Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم همزیستی مسالمت آمیز ادیان و فرهنگ های مختلف در همدان

همزیستی مسالمت آمیز ادیان و فرهنگ های مختلف در همدان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:  همدان همواره افتخار همزیستی مسالمت آمیز فرهنگ ها و ادیان مختلف را در خود دارد.

 

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، منصور غلامی در آیین افتتاحیه ششمین اجلاس راه جهانی ابریشم در همدان با تأکید بر اینکه لت ایران در طول تاریخ هیچ گاه به هیچ سرزمینی تهاجم نداشته است، اظهار داشت: ایران در میزبانی از علما و دانشمندان سراسر جهان را در گذشته در سابقه خود داشته است.

وی با بیان اینکه توجه به علم در دیرباز در ایران مورد تأمل است، یادآور شد: در هم تنیدگی فرهنگ ایرانی با اسلام دیده می شود و ایرانیان با آن سبقه فرهنگی وقتی با ایدئولوژی اسلام مواجه شدند بر اساس عم و دانش آن را پذیرفتند.

غلامی همچنین تصریح کرد: تاریخ و فرهنگ علم دوستی در ایران منجر ه شکوفایی علم و دانش در قرن های سوم و چهارم هجری شد و هنوز مردم جهان از این دستاوردها بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه راه های تجاری راهی برای تبادل فرهنگ نیز به شمار می آمدند، یادآور شد: امید می رود که کشورها بتوانند نقش خود را در گسترش فرهنگ و دین به کار بگیرند که راه ابریشم به عنوان راه مبادله علم و فرهنگ در این زمینه همواره مطرح بوده است.

وزیر علوم همدان را یکی از مناطق مهم راه ابریشم عنوان کرد و افزود: حضور دانشمندان و صاحب نظران در همدان در طول تاریخ دیده شده و همچنین یکی از افتخارات همدان همزیستی مسالمت آمیز ادیان و فرهنگ های مختلف است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن