Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم گزینه نهایی وزارت علوم دولت دوازدهم را بیشتر بشناسید

گزینه نهایی وزارت علوم دولت دوازدهم را بیشتر بشناسید

منصور غلامی، رئیس ۶۴ ساله دانشگاه بوعلی سینای همدان که در رشته علوم باغبانی دکتری دارد، پیشنهاد اصلی دولت برای تصدی پست وزارت علوم معرفی شد.

به گزارش "همدان نیوز"، بهروز نعمتی از معرفی وزاری نیرو و علوم توسط دولت به مجلس خبر داد. او گفت: «منصور غلامی به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی شده است و نامه معرفی وزیر پیشنهادی فردا در صحن علنی قرائت می‌شود.»

غلامی در سال ۱۳۷۴ از دانشگاه آدلاید استرالیا در رشته علوم باغبانی دکترا گرفت و در سال‌های ۷۶ تا ۸۳ و ۹۳ تاکنون، رئیس دانشگاه بوعلی همدان بوده و استاد تمام دانشکده کشاورزی است. او پیشتر نیز در دولت سید محمد خاتمی ریاست این دانشگاه بر عهده داشته‌ است.

سوابق کاری او از عضویت در "جهاد سازندگی" همدان در سال ۵۹ تا معاونت و ریاست و مدیریت دوایر مختلف دانشگاه‌های لرستان، کردستان و همدان را در بر می‌گیرد.

همچنین او عضو جهاد سازندگی همدان از سال ۵۹ تا ۶۰ و مسئول اردوگاه روستایی، سرپرست دانشکده کشاورزی شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان از سال ۶۰ تا ۶۲ و عضو جهاد دانشگاهی اصفهان، رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا از سال ۶۴ تا ۶۷، معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا از سال ۶۷ تا ۶۹، رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا از ۶۹ تا ۷۰، معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا از سال ۷۵ تا ۷۶، رئیس دانشگاه بوعلی سینا از سال ۷۶ تا ۸۳، رئیس مؤسسه آموزش عالی عمران و توسعه۹۰ تا ۹۳، دبیر هیات امنای دانشگاه بوعلی سینا و دانشگاه‌های منطقة غرب کشور از سال ۷۶ تا سال ۸۳ و از ۹۳ تاکنون، رئیس هیات ممیزه دانشگاه بوعلی سینا از ۷۶ لغایت ۸۴ و از ۹۳ تاکنون، مدیر مسئول مجله پژوهش کشاورزی و سر دبیر مجله تا سال ۹۳، عضو هیات امنای پارک علم و فناوری همدان و... از دیگر سوابق اجرایی منصور غلامی به شمار می‌روند.

غلامی علاوه بر سوابق اجرایی نیز سوابق فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مانند راه اندازی و عضویت در بخش امور فرهنگی بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی در سال ۵۹، عضویت و همکاری در جهاد دانشگاهی دانشگاه اصفهان از سال ۶۰ تا ۶۲، عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌های کشور از ابتدای تأسیس و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در آدلاید استرالیا در دوره تحصیل دکتری را در کارنامه کاری خود دارد.

گزینه پیشنهای وزارت علوم دولت دوازدهم دارای بیش از ۳۰ عنوان مقاله چاپ شده در مجلات خارجی و بیش از ۳۰ عنوان مقاله چاپ شده در مجلات داخلی و همچنین بیش از ۲۰ عنوان مقاله در کنفرانس‌های داخلی ارائه کرده است. او همچنین دارای ۴ عنوان ترجمه و تالیف کتاب همچون ترجمه کتاب فیزیولوژی درختان میوه مناطق معتدله انتشارات دانشگاه بوعلی سیناترجمه کتاب روش تدریس اساتید دانشگاه در مراکز آموزش عالی انتشارات دانشگاه بوعلی سینا، ترجمه کتاب بیولوژی انگور و... از دیگر سوابق علمی منصور غلامی است.

منصور غلامی به عنوان گزینه نهایی وزارت علوم دولت دوازدهم معرفی شده است. پیش از این، از الهام امین‌زاده، رضا فرجی‌دانا، جعفر توفیقی، ضیاء هاشمی و علی خاکی صدیق به عنوان گزینه‌های پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم یاد می‌شد./ خبرگزاری آنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن