Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم تا زنده‌ام برای همدان وقت می‌گذارم

تا زنده‌ام برای همدان وقت می‌گذارم

 

 

 

استاندار سابق همدان گفت: تا عمر دارم به همدان کمک خواهم کرد و برای این استان وقت خواهم گذاشت.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در آیین تکریم فعالان بخش خصوصی از وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه استاندار جدید بداند اگر دنبال کسب آبرو، موفقیت و خدمت به کشور است به یاری سرمایه گذاران نیاز دارد، اظهار داشت: با تلاش سرمایه گذار نان به سفره مردم می رود و شغل ایجاد می شود و این مهم جز توسط سرمایه گذاران میسر نمی شود.

وی ادامه داد: مدیران دولتی باید زمینه ساز فعالیت سرمایه گذاران باشند چراکه این افراد وجود خود را وقف می کنند تا شغل آفرین باشند چراکه اگر به دنبال سودآوری بودند وارد صنعت نمی شدند.

نیکبخت با بیان اینکه جز مدتی محدود، تمام فعالیت من در حوزه اقتصادی بود، خاطرنشان کرد: وقتی در دوران دوری از امور اداری وارد بخش خصوصی شدم فهمیدم که مشکلات بخش خصوصی تا چه اندازه زیاد است.

وی ادامه داد: در همدان هیچ صدایی به گوش نرسید که کارگران واحدهای صنعتی حقوق نگرفته اند درحالیکه در دیگر استانها شاهد این بودیم.

نیکبخت تأکید کرد: اگر اقتصاد و اشتغال در هر استانی حل شود مسئله سیاسی و اجتماعی ایجاد نخواهد شد و استاندار جدید باید این موضوع را در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه این امکان وجود داشت که سید سعید شاهرخی استاندار استانی دیگر شود اما تلاش کردیم استاندار همدان شود تا امور از هم نپاشد، اظهار داشت: من تا زنده ام برای همدان وقت خواهم گذاشت و برای این استان به استاندار کمک خواهم کرد.

نیکبخت با اشاره به 95 درصد پیشرفت فیزیکی پتروشیمی هگمتانه و به پایان نرسیدن آن، خاطرنشان کرد: من در 112 جلسه برای پیگیری رفع مشکلات این واحد تولیدی با مدیران ارشد کشور، شرکت کردم و حاضرم مشاور این طرح شوم تا راه اندازی آن را ببینم چون این طرح نقطه ضعف همدان است.

استاندار سابق همدان با بیان اینکه راه آهن در سفر مقام معظم رهبری به همدان تصویب شد اما سالها راکد ماند و در دولت یازدهم به طور مجدد عملیات عمرانی آن ادامه یافت و تکمیل شد، گفت: راه اندازی پرواز همدان- تهران به زحمت انجام شد و انتظار می رود که تلاش شود تا این پرواز لغو نشود.

وی به آخرین تلاش خود برای پیگیری اجرای راه آهن همدان- تهران اشاره کرد و افزود: در آخرین جلسه ام با وزیر راه و شهرسازی، علت عدم اجرای این طرح، نبود قطار عنوان شد که باید تأمین آن از سوی استان پیگیری شود.

استاندار سابق همدان با بیان اینکه من دست بوس تمام مردان صنعتگر استان هستم، یادآور شد: زمانی تبلیغات منفی در خصوص همدان انجام شد و این استان را خوش استقبال و بدبدرقه می دانستند اما مردم و سرمایه گذاران این استان نشان دهند که به اشتباه تبلیغات منفی صورت گرفته است.

نیکبخت با تأکید بر اینکه 130 جلد ظرفیت نخبگان و بزرگان همدان را نداشت و به 140 جلد افزایش یافت، گفت: آقای شاهرخی بداند که در چنین استان غنی و بزرگی خدمت می کند و من قول می دهم که امور با حضور وی شدت خواهد گرفت.

وی از اجرای آبیاری تحت فشار در 85 درصد از اراضی کشاورزی استان خبر داد و افزود: این میانگین در کشور 43 درصد است اما همدان به خوبی در این زمینه عمل کرده است.

نیکبخت با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در استان در عزل و نصب حتی یک بخشدار هم دخالتی نداشته است، یادآور شد: مگر در دیگر استانها چنین شرایطی وجود دارد؟؛ استاندار جدید باید قدردان این نعمت باشد.
وی در پایان تأکید کرد: صنعتگران و سرمایه گذاران اطمینان داشته باشند که استاندار جدید حامی آنها خواهد بود.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن