Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم استخدام 11 هزار نفر درر وزارت بهداشت تا سال آینده

استخدام 11 هزار نفر درر وزارت بهداشت تا سال آینده

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دریافت مجوز استخدام 11 هزار نفر درر وزارت بهداشت تا سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، حسن قاضی زاده هاشمی با اصحاب رسانه استان همدان در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه بدون تردید کاستی و کمبود در کار وجود دارد، اظهار داشت: نمی توان گفت بدون عیب هستیم به ویژه در زمانی که در مسئولیت های سنگین قرار می گیریم و باید پذیرفت نواقص در تمام افراد وجود دارد و به نسبت توانمندی و اخلاص در امور، افراد متفاوت هستند.

وی با بیان اینکه امکانات برای موفقیت افراد اثرگذار است، یادآور شد: آنچه مردم می خواهند امیدواری است و نباید امید کاذب و اطلاعات خلاف واقع داد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه توانمندی ها بی حد و حصر نیست، تصریح کرد: در حوزه امنیتی، اقتصادی و اجتماعی، نظام موفق عمل می کند و نباید کاستی ها را به حساب نظام و انقلاب و اسلام گذاشت.

وی افزود: مردم علاقمند بودند کار دولت یازدهم ادامه پیدا کند و رسانه ها می توانند کمک کنند مردم امیدوار باشند و از طرفی یادآوری کنند که مسئولین نیز کوتاهی نکنند؛ مردم مطالباتی دارند و باید توجه کرد راه برای مدیران اجرایی نیز چندان باز نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نباید هیچ مشکلی از سوی شرکت ها در زمینه دارو ایجاد شود، گفت: بیماران هموفیلی برای ادامه حمایت به فاکتورهای خود نیاز دارند و باید این موضوع مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی با اشاره به گرانی خدمات دندانپزشکی در استان و کشور، یادآور شد: دلیل این امر این است که کمتر از پنج درصد خدمات دندانپزشکی در ابتدای دولت یازدهم در مراکز دولتی ارائه می شد و بنای دولت بر این بود که به 25 درصد برسد.

هاشمی همچنین خاطرنشان کرد: برای هفت میلیون نفر در پنج نوبت که در مجموع به 35 میلیون نفر می رسد، طرح پیشگیری در بخش دندان پزشکی انجام شد.

هاشمی با بیان اینکه در هزار کلینیک نداندانپزشکی برای افراد زیر 14 سال خدمات به صورت رایگان ارائه می شود، گفت: این کلینیک ها با تعرفه پایین ایجاد شده اما بیمه ویژه دندانپزشکی بسیارمهم است و در برخی کشورها تحت پوشش بیمه ها نیست و امید می رود در دولت دوازدهم بیمه ویژه ای برای این خدمات ایجاد شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه خدمات باید در قالب خدمت رسانی بانک ها انجام شود، گفت: زمانی که نیاز فوری ایجاد شود و پول کافی نیست بانک ها در زمینه خدمات دندان پزشکی به کمک مردم بیایند. بیمه ها منابعی ندارند که پوششی ایجاد کنند و هدف وزارت بهداشت به طور عمده پیشگیری است.

وی با بیان اینکه دندان پوسیده به 1.8 کاهش یافته است، اظهار داشت: در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی دولت سرمایه گذار نیست و بخش خصوصی فعالیت می کند که در همدان هم باید جذب سرمایه گذاری صورت بگیرد و امید می رود در بخش گیاهان دارویی پروژه ای که امروز در همدان افتتاح خواهد شد، شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به راه اندازی مرکز جراحی مغز و اعصاب پروفسور سمیعی، اظهار داشت: قول هایی داده شده که من بی اطلاع هستم و خود ایشان بهتر است توضیحی ارائه دهند و اگر مایلند با هزینه شخصی این مرکز را راه اندازی کنند، استان استقبال خواهد کرد و کمک های لازم را خواهد داشت.

وی همچنین تصریح کرد: میزان بدهی بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی همدان 260 میلیارد تومان است و امید می رود این بدهی پرداخت شود چراکه بخش های مختلف را متضرر می شوند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه تا خودکفایی تجهیزات پزشکی فاصله داریم، اظهار داشت: 35 درصد تجهیزات داخل کشور ساخته می شود و بعد از طرح تحول نظام سلامت دو هزار میلیارد تومان از شرکت های دانش بنیان خریداری شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه بیماران پروانه ای هنوز به عنوان بیمار خاص شناخته نشدند، تصریح کرد: در دو سال گذشته پنج میلیارد تومان برای پانسمان این بیماران در نظر گرفته شد و باید تلاش شود از تولد هرچه بیشتر نوزادان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال سهم هر سازمانی مشخص شده است، خاطرنشان کرد: در دولت گذشته 50 هزار شغل مستقیم در وزارت بهداشت ایجاد شده است و امید می رود ادامه یابد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به دریافت مجوز استخدام، یادآور شد:11 هزار نفر در بیمارستان های آماده مشغول به کار خواهند شد و امید می رود سازمان امور استخدامی تمهیدات لازم را برای اشتغال افراد در سال آینده فراهم کند.

هاشمی با بیان اینکه یکی از راه های کنترل هزینه ها در بیمه ها سقف گذاشتن دفترچه های بیمه است، یادآور شد: به جز بیماران خاص در سایر موارد باید سقف دفترچه ها تعیین شود و وزارت بهداشت نیز موافق این موضوع است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مراکز مهم جراحی مغز، دانشگاه علوم پزشکی همدان است، تصریح کرد: سرمایه گذاری در حوزه سرطان اقتصادی است و باید در سطح استان مراکزی دایر شود و قطب اصلی آن در همدان باشد که اگر سرمایه گذاران متقاضی باشند، استقبال خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مشکلی که دیده می شود این است که در همدان چند بیمارستان خوب بخش خصوصی وجود ندارد در حالیکه می تواند منبع توریست سلامت باشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن