگاه به عنوان دستگاه برتر معرفی نشود.

نیکبخت با بیان اینکه کمیته های چهارگانه قرارگاه اقتصاد مقاومتی نیز باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، اظهار داشت: مدیران نیز باید به طور خاص ارزیابی شوند و بانک های استان هم در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار بگیرند که باید این بررسی با دقت انجام شود تا بانک ها دلگیر و دلزده نشوند.

استاندار همدان با بیان اینکه تولیدی پوشاک در روستای یکن آباد همدان اشتغال 160 نفر را فراهم کرده است، یادآور شد: سرمایه گذاری در این طرح یک میلیارد تومان بوده است که به نوعی اشتغال پایدار به شمار می رود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن