Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم خطر کرونا در همدان، کامل رفع نشده است

خطر کرونا در همدان، کامل رفع نشده است

استاندار همدان گفت: روند مبتلایان به کرونا در این استان نزولی است اما این به معنی رفع کامل خطر احتمال شیوع این ویروس نیست.

به گزارش "همدان نیوز"، سعید شاهرخی اظهار داشت: طبق آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی و علوم پزشکی همدان وضعیت استان در زمینه کرونا نسبت به سایر استان ها مناسب است.

وی اضافه کرد: طبق مصوبه جدید ستاد ملی کرونا، کشور بر مبنای ابتلا و میزان شیوع بیماری کرونا به دسته تقسیم و منطقه‌بندی می شود که احتمال دارد بیشتر مناطق همدان در نقاط سفید قرار گیرند.

استاندار همدان تاکید کرد: البته سفید بودن وضعیت این استان به معنای دفع خطر کرونا نیست بلکه کرونا با همان شدت قبل وجود داشته ولی اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم موجب کاهش شمار مبتلایان شد.

شاهرخی ادامه داد: آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در همدان نسبت به هفته های گذشته پایین آمده و این نشان دهنده توفیق کادر درمانی است با این اوصاف خطر کرونا همچنان وجود دارد و مردم همچنان باید فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی از کسانی که مسوولیت و تریبون در اختیار دارند خواست مردم را به رعایت فاصله گذاری اجتماعی تشویق کنید چراکه بی توجهی به توصیه های بهداشتی احتمال بازگشت ویروس کرونا را به همراه دارد.

استاندار همدان بیان کرد: در طرح تقسیم بندی سه گانه که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد چنانچه وضعیت این استان سفید اعلام شود در مورد بازگشایی حسینیه ها و مساجد تدابیر  لازم اتخاذ می شود.

شاهرخی اضافه کرد: هتل ها و تالارها بدون فعالیت رستوران و مکان های عمومی و اجتماعات و برگزاری مجالس مجاز به ادامه فعالیت هستند همچنین آرایشگاه زنانه و مردانه در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی گفت: یکی از مسایل مهم و مورد توجه دولت توجه به تامین مایحتاج عمومی مردم، مواد غذایی و اقلام بهداشتی مورد نیاز نظیر ماسک، دستکش و ضدعفونی کننده است که تولید کنندگان با درک این شرایط اقلام پزشکی مورد نیاز را تامین کردندو سایر ملزمات مورد نیاز مردم نیز از طریق داروخانه ها در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

استاندار همدان از فعالیت واحدهای تولیدی و بخش خصوصی که در شرایط کرونا با افزایش ظرفیت تولیدی و توان خود از تعطیلی واحدها جلوگیری کرده و حتی ظرفیت تولید را نیز افزایش دادند قدردانی کرد.

شاهرخی خدمات صورت گرفته در بخش جمع آوری، ساماندهی و توزیع کمک های مردمی با محوریت ائمه جمعه، بسیج و سپاه را شایسته قدردانی دانست و گفت: پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان چهار و نیم میلیارد تومان وجه نقد به همدان کمک کردند که در بین اقشار نیازمند توزیع شد.

وی اظهار داشت: طبق آخرین گزارش دریافتی از فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تاکنون ۱۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و جنسی بین آسیب دیدگان کرونا توزیع شده است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن