Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم اعلام آمادگی رئیس جمهور برای سفر به همدان

استاندار همدان مطرح کرد:
اعلام آمادگی رئیس جمهور برای سفر به همدان

استاندار همدان گفت: ریاست جمهوری در نامه خود به وزارت کشور ضمن درخواست تقدیر از مسئولان استان برای پیشبرد راه آهن همدان- تهران، اعلام کرده به محض آماده شدن طرح جهت افتتاح، برنامه ریزی برای سفر او به همدان انجام شود.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در شورای اداری استان همدان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به توفیقات به دست آمده در استان، اظهار داشت: وحدت و انسجامی بین مدیران و نمایندگان در مجلس وجود دارد و مردم نیز علاقمند به توسعه هستند.

وی با بیان اینکه بنابر اعلام ستاد اقتصاد مقاومتی، شاخص کشاورزی به میزان 135 درصد اجرایی شد، خاطرنشان کرد: دلیل این میزان توفیق این است که استان به شاخص های ملی بسنده نکرد و از شاخص های استانی نیز بهره گرفت.

نیکبخت با اشاره به اجرای صد در صدی شاخص های خدمات، یادآور شد: در بخش صنعت و معدن بیش از 85 درصد از شاخص ها اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی 81 درصد از اراضی آبی استان تحت آبیاری مدرن قرار گرفته است، گفت: میانگین کشوری آبیاری مدرن در اراضی آّبی 40 درصد است .

استاندار همدان با اشاره به انسداد دو هزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز در استان، تصریح کرد: با انسداد این چاه ها 220 میلیون مترمکعب معادل هفت برابر سد اکباتان در مصرف آب صرفه جویی شد.

وی ادامه داد: تا کنون معیار و میزان گلخانه ها در استان ها با متر تعیین می شد اما استان همدان گلخانه های 25 هکتاری را ایجاد کرده است.

نیکبخت از انتقال پساب فاضلاب شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح خبر داد و افزود: نیروگاه شهید مفتح که در محل بدی ساخته شده بود و منجر به فرونشست زمین های اطراف شد، از پساب فاضلاب استفاده کرد و با این اقدام 28 چاه از مدار استفاده نیروگاه خارج شد.

مدیر ارشد استان همدان با بیان اینکه گلخانه های گل رز با مشارکت کشور هلند در همدان در حال ساخت است، تأکید کرد: در بخش صنعت و معدن 400 واحد تعطیل شده استان به چرخه فعالیت بازگشت.

وی با تأکید بر اینکه ماهانه 700 تا یک هزار شغل از سال 93 در استان ایجاد شده است، اظهار داشت: از محل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، 574 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی و کشاورزی پرداخت شده است تا بتوان شاهد احیا و افزایش ظرفیت آنها بود.

نیکبخت همچنین تصریح کرد: حتی یک ریال و یک دلار از یارانه ها شامل بخش صنعت نشد و در سال 92که  فعالیت دولت تدبیر و امید در استان همدان آغاز شد، تنها 18 واحد از یک هزار و 500 واحد استان با بیش از 50 درصد ظرفیت کار می کردند.

استاندار همدان با بیان اینکه همه بیکار شده بودند که این تقصیر دولت یازدهم نبود، یادآور شد: چه کسی باور می کند که در آبان ماه 92 بیش از 21 هزار نفر در استان بیکار شده بودند که پنج تا شش هزار نفر به کار بازگشتند.

وی با اشاره به کاهش بیمه بیکاری در استان، اظهار داشت: دولت با سرمایه گذاری بخش خصوصی و فراهم کردن زمینه فعالیت برای بخش خصوصی به این آمار رسید.

نیکبخت به سرمایه گذاری هشت هزار و 600 میلیارد تومانی بخش خصوصی در همدان در طول سه سال اخیر اشاره و تصریح کرد: همدان به برکت برجام به قطب نیروگاه های خورشیدی در کشور تبدیل شده و دو نیروگاه 14 مگاواتی در استان افتتاح شد و چند نیروگاه نیز در حال ساخت است که با سرمایه گذاری مستقیم انگلیس و آلمان انجام می شود.

استاندار همدان گفت: زمانی که پول وارد کشور شد برای خرید ریل راه آهن هزینه ای نشد اما حالا زیرساخت و ریل گذاری انجام شده و تا همدان تنها 51 کیلومتر ریل گذاری باقی مانده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور بنابر نامه ارسالی خود به وزارت کشور به محض آماده شدن راه آهن همدان- تهران به استان سفر خواهد کرد، اظهار داشت: اگر راه آهن یک طرفه باشد 50 روز و اگر دو طرفه باشد تا 25 روز دیگر قطار به همدان می رسد.

نیکبخت ادامه داد:  پرداخت وام ازدواج در استان نسبت به سال گذشته 300 درصد افزایش یافت به طوریکه پارسال 50 میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شد که به 154 میلیارد تومان در سال جاری رسید.

استاندار همدان در ادامه از کاهش دو درصدی آمار طلاق در استان در سال جاری نسبت به پارسال خبر داد.

وی با بیان اینکه تنها سه روز اول تعطیلات نوروز را در استان نخواهد بود، یادآور شد: معاونین استاندار در ایام تعطیلات در استان حضور خواهند داشت.

نیکبخت افزود: خوشبختانه ارزاق مردم برای ایام نوروز تأمین شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه اولین پرواز آزمایشی همدان- تهران چهارشنبه 25 اسفند انجام خواهد شد، اظهار داشت: همدان به دنبال این است که درآمد خود را از محل گردشگری تأمین کند.

وی با تأکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات، یادآور شد: هرگاه که مردم حضور حداکثری در انتخابات داشتند، انتخاب خوبی را نیز انجام دادند.

نیکبخت ضمن معرفی مدیرکل جدید امور مالیاتی استان، خاطرنشان کرد: اداره کل امور مالیاتی به دنبال منابع جدید باشد و در کنار اینکه حق بیت المال را دریافت می کند، فشاری وارد نکند.

وی اضافه کرد: فرماندار فامنین آخرین فرماندار استان بود که تغییر کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن