Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم تالار قرآن همدان الگوی استانهای دیگر باشد

وزیر ارشاد:
تالار قرآن همدان الگوی استانهای دیگر باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استانهای دیگر از الگوی تالار قرآن همدان برای ایجاد مراکز همایش های بین المللی استفاده کنند.


به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سید رضا صالحی امیری در آیین افتتاحیه مرکز همایش های بین المللی و قرآنی همدان با اشاره به شادی و نشاط خود هنگام بازدید از این مرکز، اظهار داشت: به مردم تبریک می گویم که مدیران استان، شهرداری و شورای شهر همدان در ایجاد این بنای زیبا که اعتبار کشور است تلاش کردند.
وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی بدون زیرساخت مهیا نمی شود، اظهار داشت: توسعه به زیرساخت های فرهنگی بر می گردد همانطور که اگر مؤلف داریم نیاز به نظام چاپ نیز وجود دارد.
صالحی امیری همچنین تصریح کرد: در توسعه فرهنگی یکی از عوامل اصلی برای رسیدن به قله هدف، زیرساخت های فرهنگی است.
وی با اشاره به سفر خود به استانهای مختلف، یادآور شد: بازدید از چنین مراکزی باعث شادی است و این مرکز می تواند قطب فرهنگی استان و در سطح ملی محل برگزاری جشنواره های بزرگ ملی و بین المللی فرهنگی و قرآنی باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وحدت و یکدلی موجود در استان همدان، افزود: همدان با چنین تمدنی لایق داشتن چنین مراکزی است.
صالحی امیری همچنین خاطرنشان کرد: باید بدانیم که هیچ شأنی جز خدمت به مردم نداریم و این کار می تواند الگویی برای سایر استانها باشد چراکه یک فضای فیزیکی نیست بلکه در مرکز تاریخ و تمدن شکل گرفته و همدان به عنوان قطب فرهنگی جمهوری اسلامی نیازمند چنین فضاهایی است تا بتواند ظرفیت های خود را به ملت نشان دهد.
وی تأکید کرد: شهرداری همدان باید چنین الگویی را به کشور منتقل کند و استانهای نیز الگو بگیرند.
صالحی امیری گفت: مجتمع فرهنگی و هنری در مرکز هر استان با متراژ 12 تا 15 هزار متر مربع در نظر گرفته شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن