Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم تمام تلاشم را برای خدمت به همدان کردم/ نمی دانم مردم رضایت دارند یا خیر

تمام تلاشم را برای خدمت به همدان کردم/ نمی دانم مردم رضایت دارند یا خیر

استاندار سابق همدان گفت: خداوند می داند که من تمام تلاشم را برای خدمت به همدان انجام دادم اما نمی دانم خدا و مردم رضایت دارند یا خیر؟

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در شورای اداری استان و آیین تکریم و معارفه استاندار همدان با بیان اینکه اگر توفیقی در استان حاصل شده نتیجه هم افزایی و همت و انسجام تمام بخش های همدان است، اظهار داشت: هر آمدی رفتی به دنبال دارد اما چه خوب است که هنگام رفتن، انسان چیزی را برای ذخیره اخروی داشته باشد.
وی با بیان اینکه نمی دانم در طول مأموریت 12 ساله توانستم رضایت خدا و خلق خدا را کسب کنم یا خیر، خاطرنشان کرد: خداوند می داند من تمام تلاش خود را انجام دادم و امیدوارم مردم استان مرا حلال کنند؛ شأن همدان بسیار بالاتر این است که کسی همچون من بتواند خدماتی ارائه دهد و برای آن تلاش کند.
نیکبخت تأکید کرد: هیچ کجای ایران شایستگی و ارزشمندی و ظرفیت های همدان را ندارد و همدان به ویژه در تاریخ بلند خود و حوزه گردشگری سرآمد تمام کشور است.
وی با اشاره به رویدادهای بزرگ همدان در سال جاری، اظهار داشت: پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی، اجلاس جهانی گردشگری، جشنواره ملی پویانمایی و جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را به دنیا نشان می دهد؛ این رویدادها چیزی به همدان اضافه نمی کند بلکه داشته ها را معرفی می کند.
نیکبخت با بیان اینکه من در ابتدای مسئولیت خود بر هم افزایی تأکید داشتم، خاطرنشان کرد: بنابر تأکید مقام معظم رهبری همه باید همکاری کنند که کشور از گردنه های سخت عبور کنند و در استان نیز همه باید در این زمینه برای توسعه تعامل داشته باشند.
وی تأکید کرد: من به مردم نوید و امید می دهم که سید سعید شاهرخی استاندار جدید همدان انتخاب بسیار خوبی است و او همواره در طول یک سال اخیر و در جایگاه معاونت سیاسی و امنیتی، مشورت هایی اصولی، درست و اساسی در به من داد و بسیار امیدوار و خوشبینم که روال توسعه به خوبی پیش خواهد رفت.
استاندار سابق همدان با بیان اینکه وزن اداری شاهرخی از من در زمان پذیرفتن مسئولیت استانداری، سنگین تر است، گفت: دلسوزی، تیزبینی و ریزبینی و برخورداری از حمایت تمامی نمایندگان مردم همدان در مجلس از ویژگی های استاندار جدید به شمار می رود.
نیکبخت با اشاره به انسجام و هماهنگی مطلوب بین استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس، تصریح کرد: برخی می گفتند استاندار و نمایندگان با هم معامله کردند اما چنین نبود و نمایندگان برای مردم تلاش کردند.
وی افزود: هیچ یک از فرمانداران را بدون تأیید نمایندگان همدان در مجلس منصوب نشدند و اگر این همکاری وجود نداشت هیچ کاری در استان انجام نمی شد و تقاضای من این است که استاندار جدید نیز این تعامل را ادامه دهد.
استاندار سابق همدان از برگزاری 430 جلسه با وزرا و مسئولان برای رفع مشکلات مردم در تهران خبر داد و گفت: تنها 114 جلسه برای حل مشکل پتروشیمی هگمتانه برگزار کردیم که با حضور نمایندگان انجام شد.
وی با بیان اینکه تنها سرمایه گذاران می توانند شغل ایجاد کنند، یادآور شد: برادرانه تقاضا می کنم که استاندار جدید از بخش خصوصی حمایت کنند و اجازه ندهد که این بخش ضعیف شود.
نیکبخت همچنین تصریح کرد: رتبه کسب و کار استان از 24 به 11 رسید و 13 رتبه ارتقاء یافت از طرفی دیگر 90 تخت بیمارستانی به شبکه بهداشت و درمان استان اضافه شد و 85 درصد از اراضی تحت  آبیاری نوین قرار گرفت.
وی با بیان اینکه تا زمانی که قیمت دلار به هزار تومان نرسیده بود همدان هیچ استفاده ای از این فرصت نکرد که به دلیل حواشی و فشارهای موجود بود اما حالا تمام مدیران برای استفاده از فرصت جهت توسعه اقتصادی تلاش کردند.
نیکبخت با اشاره به اینکه وقتی از طرح های تولیدی حمایت کردم برخی گفتند در این طرح ها شراکت دارم، خاطرنشان کرد: خدا می داند که در هیچ طرح اقتصادی در هیچ کجای کشور مشارکتی نداشتم اما تمام واحدهای تولیدی را از آن خود می دانستم.
استاندار سابق همدان در ادامه یادآور شد: از آبان ماه 92 تا کنون 9 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به واحدهای تولیدی پرداخت شد که از رؤسای بانکها تقاضا می کنم پس از این نیز با استاندار جدید جهت پرداخت تسهیلات تعامل داشته باشند.
وی افزود: من تا عمر دارم از همدان نمی گذرم و از استاندار می خواهم که هرگاه مشکل و مسئله ای ایجاد شد از من کمک بخواهد و با او در هرجلسه ای جهت پیگیری مشکلات شرکت کنم.
نیکبخت از واگذاری 610 طرح عمرانی استان به بخش خصوصی خبر داد و افزود: ثبت جهانی لالجین، ثبت ملی ملایر به عنوان شهر مبل و منبت، اجرای 10 سرمایه گذاری خارجی، ایجاد نیروگاه های خورشیدی، تکمیل و بهره برداری راه آهن همدان- تهران، انتقال پساب فاضلاب همدان به نیروگاه شهید مفتح، گازرسانی به روستاهای همدان و آغاز ساخت 13 هتل و بهره برداری از شش هتل از جمله طرح های پنج سال اخیر به شمار می رود.
وی در ادامه از بهره برداری از 22 طرح صنعتی از میان 33 طرح بزرگ استان همدان از آبان ماه سال 92 تا کنون خبر داد و افزود: 40 میلیارد تومان در تکمیل فرودگاه همدان هزینه شده اما پروازها یک در میان لغو می شود و تقاضا می کنم در برقراری منظم پروازها تلاش صورت بگیرد.
استاندار سابق همدان در پایان از تمام مدیران و مردم همدان حلالیت طلبید و برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر استان ابراز امیدواری کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن