Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم آمادگی همدان برای برقراری تعاملات بین‌المللی با کشورهای راه ابریشم

آمادگی همدان برای برقراری تعاملات بین‌المللی با کشورهای راه ابریشم

استاندار همدان از اعلام آمادگی استان برای برقراری تعاملات بین المللی با کشورهای راه جهانی ابریشم خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار " همدان نیوز"، سید سعید شاهرخی در آیین افتتاحیه اجلاس راه ابریشم در همدان یکی از زمینه های صلح بین ملت ها را گفتگوی بین ادیان دانست و افزود: امید است بتوان دنیای امروز که متاثر از خوی استکبار است را به مسیر صلح برد و خشونت را کاهش داد.

وی افزود: نقش راه ابریشم در تحقق دستیابی به صلح جهانی بسیار قابل تفکر و تأمل است و در وسعه روابط بین کشورها اثرگذار خواهد بود.

شاهرخی با بیان اینکه این مسیر همواره معبر مطمئنی برای عبور کاروان های تجاری است، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی می تواند در راستای احیای راه ابریشم با رویکرد جدید و در نظر گرفتن مقتضیات فرهنگی، سیای و اجتماعی دنیا باشد.

وی با بیان اینکه همدان اولین تمدنی است که در دنیا به عنوان شهر شناخته شده است، اظهار داشت: همدان یک هزار  800 اثر تاریخی دارد که یک هزار و 65 اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه همدان به واسطه دارایی های غنی خود توانسته موقعیت ویژه ای داشته باشد، گفت: این شرایط باعث شده که اولویت توسعه استان توسعه گردشگری باشد.

وی با تأکید بر تلاش برای ثبت جهانی آثار همدان از جمله تپه هگمتانه، گفت: قدامات اولیه برای ثبت جهانی این اثر انجام شده است.

شاهرخی همچنین تصریح کرد: استان همدان آمادگی هرگونه همکاری و عامل بین الللی با کشورهای راه ابریشم را دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن