Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم دستیار روحانی: به احتمال زیاد وزیر زن نداریم

دستیار روحانی: به احتمال زیاد وزیر زن نداریم

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی از ادامه همکاری خود با دولت دوازدهم خبر داد و گفت: رییس‌جمهمور تاکید دارد که یک چهره غیرسیاسی حتما پیگیر موضوع حقوق شهروندی باشد تا حقوق اجتماعی و رفع معضلات، آسیب‌ها، رفع فقر و اعتیاد و بهبود اشتغال را پیگیری کند.

به گزارش "همدان نیوز"، الهام امین‌زاده از ادامه حضورش در دولت دوازدهم خبر داد و گفت: آقای رییس جمهور نگاه فراجناحی دارند و با توجه به تجربه و تخصصی که داریم، ایشان رویکردشان مثبت است اما اینکه در کجا باشم هنوز به طور قطعی معلوم نیست.

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی ادامه داد: آنچه مسلم است به احتمال زیاد زنان برای وزارت نباشند اما احتمال دارد در روزهای آتی این مسئله نیز تغییر کند.

او با اشاره به رزومه‌های متعددی که ازسوی چهره‌های مختلف به رییس جمهور معرفی شده‌اند، اظهار کرد: شاهد هستیم که فشارهایی بر رییس‌جمهور وارد می‌شود و افراد سیاسی و حتی اعضای کابینه برای جابجایی یا اینکه در پستی بمانند و یا حتی ارتقا کنند فشار می‌آورند و رییس‌جمهور از این وضع خرسند نیست چراکه این فشار‌ها ممکن است بر انتخاب اثر بگذارد و انتخاب اصلح را که برای حل مشکلات مردم و اقتصادی و اجتماعی مردم است، کمی تحت الشعاع قرار بدهد.

امین‌زاده با بیان اینکه رییس‌جمهور خواستار‌ آرامش هستند تا در فضایی به دور از فشار‌ها تصمیم‌گیری کند، گفت: ‌ مرتب از طریق روزنامه و سایت‌های خبری آقای روحانی را نباید مخاطب قرار داد که فلان شخص در دولت یا فلان سمت باشد و ایشان از این وضعیت راضی نیستند.

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در برنامه‌هایش برای بهتر اجرا کردن منشور حقوق شهروندی در دولت دوازدهم اظهار کرد: برنامه‌ای که نقشه راه ما خواهد بود را به رییس‌جمهور دادم و ایشان تاکید دارند که یک چهره غیرسیاسی حتما پیگیر موضوع حقوق شهروندی باشد تا حقوق اجتماعی و رفع معضلات، آسیب‌ها، رفع فقر و اعتیاد و بهبود اشتغال را پیگیری کند.

او اضافه کرد: ما برای اشتغال زنان برنامه خوبی ارائه کردیم تا بانوان استان‌های مختلف که از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای توانمند شده‌اند، کالا‌هایشان را در سراسر کشور ارائه دهیم و از این طریق توانمندی در مردان و زنان را ایجاد کنیم. به دنبال آن هستیم که بحث اشتغال، حق کار شایسته و زندگی شایسته را در قالب حقوق شهروندی دنبال کنیم.

امین‌زاده یادآور شد: در طول سال‌های گذشته دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف همکاری‌های خوبی داشته‌اند و انشاالله در سال‌های آینده نیز بهتر بتوانیم برنامه‌های تدوین شده را پیگیری کنیم.

او به مراسم روز تحلیف اشاره کرد و گفت: روز تحلیف مصادف با روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی است و ان‌شالله دولت دوازدهم می‌خواهد در حوزه حقوق شهروندی و حقوق بشر فعالیت بیشتری کند تا مردم به آن رفاهی که حقشان است، برسند.

امین‌زاده در پایان در پاسخ به این پرسش که با توجه به حضور ۴ زن در کابینه یازدهم، آیا این میزان نفرات در دولت دوازهم نیز حضور خواهند داشت، گفت: فعلا پست معاونت‌ها خالی است و رییس‌جمهور برای آن تصمیم نگرفته‌اند و قرار شده بعد از بررسی رزومه‌های مختلف تصمیم‌گیری کنند./ ایلنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن