Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم همدان در مبارزه با رشوه و فساد اداری سرآمد کشور است

همدان در مبارزه با رشوه و فساد اداری سرآمد کشور است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: همدان در بسیاری از مولفه ها مانند مبارزه با رشوه و فساد اداری، واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی، جذب مشارکت سرمایه گذاران و همچنین اصلاح الگوی مصرف سرآمد کشور است.

به گزارش "همدان نیوز"، معصومه ابتکار روز شنبه در قرارگاه ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه و سیاست های ابلاغی دکتر روحانی به موضوع عدالت جنسیتی به صورت ویژه پرداخته شده است.

وی با تاکید بر آمار به روز درباره فعالیت های زنان گفت: دستگاه های اجرایی در هر بخشی آمارها را به تفکیک جنسیتی تولید و ارایه کنند.

معاون رئیس جمهوری به رشد نرخ اشتغال زنان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: بیکاری زنان دانش آموخته 2 تا سه برابر مردان بود و در سال های 95 و 96 بخش اعظمی از اشتغال به قشر بانوان اختصاص یافت.

ابتکار موفقیت زنان ورزشکار ایران در المپیک و پارالمپیک را نمونه های بارز و برجسته تحقق عدالت جنسیتی در کشور دانست.

وی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت، آگاه سازی و توانمندسازی زنان و دختران در چند نقطه آسیب پذیر کشور طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی با کمک دانشگاهیان در حال اجرا است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده یادآوری کرد: در صورت همکاری مسئولان این طرح در تمام استان ها اجرا می شود و نتایج خوبی به همراه دارد.

ابتکار در ادامه همدان را الگوی موفق اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی کرد و افزود: همدان در بسیاری از مولفه ها مانند مبارزه با رشوه و فساد اداری، واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی، جذب مشارکت سرمایه گذاران و همچنین اصلاح الگوی مصرف سرآمد کشور است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه همدان الگوی خوبی برای اجرای برنامه های آمایشی در کشور است، گفت: دستاوردهای ارزنده این استان برای تحقق شاخص ها حاصل نگرش راهبردی و همت و تلاش مسئولان به ویژه استاندار سخت کوش همدان است.

وی به کاربردی و عملیاتی شدن نتایج تحقیقات و مطالعات در عرصه علوم زیستی، پزشکی، علوم اجتماعی و مهندسی تاکید کرد و گفت: در این راستا به شدت مشکل داریم.

ابتکار بهره گیری از دانش و آگاهی دانش آموختگان در صنایع را ضروری برشمرد و گفت: پیش از این بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی اعلام خودکفایی کرده بودند اما با تحریم ها متوجه نقص و کمبودهای بسیار در زنجیره تولید شده اند‌.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن