Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم نرخ بیکاری همدان در فصل بهار به ۷.۸ درصد رسید

نرخ بیکاری همدان در فصل بهار به ۷.۸ درصد رسید

استاندار همدان با بیان اینکه طبق برنامه راهبردی سه ساله در پایان ۱۴۰۰ باید ۱۰۰ هزار شغل برای جوانان در استان همدان ایجاد شده باشد، گفت:سال ۹۸ نرخ بیکاری سالیانه در استان همدان ۷.۳ درصد،میانگین کشوری ۱۰.۷ درصد و در فصل بهارسال ۹۹ حدود ۷.۸ درصد بوده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سیدسعید شاهرخی ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اظهار کرد:در بدو شروع کار به عنوان استاندار برنامه براین شد که یک سند راهبردی و عملیاتی سه ساله تعریف و در این سند مزیت های مختلف استان بررسی و فعالیت های جاری در استان بر این مزیت ها منطبق شود.
وی ضمن تبریک روز همدان به شهروندان همدانی و هم استانی های عزیز افزود:به واسطه جایگاه بالای استان و شهر همدان که در تاریخ ریشه دارد و به همین علت به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن نام نهاده شده، شایسته است که روزی با عنوان همدان وجود داشته باشد و از آن تجلیل شود.
شاهرخی با بیان اینکه روز همدان با یکم شهریور و زادروز شیخ الرئیس بوعلی سینا مصادف بوده که نشان افتخاری برای استان همدان است، اضافه کرد:یکم شهریور به عنوان روز پزشک نیز نام نهاده شده است و به همه پزشکان عزیز و کادر درمان که این روزها جانانه در خدمت مردم هستند تبریک عرض می کنم.
استاندار همدان با بیان اینکه برنامه عملیاتی و راهبردی برای هر شهرستان تعریف شده است، گفت:خوشبختانه در مدت زمان کوتاهی این برنامه راهبردی سه ساله نوشته شد و این سند حاوی مزیت های مختلف استان در بخش صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی است و نکته مهمی که در این سند مورد توجه قرار گرفته و منطبق بر فرامین مقام معظم رهبری و سیاست های دولت بوده این است که از تولید به منظور ایجاد شغل و ارتقای معیشت مردم حمایت شود.
وی بیان کرد: اولویت ما به تأسی از سیاست های دولت تدبیر و امید توجه به معیشت مردم و ایجاد اشتغال برای جوانان است و جهت گیری اصلی برنامه ها طی این سه سال بر همین مبنا بوده و باتوجه به شیوع کرونا به صورت ویژه حفظ سلامت مردم به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.
شاهرخی با بیان اینکه در سند توسعه استان تکلیف بخش سرمایه گذاری و تولید به این شکل تعریف شده که در سه بخش از تولید حمایت می شود، مطرح کرد: یکی از این بخش ها واحدهای تولیدی هستند که اکنون درحال فعالیت بوده و باتوجه به تحریم های ظالمانه آمریکای جنایتکار در کشور عزیز واداشته کار تولید سخت شده و ما توجه ویژه ای به واحدهای دایر داریم که این واحدها بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند.
وی بخش دیگر را احیای واحدهای تولیدی راکد از سنوات گذشته دانست و گفت: تلاش ما بر این است که این واحدها احیاء شوند و برخی از این واحدها به علت بدهی تحت تملک بانک هستند و اکنون بانک ها مکلف شدند که این واحدها را به تولیدکنندگان برگردانند و اگر آن تولیدکننده به هر علتی توانایی ندارد باید به متقاضیان جدید برگردانده شوند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن