Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم چاره‌اندیشی برای رفع کمبودهای احتمالی سال ۹۹

چاره‌اندیشی برای رفع کمبودهای احتمالی سال ۹۹

استاندار همدان عنوان کرد; اجتماعي کردن، بهترين و اصلي‌ترين راهکار مبارزه با کرونا است و در اين راستا بايد از تمامي ظرفيت‌ها بهره گرفت. بنابر اين تقويت نظارت به بهبود ادامه کار کمک مي‌کند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومي استانداري همدان، سيد سعيد شاهرخي رئيس ستاد استاني پيشگيري، کنترل و هماهنگي مقابله با کرونا ويروس در سومين جلسه اين ستاد در استان گفت: براي اجتماعي کردن امر مبارزه با ويروس کرونا بايد پايه‌ريزي قوي صورت گيرد.
استاندار همدان با اشاره ضرورت ارتباط و برقراري ارتباط با سازمان‌هاي مردم نهاد در راستاي مبارزه با کروناويروس، گفت: با توجه به اين‌که احتمال فرسايش در جريان اين مبارزه متصور است مي‌توان با تعامل و برقراري ارتباط با سازمان‌هاي مردم نهاد فعال در استان همدان از ظرفيت سمن‌ها براي پيشبرد اهداف، آموزش و اطلاع‌رساني استفاده کرد.
وي ظرفيت اصحاب رسانه و سايت‌هاي پرمخاطب را نيز در مقابله با کروناويروس موثر دانست و گفت: با برگزاري روزانه شوراي اطلاع‌رساني از ظرفيت اصحاب رسانه، سايت‌هاي پرمخاطب و اداره کل فرهنگ و ارشاد در راستاي ايجاد اميد و پرهيز از تشويش اذهان عموم استفاده کرد.
وي افزود: مديران برخي از سايت‌ها از روي ناآگاهي اقدام به انتشار اخبار خلاف واقع و ايجاد رعب و وحشت در جامعه مي‌کنند که بايد اين افراد را نيز توجيه کرده، همچنين با تهيه منشوري، از ظرفيت سايت‌ها و کانال‌هاي خبري پرمخاطب استفاده کرد.
شاهرخي سخنان رهبر معظم انقلاب در تقدير از پزشکان و پرستاران را ارزشمند خواند و گفت: با پيام اميد بخش و ارزشمند رهبر معظم انقلاب در تقدير از پيشگامان عرصه مبارزه با اين ويروس، توصيه‌هاي ايشان بايد نصب‌العين قرار گيرد.
وي در ادامه تاکيد کرد: ورود ويروس کرونا به دنبال مسائل رواني ناشي از حضور فيزيکي اين ويروس شرايط ويژه و خاصي را بر کشور حاکم کرده که بايد مسئولان حاضر در خط مقدم با درک اين موقعيت، براي بهبود وضعيت تلاش کن
شاهرخي با اشاره با اثرات قهري ناشي از کرونا ويروس بر اقتصاد استان، گفت: نشست‌هايي با  تيم اقتصادي استان برگزار شود و اثرات قهري ناشي از ويروس و اقدامات متاثر از آن در باب اقتصاد را رصد شود تا با تامين مواد مورد نياز با برخي از کمبودها مواجه نشويم.
استاندار همدان در بخشي ديگر از سخنان خود به ضرورت ضدعفوني ناوگان عمومي پرداخت و گفت: ناوگان عمومي به ويژه تاکسي و ون‌ها بايد بعد از تخليه مسافر ضدعفوني شوند.
وي افزود: تامين وسايل بهداشتي و محلول‌هاي ضدعفوني کننده مورد نياز بايد توسط معاونت اقتصادي استانداري پيگيري و در اين راستا با دعوت از دستگاه‌هاي مسئول اهميت اين موضوع بيان شود.
وي تصريح کرد: مشکلات و کمبودهاي احتمالي سال پيش رو در بخش‌هاي مختلف به ويژه اقتصادي، برآورد و احصا شده و براي تامين آنها تدبير و چاره انديشي شود تا با کمبودي مواجه نشويم.
رئيس ستاد استاني پيشگيري، کنترل و هماهنگي مقابله با کرونا ويروس گفت: سياست ستاد کل پيشگيري و مقابله با کرونا ويروس بر محدود کردن مسافرت‌ها است که با نهايي شدن اين تصميم؛ ميراث فرهنگي و اداره اماکن نيروي انتظامي مي‌توانند در شرايط کمبود مسافر براي ساماندهي کارتن به دست‌ها اقدام کنند.
وي افزود: بر بهداشت نانوايي‌ها، پمپ بنزين‌ها، جلوگيري از فعاليت قليان‌سراها و بر عرضه و توليدکنندگان لوازم بهداشتي نظارت شود.
شاهرخي توجه به حاشيه شهرها را در مبارزه بد کروناويروس ضروري قلمداد کرد و گفت: طرح کنترل، پيشگيري و مقابله با ويروس کرونا در نقاط حاشيه شهر توسط دانشگاه علوم پزشکي تدوين و ارائه شده و وظايف هر يک از دستگاه‌ها در اين طرح به صورت شفاف مشخص شود.
وي در پايان با تاکيد بر برخورد با کساني که اقلام پزشکي احتکار مي‌کنند، گفت: تعزيرات در بحث کشفيات، پس از تشکيل پرونده، اقلام مکشوفه را تحويل شبکه توزيع دانشگاه علوم پزشکي بدهد تا آن‌ها در مورد چگونگي عرضه اقلام کشف شده تصميم‌گيري کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن