Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم اختصاص 100 میلیون تومان اعتبار برای پیگیری طرح کرامت در همدان/ ایجاد اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد

نیکبخت مطرح کرد:
اختصاص 100 میلیون تومان اعتبار برای پیگیری طرح کرامت در همدان/ ایجاد اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد

استاندار همدان گفت: 100 میلیون تومان اعتبار برای پیگیری و اجرای طرح کرامت در استان اختصاص داده می شود.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان در ابتدای سخنان خود با بیان این اینکه آسیبهای اجتماعی آن قدر مهم است که مقام معظم رهبری دستور دادند جلساتی با مسؤولان مربوطه با حضور ایشان برگزار شود و تاکید بر اولویت برخی آسیبها داشتند، اظهار داشت: وزیر کشور نیز همواره بر مقابله با آسیبهای اجتماعی تاکید دارد.

وی با تأکید بر تلاش استان برای اجرای طرح کرامت پس از تجربه اجرا در ملایر در سال گذشته، خاطرنشان کرد: ملایر با مطالعه برای این طرح انتخاب شده و قرار است برای کشور الگو شود.

نیکبخت با بیان اینکه اگر همه معتادها پاک شوند اما شغل و کار نداشته باشند در معرض خطر و بازگشت هستند، یادآور شد: همه معتادانی که پاک می شوند در اختیار فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی قرار بگیرند و بعد تسهیلات اشتغال آنها پیگیری شود.

وی ادامه داد: کار فرهنگی و اجرایی مقدوراتی می خواهد و باید تعهدات ستاد در طرح کرامت پیگیری شود.

استاندار همدان به اختصاص یکصد میلیون تومان برای تداوم طرح کرامت اشاره کرد و افزود: این میزان اعتبار اختصاص داده شد تا تعهدات پیگیری و وعده ها عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه اصل مبارزه با مواد مخدر بر فرهنگسازی است، اظهار داشت: باید فرهنگ سازی و آگاهی دهی گسترده تر با محور قرار دادن خانواده و جوانان داشته باشیم.

مدیر ارشد استان همدان گفت: بعید است که صدا و سیما با اینکه می داند چه معضلی در کمین همه است و چه آتشی ممکن است خانواده‌ها را بسوزاند، برای اطلاع رسانی پول بخواهد؛ هر چند بخواهد هم آمادگی لازم را داریم.

وی با بیان اینکه استان به تعهدات خود در طرح کرامت عمل کرده است، یادآور شد: امید به زندگی برای یک معتاد مهم است، معتاد باید احساس کند که برای خانواده خود مفید است تا به سمت پاک شدن برود.

نیکبخت، مادر خیلی از مشکلات را بیکاری دانست و گفت: باید کار ایجاد کنیم تا کسانی که پاک می شوند، بازگشت نداشته باشند.

استاندار همدان در پایان یادآور شد: من ندیدم  هیچ موضوعی به اندازه مواد مخدر برای وزیر کشور در سمینارهای استانداران اهمیت داشته باشد و آن هم به دلیل اهمیت موضوع برای مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن