Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم فرصت یک ماهه استاندار همدان برای سرکشی مدیران از شهرستان‌ها

فرصت یک ماهه استاندار همدان برای سرکشی مدیران از شهرستان‌ها

استاندار همدان گفت: مدیران باید تا پایان آبان ماه گزارش سرکشی از شهرستانها را ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان در ابتدای سخنان خود با تأکید بر اینکه ماهیانه باید از شهرستان ها سرکشی شود، اظهار داشت: دستگاه ها تا پایان آبان ماه فرصت دارند گزارش عملکرد خود را در این زمینه ارائه دهند.

وی ادامه داد: برنامه پیش بینی شده کاری مدیران و فرمانداران به صورت شش ماهه باید ارائه شود تا برنامه ها قابل ارزیابی باشد و پیشرفت ها بررسی شود.

نیکبخت با بیان اینکه جذب اعتبارات تسهیلاتی بانک ها بسیار مورد اهمیت است، یادآور شد: سهم استانها از 30 هزار میلیارد تومان اختصاص یافته در این بخش گلوبال است اما سقف استان 500 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و باید از آن استفاده شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه یکی از بانک ها از 58 طرح برای اعطای تسهیلات تنها یک طرح را به ارزش 98 میلیون تومان تصویب کرده بود، اظهار داشت: این موضوع قابل اغماض نیست که بر اساس جلسه با مدیرعامل این بانک در کشور، مشکل اعطای تسهیلات برطرف شد.

وی همچنین تصریح کرد: 340 میلیارد تومان سهم اشتغال فراگیر برای استان در نظر گرفته شده که باید این سهم را افزایش داد و نباید تنها از بانک ها گلایه داشت بلکه باید دستگاه ها تلاش و پیگیری خود را بیشتر کنند.

نیکبخت با بیان اینکه از بانک ها درخواست شده که طرح ها را بررسی کنند، یادآور شد: اهلیت متقاضی و توجیه اقصادی طرح‌ها باید در بانک ها مورد توجه قرار بگیرند.

استاندار همدان با اشاره به پیگیری طرح های استان در هفته های اخیر، گفت: وزیر نفت در خصوص مشکلات پتروشیمی ابن سینا و هگمتانه همکاری خوبی داشت و قرار شد 12 میلیارد تومان از سوی شرکت پتروشیمی ایران به پتروشیمی ابن سینا پرداخت شود.

وی ادامه داد: قرار شد مشکلات پتروشیمی هگمتانه نیز برطرف شود و چون سهام آن متعلق به فرزندان مرحوم علاقبندیان است باید رایزنی هایی نیز با آنها صورت بگیرد.

نیکبخت به معرفی سرمایه گذار برای راه اندازی پالایشگاه در استان اشاره کرد و افزود: بر اساس پیگیری های صورت گرفته، دانشگاه D8 همدان در ترم جدید دانشجویانی را از هشت کشور دنیا در مقطع دکترا پذیرش خواهد کرد.

مدیر ارشد استان همدان با بیان اینکه اعتباراتی در استان برای این دانشگاه پیش بینی شده است، یادآور شد: اعتباراتی نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه برای دانشگاه اختصاص داده شد.

وی به تخصیص اعتبارات بین المللی به شهر جهانی لالجین اشاره کرد و افزود: چشم من آب نمی خورد که طرح تفضیلی شهر لالجین در کمترین فرصت ارائه شود تا استان بتواند از اعتبارات استفاده کند.

محمدناصر نیکبخت با بیان اینکه مرکز جامع سرطان و بیمارستان 500 تختخوابی توسط فرزندان مرحوم فرشچیان ساخته خواهد شد، گفت: حل مشکل ذوب آهن اسدآباد نیز در جلسات اخیر مورد پیگیری قرار گرفت.

وی به بررسی مشکل 13 طرح بزرگ در بانک صنعت، معدن، شهر و ملت در روزهای گذشته، اظهار داشت: بانک ها به ویژه بانک صنعت و معدن همکاری خوبی در حل مشکلات دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه باید از اسناد خزانه استفاده شود، گفت: همچون سال گذشته دستگاه ها کار را معطل باقی نگذارند و نکند که بازهم اسناد را دریافت نکنند.

وی همچنین تصریح کرد: همدان استان سردسیر است و تخصیص اعتبارات به همدان باید با دیگر استانها متفاوت باشد چون عملیات عمرانی در استان با توجه به فرا رسیدن فصل سرما به سمت توقف پیش می رود.

نیکبخت با بیان اینکه اعتبارات بزرگداشت کنگره مرحوم آقانجفی همدانی باید هرچه سریعتر اختصاص یابد، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب به برگزاری هرچه بهتر و آبرومندانه تر این رویداد تأکید داشتند.

استاندار همدان با اشاره به پرداخت تسهیلات با سود چهار درصدی در تعاونی ها، گفت: تغییراتی در روند پرداخت تسهیلات داده شد و می توان طرح را اجرا کرد تا روستاییان را در روستاها ماندگار کرد.

وی با بیان اینکه بودجه فنی اعتباری بانک ها به یارانه سود تولیدکنندگان اختصاص می یابد، اظهار داشت: بانک موظف است چند برابر پولی که سپرده گذاری می شود، تسهیلات بپردازد.

نیکبخت به قول وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اختصاص اعتبار جهت برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اشاره کرد و افزود: رویدادها باید در تخصیص اعتبارات مورد توجه قرار بگیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن