Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم کل ریل‌گذاری راه‌آهن همدان- تهران در دولت یازدهم انجام شد

کل ریل‌گذاری راه‌آهن همدان- تهران در دولت یازدهم انجام شد

استاندار همدان گفت: کل ریل‌گذاری راه‌آهن همدان- تهران در دولت یازدهم انجام شد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در همایش اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همدان برگزار شد، در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه زمان پذیرش امور توسط علی ربیعی به عنوان وزیر، وزارت کار در قهقرای تشکیلات خود رو به افول بود، اظهار داشت: شستا در آن زمان با مشکل روبه رو شده بود و پرونده بابک زنجانی  نیز باز بود.

وی با بیان اینکه جامعه ای که در آن فساد باشد کارآفرینی در آن رخ نخواهد داد، یادآور شد: وزیر کار نه تنها فساد را کم کرد بلکه می توان گفت فساد را در وزارت کار ریشه کن کرد.

نیکبخت همچنین تصریح کرد: بنابر گفته وزیر کار، مشاغل خرد و متوسط را باید حمایت کرد و ما در استان به مصداق این سخن پی بردیم.

وی به فعالیت خوشه پوشاک در روستای کردآباد همدان اشاره کرد و افزود: یک میلیارد تومان سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال 150 نفر در این مجموعه انجام شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه هر ماه 800  تا هزار شغل در استان ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: این آمار برگرفته از کارگاه هایی این چنینی نیز هست.

وی با اشاره به هشت هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در همدان، یادآور شد: در سال قبل 10 هزار شغل در استان همدان ایجاد شد و هفت کشور در همدان پس از برجام سرمایه گذاری کردند.

نیکبخت با بیان اینکه کل ریل گذاری راه آهن همدان- تهران در دوره دولت تدبیر و امید انجام شد، تصریح کرد: قطار روز جمعه به همدان خواهد رسید.

استاندار همدان به سرمایه گذاری جهت اجرای نیروگاه های خورشیدی 100 مگا واتی اشاره کرد و افزود: از این میزان تا کنون 14 مگا وات به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: 400 هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام از قبل روی دست دولت یازدهم ماند که در همدان با وجود سهم واگذاری 66 پروژه، 214  پروژه به بخش خصوصی واگذار می شود.

نیکبخت از افتتاح و کلنگ زنی دو هزار و 300 میلیارد تومانی طرح های استان با حضور ریاست جمهوری، یادآور شد: از این میزان یک هزار و 800 میلیارد تومان ططرح قابل افتتاح و مابقی شروع عملیات اجرایی است.

وی اقتصاد مقاومتی را پیشی گرفتن صادرات از واردات دانست و افزود: در سال گذشته برای اولین بار صادرات بر واردات پیشی گرفت.

استاندار همدان با اشاره به اینکه از محل طرح تحول سلامت پرداختی از جیب مردم کاهش یافت، گفت: 500 میلیارد تومان یارانه سلامت در قالب طرح تحول در استان همدان هزینه شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن