Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم ممنوعیت ساخت خوابگاه لغو شد/ساخت خوابگاه‌های متأهلی 25 هزار نفری در کشور

وزیر علوم مطرح کرد:
ممنوعیت ساخت خوابگاه لغو شد/ساخت خوابگاه‌های متأهلی 25 هزار نفری در کشور

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه در برنامه ششم ممنوعیت ساخت خوابگاه لغو شده است، گفت: ۷۵ هزار ظرفیت خوابگاهی مجردی و حدود ۲۵ هزار ظرفیت خوابگاهی متأهلی طی برنامه زمان‌بندی شده توسط دولت و مشارکت بخش غیردولتی، خیرین و صندوق رفاه در یک زمان مشخص ساخته می‌شوند و از ساخت خوابگاه مشترکی دانشگاه صنعتی و بوعلی استقبال می‌کنیم.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد فرهادی شنبه 2 اردیبهشت در جمع تعدادی از مدیران و اساتید دانشگاه صنعتی همدان، با بیان اینکه دانشگاه‌های صنعتی در کشور جوان هستند، اظهار کرد: برای همکاری و پیشرفت دانشگاه‌های صنعتی در کشور نیازمند حمایت مسئولان استانی و صنعتگران و تلاش و فعالیت دانشگاهیان هستیم.

وی با تأکید بر لزوم توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور عنوان کرد: راه‌اندازی و توسعه دانشگاه‌های صنعتی یکی از مهمترین عوامل و بسترها برای تحقق اصل مهم ارتباط صنعت و دانشگاه است که باید روند موجود در این زمینه به سرعت توسعه یابد.

فرهادی به انجام مناسب رسالت‌های محوله دانشگاه صنعتی همدان اشاره و خاطرنشان کرد: شاهدیم مأموریت‌های تعهد شده در این دانشگاه به خوبی عملیاتی شده است.

وی تصریج کرد: یکی از اولویت‌های ما این است که رشته‌های مهارتی ایجاد شود بنابراین در زمینه‌های فنی و مهندسی که نیاز منطقه و استان است، باید ظرفیت دانشکده‌های فنی را ارتقاء داد.

وزیر علوم با اشاره به کاهش استقبال از رشته‌های فنی و مهندسی اظهار کرد: ظرفیت دانشگاه‌های فنی و مهندسی در کنکور 250 هزار نفر است که کل پذیرش سال گذشته 150 هزار نفر بوده که کاهش چشمگیر 100 هزار نفری را داشته‌ایم.

وی افزود: آموزش‌ها باید به سمت کاربردی و عملی‌تر شدن، کارورزی و کارآموزی و ارتباط با صنعت حرکت کند و دانشجویان دوره‌ای را در مراکز صنعتی مشغول به‌ کارآموزی باشند و کار عملی انجام دهند.

فرهادی یادآور شد: ارتقای کیفیت آموزش‌های عالی از ابتدا در دولت تدبیر و امید مطرح بوده است و در این زمینه رشد خوبی را در چهار سال اخیر شاهد بوده‌ایم.

وزیر علوم درباره آخرین وضعیت بورسیه‌ها و جایابی آنها گفت: بحث بورسیه کردن اساتید و دانشگاه‌ها تقریبا در وزارت علوم بسته شده است و از این پس در رشته‌هایی که کشور در آن ضعف دارد، حق بورسیه داده می‌شود.

وی تصریح کرد: بورسیه از این پس بر عهده دانشگاه‌ها است و باید خود پذیرش و بورسیه را انجام دهند تا مشکلات گذشته به وجود نیاید.

وزیر علوم با اشاره به جانمایی برای افرادی که از بورسیه بازمی‌گردند، ادامه داد: مشکل تعداد زیادی از این دانشجویان حل شده اما در دانشگاه کرمانشاه 16 نفر از افرادی که بورسیه شده‌اند در حال بازگشت هستند که این موضوع دانشگاه و وزارت را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: کمیته خاصی برای مسأله فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و بورسیه‌ها تعیین شده تا آنها که واقعا واجد شرایط علمی هستند، بررسی شده و با دانشگاه‌هایی که متقاضی آنها بودند، مذاکره شود و یا در دانشگاه‌های دیگر پذیرش شوند./ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن