Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس در هفت حوزه در استان همدان

ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس در هفت حوزه در استان همدان

استاندار همدان گفت: از حقوق داوطلبان، انتخاب‌شوندگان و انتخاب‌کنندگان حمایت و صیانت می‌شود و باید زمینه حضور تمامی سلایق با هدف ایجاد فضای رقباتی و حضور حداکثری در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، سید سعید شاهرخی روز شنبه در آیین افتتاحیه ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه در داخل و خارج از کشور همه نگاه ها به حضور مردم در پای صندوق های رای است اضافه کرد: ملت ایران در چهار دهه گذشته خوش درخشیدند بنابراین ما باید زمینه نشاط سیاسی را با ایجاد فرصت برابر برای حضور تمامی جریان های درون نظام در انتخابات، فراهم کنیم.

وی ادامه داد: ایجاد این فرصت برای همه گروه ها و جریان ها مورد تاکید است تا بتوان مردم را برای مشارکت و حضور حداکثری در پای صندوق های رای دعوت کرد.

استاندار همدان اظهار داشت: در این راستا شعاری برگرفته از اصالت و ضرورت انتخاب، با عنوان گام دوم انقلاب، قانونمنداری، بی طرفی و انسجام ملی مطرح است.

وی گفت: برای تحقق این مهم، اصولی که همه به آن اعتقاد داریم خط مشی، مسیر و جهت گیری مسئولان در فرایند برگزاری انتخابات است و به دلیل اهمیتی که انتخابات و رای مردم در انتخاب نخبگان و تعیین مسیر حرکت کشور دارد، اصالت و اهمیت انتخابات و رای مردم در جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید است.

استاندار همدان ادامه داد: اولین نکته ای که مورد توجه همگان بوده و اثر زیادی در سیاست داخلی و خارجی دارد اهمیت حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و مشارکت در این رویداد است.

وی بیان کرد: از دیگر عوامل موثر در افزایش مشارکت، سلامت انتخابات است بنابراین باید در تمامی مراحل انتخابات رای مردم را حق الناس دانست چراکه ما به عنوان امانتدار مردم مکلف به صیانت از آرای مردم هستیم.

شاهرخی ادامه داد: باید سعی کنیم با بی طرفی، فرصت برابر برای همه انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان فراهم شود تا انتخابات سالم و قانونمندی داشته باشیم.

وی افزود: در تمامی مراحل انتخابات عمل به مُر قانون مورد تاکید و در این میان حضور هیات نظارت بر انتخابات استان و شهرستان فرصتی مغتنم است.

استاندار همدان گفت: تمامی مراحل اجرا با هیات اجرایی و بازرسی است ولی وجود هیات نطارت به ما کمک می کند چناچه مسیر انتخابات به سمت دیگری منحرف شد، بتوان با جلوگیری از این موضوع، رسالت اصلی خود را اجرا کرد.

شاهرخی تاکید کرد: انتخابات باید یک انتخابات حداکثری و رقابتی باشد؛ در این راستا باید فضا را در چارچوب قانون برای همه سلیقه ها باز بگذاریم تا برای رقابت در انتخابات حضور یابند.

وی با بیان اینکه همدان به واسطه اقتدار نیروهای اطلاعاتی و امنیتی از استان های امن کشور است تصریح کرد: امنیت مراسم و جلسات سخنرانی های انتخاباتی نیز تامین می شود.
استاندار همدان از تشکیل هیات های اجرایی همزمان با آغاز فرایند انتخابات خبر داد و گفت: با توجه به شناختی که از معتمدان و اقشار مختلف مردم استان داریم از بین این افراد اعضای هیات اجرایی انتخاب می شوند.

شاهرخی افزود: فرایند انتخابات با نامنویسی داوطلبان و تشکیل هیات های اجرایی از دهم آذر امسال آغاز می شود و تا ۸۳ روز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: انتخابات دارای ۲۵ فرایند است که به غیر از اخذ و شمارش آرا مابقی مراحل به صورت الکترونیکی اجرا می شود؛ همچنین وزارت کشور درصدد تجهیز کردن تمامی شعبه ها به دستگاه احراز هویت است تا بتوان فرایند انتخابات را آسان کرد.

استاندار همدان ادامه داد: تمامی نقاط و شعبه های اخذ رای این استان زیر پوشش شبکه های مخابراتی هستند.

شاهرخی اظهار داشت: ۲۰۸ حوزه انتخابیه اصلی در کشور وجود دارد که سهم همدان با ۱۰ شهرستان و ۹ کرسی نمایندگی، هفت حوزه است و نامنویسی از نامزدها علاوه بر این هفت حوزه انتخابیه در وزارت کشور نیز صورت می گیرد.

وی بیان کرد: علاوه بر هفت حوزه اصلی استان همدان دارای ۱۹ حوزه فرعی شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری است و کار نامنویسی از داوطلبان از دهم آذر به مدت یک هفته از هشت صبح تا ۶ بعدازظهر صورت می گیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن