Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم همدان آماده هرگونه مبادلات بین المللی است

همدان آماده هرگونه مبادلات بین المللی است

استاندار همدان از اعلام آمادگی استان جهت هرگونه مبادلات بین المللی در حوزه صنعت، گردشگری وکشاورزی وسایر موارد با کشورهای عضو acd خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در آیین افتتاحیه کنفرانس بین المللی همدان 2018 که با حضور اینچئون دبیر کل ACD، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، با بیان اینکه همدان 20 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد، اظهار داشت: همدان یک میلیون و 550 هزار نفر جمعیت دارد و دروازه ورود به غرب ایران محسوب می شود.

وی با اشاره به وجود یک هزار و 800 اثر تاریخی ثبت شده استان همدان، یادآور شد: این آثار شرایط برای معرفی همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین فراهم کرده است.

نیکبخت همچنین تصریح کرد: وجود علما در این شهر، همدان را به جایگاه رفیع علمی در ایران رسانده است.

استاندار همدان یادآور شد: وجود شهر جهانی سفال و ملایر به عنوان پایتخت مبل و منبت از قابلیت های این استان در حوزه گردشگری است.

وی با بیان اینکه همدان 12 هتل فعال و 11 هتل در حال احداث و با پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصد دارد، خاطرنشان کرد: اقامتگاه‌های بومگردی با هدف احیای فضای گردشگری سنتی استان ایجاد شده است.

وی به وجود زیرساخت های اساسی به عنوان شرایط توسعه گردشگری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر چند نیروگاه خورشیدی با 40 مگاوات ظرفیت احداث شده، 100 مگاوات در حال احداث و 500 مگاوات نیز پیش بینی شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه کوچکترین اقدامی از سال 94 تا کنون برای ساخت هتل هما از سوی سازمان تامین اجتماعی صورت نگرفته است، یادآو شد: امید می رود معاون اول رئیس جمهور در این زمینه استان را حمایت کند.

وی با بیان اینکه همدان دارای ظرفیت های ویژه ای در بخش صنعت دارد، خاطر نشان ساخت: همدان 28 شهرک صنعتی و 15 خوشه صنعتی و دو منطقه ویژه اقتصادی مصوب دارد.

نیکبخت به وجود 250 رشته تحصیلی و تحصیل 85 هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی همدان اشاره کرد و افزود: دانشگاه دی هشت نیز به عنوان دانشگاه بین الللی میزبان 204 دانشجو از 23 کشور در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.

وی گفت: 85 درصد اراضی آبی کشاورزی مستعد استان تحت آبیاری مدرن قرار گرفته است.

نیکبخت یادآور شد: تنوع محصولات کشاورزی با 50 نوع محصول 4.5 درصد از نیاز کشور را تأمین می کند و نهاوند، ملایر و تویسرکان از مراکز عمده تولید انگور و گردوی کشور هستند.

استاندار همدان با بیان اینکه استان، 47 پروژه در بخش صنعت، معدن با 770 میلیون یورو، 12 پروژه با 85 میلیون یورو، دو پروژه عمران شهری با سرمایه گذرای 135 میلیون یورو اجرا شده و یا در حال اجراست، اظهار داشت: در مجموع یک میلیارد یورو سرمایه گذاری همدان در حال انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد که با وجود شرایط خوب استان همدان، این کنفرانس بین المللی بتواند زمینه توسعه گردشگری استان را فراهم کند.

نیکبخت استان همدان را آماده هرگونه مبادلات بین المللی در حوزه صنعت، گردشگری وکشاورزی وسایر موارد با کشورهای عضو acd دانست.

نیکبخت در پایان خاطرنشان کرد: کارهایی که در استان انجام شده به دلیل همدلی و هماهنگی نمایندگان مجلس و دولتمردان است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن