Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم آمادگی همدان برای برگزاری همایش بین‌المللی بوعلی‌سینا

آمادگی همدان برای برگزاری همایش بین‌المللی بوعلی‌سینا

استاندار همدان گفت: شیخ الرئیس بوعلی سینا نگین ارزشمندی برای این استان محسوب می‌شود و آورده بسیار زیادی برای این دیار داشته است که باید این فرصت را قدر بدانیم.

به گزارش "همدان نیوز"، سید سعید شاهرخی در جلسه بررسی مشکلات و ارائه راهکار برای تقویت بنیاد بوعلی سینا که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار داشت: تاسیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی کار بزرگی بود که اساسنامه آن به تصویب شورای انقلاب فرهنگی نیز رسیده است.

وی عنوان کرد: همه باید در راستای اجرای اهداف تعریف شده در اساس‌نامه کمک و دین خود را به این شخصیت برجسته علمی جهان ادا کنیم.

شاهرخی افزود: مجموعه استانداری همدان آمادگی دارد تا در بخش‌های استانی، ملی و بین‌المللی، همایش بین‌المللی بوعلی سینا را برگزار کند.

وی ادامه داد: مجموعه دولت در استان آماده است برنامه‌ریزی لازم برای بزرگداشت بوعلی سینا را در یکم شهریور ۱۳۹۹ انجام دهد.

استاندار همدان ادامه داد: نزدیک به ۱۰ ماه زمان داریم تا برای برگزاری شکوهمند این همایش برنامه ریزی کنیم.

رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا نیز گفت: برخی از کشورها از جمله چند کشور عربی به دنبال این هستند که بوعلی سینا را به نام خود ثبت کنند.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی افزود: باید آثار علمی، چاپی و خطی بوعلی سینا را از تمام نقاط دنیا جمع آوری و برای آیندگان حفظ و نگهداری کنیم.

وی اظهار داشت: توجه نکردن به بوعلی‌سینا ظلم در حق این شخص و شهروندان همدان است.

آیت الله طه محمدی با اشاره به اینکه حیف است بوعلی سینا گم نام و نام آن حذف شود، بیان کرد: در سال ۸۳ برای بزرگداشت مقام شامخ بوعلی سینا از ۳۶ کشور مهمان خارجی در همدان حضور پیدا کردند.

وی بیان کرد: اگر بنیاد بوعلی سینا جان بگیرد می‌توانیم نسبت به بزرگداشت دیگر مفاخر کشور نیز ورود کنیم.

بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا با مصوبه نشست ۵۵۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای شناخت و معرفی شخصیت و آثار ابن‌سینا، نابغه و فیلسوف و پزشک بزرگ ایرانی و تکریم و بزرگداشت وی در سال ۱۳۸۳ تشکیل شده‌است.

شناخت و بزرگداشت مقام و شخصیت علمی و فرهنگی ابوعلی‌سینا، معرفی آثار، رساله‌ها و کتاب های ایشان و معرفی و بزرگداشت عالمان و متفکران عرصه فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، از اهداف این بنیاد است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن