Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم دولت توان افزایش حقوق بیش از ۲۰ درصد را ندارد

دولت توان افزایش حقوق بیش از ۲۰ درصد را ندارد

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با تمام توان در کنار حقوق‌بگیران ثابت و قشر آسیب‌پذیر خواهد ماند گفت: تورم بیش از ۲۰ درصد بوده ولی توان ما برای افزایش حقوق بیش از این نبوده و امیدوارم سال آینده شرایطی مطلوب ایجاد شود.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت الاسلام و المسلین حسن روحانی با بیان اینکه امید دشمن این بود که مردم را از انقلاب و نظام و اعتقاداتشان جدا کنند اظهار داشت: اما این مردم ما سختی‌های زندگی را پذیرفتند و به دشمنان با صدای بلند پاسخ دادید.

وی با بیان اینکه دولت در این شرایط سخت با تمام توان در کنار ملت خواهد بود افزود: ما به حول و قوه الهی و با تمام توان و با کمک مردم سخت ترین مشکلات را پشت سر می‌گذاریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با تمام توان و در سختی ها، کنار حقوق بگیران ثابت و قشر آسیب پذیر می‌ماند بیان کرد: آنها که درآمد متغیر دارند خود را با شرایط تطبیق می‌دهند و ما در بودجه سال آینده برای آنهایی که درآمد ثابت دارند اعم از کارمندان و بازنشستگان که حدود پنج میلیون و 500 هزار هستند و کارگران که حدود 14 میلیون نفر هستند تلاش کردیم مقداری از میزان تورم را جبران کنیم.

وی افزود: تورم بیش از 20 درصد بوده ولی توان ما برای افزایش حقوق بیش از این نبوده امیدوارم سال آینده شرایطی مطلوب ایجاد شود.

رئیس جمهوری ادامه داد:امسال مردم در مقاطعی مشکلاتی داشتند و هنوز هم دارند و باید همه توان دولت و همه مسئولان در سراسر کشور به گونه ای باشد تا شب عید مردم بتوانند تا حدی احساس راحتی کنند و از خدا بخواهیم در سال آینده شرایط بهتری داشته باشند.

روحانی تصریح کرد: در 3 سال مستمری به بیش از 4 برابر افزایش دادیم ولی بازهم می‌دانیم مردم در سختی و فشار هستند برای سال آینده در حد توان مسمری و حقوق را افزایش می‌دهیم.

وی افزود: مسئله بعدی اشتغال جوانان است که باید همه تلاش ها را بکار بگیریم تا مشکلات فراروی این قشر برطرف شود هرچند وضعیت ایجاد اشتغال ما در سال 97 خوب بوده ولی شمار بیکاران بیش از 3 میلیون است و باید به تلاش خود در زمینه ایجاد فرصت های شغلی جدید ادامه دهیم.

رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت تاکنون بیش از 34 هزار میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی در سال جاری پرداخت کرده است. افزود: بزرگ ترین پالایشگاه میعانات کشور به افتتاح نهایی در سال 97 رسید و پالایشگاه هرمزگان با ظرفیت 14 میلیون لیتر و ستاره خلیج فارس با 36 میلیون لیتر در روز که نیمی از بنزین مورد نیاز کشور را تامین می کند افتتاح شد.

روحانی اضافه کرد: در یکی دو هفته پیش پروژه راه آهن قزوین به رشت افتتاح و کلنگ راه آهن رشت به آستارا نیز به زمین زده شد که این طرح خلیج فارس و دریای عمان را به کشورهای شمالی اروپای شرقی و مرکزی را متصل می‌کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن