Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم پرداخت بیش از 900 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی/در همدان چه خبر است؟

نیکبخت مطرح کرد:
پرداخت بیش از 900 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی/در همدان چه خبر است؟

استاندار همدان از بررسی 824 واحد تولیدی و پرداخت بیش از 900 میلیارد تومان تسهیلات در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان با بیان اینکه خوشبختانه رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی رضایت بخش است، اظهار داشت: امید می رود که در سال جاری با عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" بتوان با کمک بانک ها به تولید رونق بخشید.

وی یکی از عمده ترین مشکلات امروز جامعه را اشتغال عنوان کرد و افزود: آنچه از دولت قبل باقی مانده بود باعث تعطیلی واحدهای تولیدی شد و شرایطی را فراهم کرد که اشتغال یکی از عمده‌ترین مشکلات باشد و با تمامی تلاش دولت و ایجاد 700 هزار شغل جدید در سال، هنوز بیکاری دیده می شود.

نیکبخت از بررسی 824 واحد تولیدی و پرداخت بیش از 900 میلیارد تومان تسهیلات در ستاد تسهیل استان، خبر داد و گفت: بیش از 90 درصد واحدهای قابل احیا به تولید بازگشت که به طور مثال می توان به زنجیره فولاد ملایر اشاره کرد.

وی همچنین تصریح کرد: پس از پرداخت تسهیلات، 15 یا 16 اردیبهشت ماه زنجیره فولاد ملایر به تولید بازخواهد گشت.

استاندار همدان با بیان اینکه شرکت برق باختر از ترس اینکه طلبکاران قطعات این واحد را ببرند، بخشی از قطعات را به جای بدهی برده بود، خاطرنشان کرد: کمک بانک ها بود که باعث احیای این واحد تولیدی و خرید قطعات برای آغاز تولید شد.

نیکبخت به ایجاد ماهیانه 800 تا یک هزار شغل در ماه در استان اشاره کرد و افزود: اگر در مواردی به بانک‌ها توصیه می‌شود که همکاری کنند، از تولیدکننده‌ها نیز درخواست می شود که همکاری‌های لازم را با بانک‌ها داشته باشند.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه آینده کشور آینده بسیار روشنی خواهد بود، یادآور شد: با توجه به زیرساخت هایی که در چند سال اخیر در کشور اتفاق افتاد، ایران برای یک جهش آماده شده و از این پس باید شاهد به ثمر نشستن تلاش ها و خدمات باشد.

نیکبخت تأکید کرد: شرایط اقتصادی و وضعیت تولید پس از انتخابات بهتر خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک، اشتغال مشکل اصلی و اساسی کشور نباشد و بتوان با تدوین برنامه ها و قوانین، جهشی رو به جلو را تجربه کرد.

استاندار همدان گفت: در آینده نزدیک همدان شاهد حضور رئیس جمهور در استان برای افتتاح راه آهن همدان- تهران و دیگر طرح ها به ارزش دو هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه قرار بر این است در ستاد تسهیل از قوانین و مقرراتی که برای رونق تولید در نظر گرفته شده استفاده شود، خاطرنشان کرد: حکم دادگاه برای شرکت کیان کرد در خصوص بدهی به بانک سرمایه صادر شده و این شرکت می تواند تسهیلات دریافت کند چه بسا فولاد ملایر چندین حکم از دادگاه داشت و توانست تسهیلات دریافت کند.

نیکبخت با اشاره به اینکه کیان کرد به اندازه ای صاحب اعتبار است که با وجود مشکلات مالی 11 ماه حقوق می دهد و اجازه نمی دهد کارگران نگران باشند، افزود: باید مشکل تسهیلات این شرکت پیگیری و برطرف شود تا بتواند سرپا بماند.

وی در خصوص خرید بخاری های هوشمند شرکت رزن، یادآور شد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان هم باید تولیدات این کارخانه را خریداری و هم در مرحله بعد باید خرید از سوی سایر استانها را نیز پیگیری کند.

استاندار همدان تأکید کرد: وقتی تکلیف خرید مشخص شد شرکت هم تولید را ادامه دهد وآن را رها نکند.

نیکبخت با بیان اینکه همدان دو هزار بخاری هوشمند خریداری خواهد کرد، اظهار داشت: وقتی خرید از سوی همدان آغاز شود دیگر استانها نیز خرید را انجام خواهند داد.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه بانک کشاورزی با وجود توجه مدیرعامل آن به بخش کشاورزی و ضرورت تولید و صادرات، طرح کشتارگاه همدان را به مدت دو سال معطل نگه داشته است، گفت: این روند درست نیست؛ در همدان چه خبر است؟  کدام استاندار برای هر طرح به این میزان پیگیری می کند؟

وی  همچنین تصریح کرد: بانک کشاورزی همدان سعی کند در ثواب شریک شود و نان بر سر چند سفره ببرد.

نیکبخت با بیان اینکه اگر سرمایه در گردش به سردخانه کیمیا در همدان اختصاص نیابد، تعطیل می شود، گفت: وقتی ما به دنبال فعالیت مجدد واحدهای تعطیل هستیم چگونه اجازه دهیم کارخانه ای که در حال کار است، تعطیل شود.

استاندار همدان اظهار داشت: این شرکت به دو میلیارد و 240  میلیون تومان سرمایه در گردش نیاز دارد که پرداخت آن تصویب شده و در ستاد تسهیل نیز صورت جلسه شود و باید تا دوشنبه هفته آینده تعیین تکلیف آن به پایان برسد.

وی در ادامه یادآور شد: این توان وجود دارد که مدیران اقتصادی استانداری در آینده برای پیگیری طرح های بزرگ در بانک کشاورزی مستقر شوند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن