Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم پیش‌بینی افزایش مشارکت همدانی‌ها در انتخابات نسبت به دوره قبل

پیش‌بینی افزایش مشارکت همدانی‌ها در انتخابات نسبت به دوره قبل

استاندار همدان گفت: پیش بینی ما این است که میزان مشارکت مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از دوره قبل بیشتر باشد و هم اکنون نیز خوشبختانه شاهد حضور پرشور مردم در شعب هستیم.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سید سعید شاهرخی در نشست خبری یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران، انتخابات یکی از برکات مهم و دستاوردها به شمار می رود، اظهار کرد: این حق به درستی بر اساس اندیشه های درست معمار کبیر انقلاب ایجاد شده تا مردم پای صندوق های رأی حضور یابند و به طور مستقیم در تعیین سرنوشت خود مثمر ثمر باشند.

وی با تأکید بر اینکه انتخابات مصداق بارز استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات مصداق مردم سالاری است و در جمهوری اسلامی ثابت شده که رأی مردم واقعی و اثر گذار است.

شاهرخی همچنین تصریح کرد: مردم با حضور در شعب اخذ رأی، روش قانون گذاری را با انتخاب نخبه‌ها تعیین می‌کنند که باید قدر این فرصت را بدانیم.

وی با بیان اینکه درمردم استان همدان در ادوار پیشین انتخابات حضوری پررنگ و معناداری داشته اند، خاطرنشان کرد: مردم از اولین ساعت رأی‌گیری، پای صندوق‌های رأی حضوری گسترده داشتند و پیش‌بینی می‌شود که مشارکت حداکثری را در استان همدان شاهد باشیم و مردم با حضور خود با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کنند و در شکل‌گیری مجلسی اثرگذار سهیم باشند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه بر اساس اعلام ستاد انتخابات، اثر انگشت الزامی نیست، یادآور شد: این ابلاغیه در رسانه‌ها اعلام شده و عوامل حاضر در شعب باید این موضوع را رعایت کنند.

وی همچنین تصریح کرد: استان همدان از جمله استان هایی است که میزان مشارکت در آن از سایر استان‌ها بالاتر است که بیشترین مشارکت در دوره پنجم به میزان 72.3 درصد و کمترین مشارکت در دوره هفتم به میزان 51.1 درصد بوده که از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

شاهرخی با بیان اینکه میانگین حضور مردم در 10 دوره پیشین 60 درصد بوده است، اظهار کرد: پیش بینی ما این است که میزان مشارکت مردم از دوره قبل بیشتر باشد و هم اکنون نیز خوشبختانه شاهد حضور پرشور مردم در شعب هستیم.

وی با بیان اینکه صحت عملکرد با استفاده از دستگاه‌های احراز هویت در انتخابات بسیار بالاست، یادآور شد: ثبت رأی با استفاده از این دستگاه، به طور دقیق انجام می‌شود.

استاندار همدان افزود: روند اجرای انتخابات در استان به بهترین شکل ممکن در حال انجام است و در هفته تبلیغات نیز مردم در فضایی آرام، نامزدها برنامه‌های خود را اعلام کردند و گزارش اثرگذار و عمده‌ای از تخلف نامزدها ثبت نشده است.

وی با بیان اینکه 20 هزار نفر از عوامل در انتخابات یازدهم در همدان وظیفه برگزاری انتخابات را بر عهده داشته‌اند، یادآور شد: شعب همزمان با سراسر کشور از ساعت ابتدایی آغاز انتخابات، کار خود را آغاز کردند و مشکلی در اخذ رأی وجود نداشته است.

شاهرخی با اشاره به اینکه مردم بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، برای حفظ عزت ایران اسلامی و حفاظت از آرمان های انقلاب اسلامی پای صندوق‌های رأی حضور پیدا می‌کنند، گفت: دعوت به مشارکت و حضور مردم در انتخابات را باید مورد توجه قرار داد.

وی افزود: مطالبات ما از نمایندگان مجلس همچون مردم است و نگاه نمایندگان باید این باشد که قرار است خادم مردم باشند.

استاندار همدان با بیان اینکه دنیای استکبار همواره برای جلوگیری از پیشرفت ایران تلاش کرده است، اظهار کرد: دشمن با تحریم ها به کشور فشار وارد می کند و بزرگترین پاسخ به این فشار حداکثری، حضور در انتخابات است که امیدواریم مجلسی کارآمد تشکیل شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شمارش آراء به احتمال زیاد مدارس شهر همدان تعطیل است، خاطرنشان کرد: در شهرستان ها نیز به فراخور پیش‌روی شمارش آراء، اطلاعیه تعطیلی مدارس در صورت نیاز توسط اداره کل آموزش و پرورش استان صادر خواهد شد.

شاهرخی با اشاره به اینکه ادارات استان فردا تعطیل نیست، یادآور شد: جز افرادی که از سوی فرمانداری‌ها حکم حضور در شعب اخذ رأی را دارند، ساید کارکنان دستگاه‌ها در ادارت حاضر خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان تشکیل شده و دستگاه ها در آمادگی کامل به سر می برند.

استاندار همدان افزود: هیچ مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در استان گزارش نشده و در حال حاضر خطری مردم را تهدید نمی کند که تقاضای ما از مردم این است شایعات را باور نکنند و اخبار را از مبادی رسمی دنبال کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن